بازدید 53448
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

بازتاب اعزام ناوهای جنگی ایران به منطقه خلیج عدن

درخواست ایران برای تحقق خلع سلاح هسته‌ای بین‌المللی، توافق ایران و پاکستان بر سر حل و فصل مسالمت‌آمیز درگیری‌ها در یمن، بازتاب اعزام ناوهای جنگی ایران به منطقه عدن و درخواست عجیب سناتور جمهوری‌خواه از دولت آمریکا درباره ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۸۹۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰ 09 April 2015
بازتاب اعزام ناوهای جنگی ایران به منطقه خلیج عدندرخواست ایران برای تحقق خلع سلاح هسته‌ای بین‌المللی، توافق ایران و پاکستان بر سر حل و فصل مسالمت‌آمیز درگیری‌ها در یمن، بازتاب اعزام ناوهای جنگی ایران به منطقه عدن و درخواست عجیب سناتور جمهوری‌خواه از دولت آمریکا درباره ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

بازتاب اعزام ناوهای جنگی ایران به منطقه خلیج عدن

به گزارش «تابناک»، درخواست ایران برای خلع سلاح هسته‌ای در جهان، از جمله موضوعاتی است که امروز مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است. سایت شبکه خبری «الجزیره» می‌نویسد، ایران پنج قدرت بزرگ هسته‌ای جهان را متهم کرده که از انجام اقدامات جدی به منظور از میان بردن ذخایر سلاح‌های هسته‌ای خود ناکام مانده‌اند و خواستار مذاکرات درباره کنوانسیونی شده که تا تاریخ تعیین شده، خلع سلاح هسته‌ای را در سطح جهان محقق سازد. غلامحسین دهقانی، قائم مقام نماینده ایران در سازمان ملل ضمن بیان این مطلب، خواستار انعقاد یک معاهده جامع، الزام‌آور، ‌بازگشت‌ناپذیر و قابل تأیید در این زمینه شده است.
بازتاب اعزام ناوهای جنگی ایران به منطقه خلیج عدن

اما از روز گذشته تاکنون، اخبار مربوط به سفر وزیر خارجه ایران به پاکستان نیز در مرکز توجه مطبوعات و رسانه‌ها قرار داشته است. روزنامه «اکسپرس تریبیون» پاکستان، از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می‌نویسد، ایران و پاکستان درباره این نکته توافق دارند که به منظور حل و فصل مسالمت آمیز منازعات در یمن، همه طرفین باید از خود انعطاف بیشتری نشان دهند؛ اما به نظر می‌رسد، درباره چگونگی دستیابی به صلح در این کشور با یکدیگر اختلاف نظر دارند. در این زمینه، هرچند محمد جواد ظریف، خواستار آتش‌بس فوری در یمن شده، ‌سرتاج عزیز، مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان گفته آتش‌بس به تنهایی کافی نخواهد بود.

بازتاب اعزام ناوهای جنگی ایران به منطقه خلیج عدن

در همین حال، خبر اعزام ناوهای جنگی ایران به خلیج عدن نیز در شمار زیادی از مطبوعات بین‌المللی بازتاب داشته است. «نیو ایندین اکسپرس» در این زمینه به نقل از منابع خبری داخلی ایران می‌نویسد، یک ناو جنگی و یک کشتی پشتیبان ایرانی به منطقه عدن اعزام شده‌اند که بنا بر اعلام ایران، این اقدام بخشی از برنامه گشت‌زنی معمول علیه راهزنی دریایی در نزدیکی سومالی است. با این حال، این روزنامه مدعی است که اقدام ایران در زمینه ارسال ناو جنگی به نزدیکی سواحل یمن، نگرانی‌ها را از احتمال شدت گرفتن جنگ در این کشور و منجر شدن آن به منازعه‌ای میان قدرت‌های منطقه خلیج فارس افزایش داده است.

