بازدید 3996

دسترسی هکرهای‌روسی به رایانه‌های کاخ‌سفید

مقامات آمریکایی مدعی‌اند که دولت آمریکا در ماه‌های اخیر مورد حمله هکرهای روسی قرار گرفته و مهاجمین توانسته‌اند به بخش‌های حساس سیستم‌های رایانه‌ای کاخ سفید دسترسی پیدا کنند.
کد خبر: ۴۸۹۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶ 08 April 2015
مقامات آمریکایی مدعی‌اند که دولت آمریکا در ماه‌های اخیر مورد حمله هکرهای روسی قرار گرفته و مهاجمین توانسته‌اند به بخش‌های حساس سیستم‌های رایانه‌ای کاخ سفید دسترسی پیدا کنند.

به گزارش فارس، یک هفته پس از آنکه باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا فرمان اجرایی تحریم عاملان حملات سایبری به آمریکاکاخ سفید دسترسی پیدا کرده‌اند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه سی‌ان‌ان، مقامات آمریکایی مطلع از روند بررسی حملات سایبری به کاخ سفید می‌گویند هکرهای روس عامل حملاتی بوده‌‌اند که در ماه‌های اخیر علیه وزارت خارجه آمریکا صورت گرفته و از این حملات برای نفوذ به سیستم‌های رایانه‌ای کاخ سفید استفاده شده است.

البته این مقامات گفته‌‌‌اند که اطلاعاتی که هکرها به آن‌