بازتاب اعزام ناوهای جنگی ایران به منطقه خلیج عدن

در ‌‌نهایت‌ در میان دیگر مطالب، اظهارات جدید سناتور تندور آمریکایی علیه ایران نیز در شماری از منابع خبری بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته است. به نوشته سایت شبکه خبری «نیوز مکس»، سناتور تام کاتن که تدوین‌کننده نامه اخیر جمهوری‌خواهان به ایران نیز بود، از دولت اوباما خواسته، گزینه حمله هوایی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران را همچنان در دسترس نگه دارد و مدعی شده، انجام چنین عملیاتی در قالب حملات هدفمند، تنها چند روز به طول خواهد انجامید و شکل یک جنگ طولانی و گسترده پیدا نخواهد کرد. به گفته وی، این حملات سبب آن نوع درگیری نظامی که اوباما درباره آن هشدار می‌دهد نخواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶۳
انتشار یافته: ۱۵
سناتور تام کاتن شکر زيادي خورده اگر مي توانستند تا الان كوتاه نمي آمدند اوباما هم اخيرا اذعان كرده كه ايران يك قدرت بزرگ منطقه ايي است و جنگ با آن خونريزي زيادي به دنبال خواهد داشت(يعني نمي توانيم)-ضمنا جرات دارند اقدام كنند تا خوابشان تبديل به كابوس شود
کاتن جان شتر در خواب بیند پنبه دانه
شتر در خواب بیند پنبه دانه جناب سناتور در همین فکر باش
تام کاتن درست گفته امتحان کن ببین جواب ایران محدود خواهد بود یا نه؟!انگار بعضی ها به هیچ طریقی قصد حل و فصل جریان هسته ای رو بصورت مسالمت آمیز ندارن
این تام کاتن یا نادانه یا خودشو زده به نادانی ...شما اومدی بمباران کردی و رفتی ما هم نشستیم شما رو تماشا کردیم و کف زدیم....ابله، فکر جواب ایران را نمی کنی که فکر می کنی حمله چند روز بیشتر طول نمی کشه.... ببین چه نابغه هایی تو کنگره آمریکا نماینده مردم شدند... خدایا!
این بیشه گمام نبر که خالی است / شیران در آن در کمینند
ایران هم میشینه نگاه میکنه حتما !
تام کاتن الحق والانصاف واقعا فکرمی کنی آمریکا طی چند روز می تونه تاسیسات هسته ای ایران رونابودکنه وهمه چیزبه خیری وخوشی تموم بشه؟!!!!
اتفاقآ سام کاتن اشتباه می کنن، چون کینه ای که از آمریکا داریم که منتظر فقط یک بهانه ای هستیم.
چقدر نادانه! فکر کرده ایران هم وامیسته تماشا!!
یکی به کاتن دلبندم بگه الان میدونه تهران پایتخت کجاست؟وفهمیده ایران افغانستان, عراق یا هرجای دیگه دنیا نیستو . اقا نری تاسیسات کره شمالی رو اشتباهی خراب کنیا.میدونه اگه یه تفنگ بادی هم ور داره بگیره سمت ایران بعدش ممکنه نعوش تو خلیج فارس بره ته دریا؟ممکنه دیگه کنگره ای هم تو آمریکا نباشه که این بره هارت و هورت کنه.اگه نفهمیده بیارینش پیش من خرفهمش کنم
این هم جنگ ایران وعراق نیست که بنفع خودتان (امریکا )راه انداختید
تا اخرین قطره خونمان نمی گذاریم یک وجب از خاک عزیزمان توسط شما خونخوارها اشغال بشه .ایران وطن ماست
چه ادم ابلهی است این شخص فکر میکنه ما ساکت میشینیم و نگاه میکنیم
ایرانیان انقلابشان نشعت گرفته ازانقلاب امام حسین است زن وبچه اش راجلوی تیردشمن تنهاگذاشت ویک تنه وتنها بردل دشمن زد آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند واگر بخواهد بیشترازاین باتعدبدهای نابجایشان بخواهند دردل مردم ایران لرزه بیاندازن اشتباه کرده واین مردم همان مردمی هستند که درعاشورای 93 باتعدیدات داعش که کربلا رادرآن روز حمله خواهد کردودیدید که چقدرجمعیت تنشان رابه خاک کربلا معطر کردند وآمریکاه وعربستان خائن وداعش هیچ غلطی نتوانستند بکنند ونخواهند کرد لعنت برآل سعود
سناتور آمریکائی نمیدونه اگه کار اشتباهی کنه اینجا عراق و افغانستان و جای دیگه نیست اینجا کشور من ایرانه جنگ احتمالی ما با آمریکا تو آمریکا هست نه اینجا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست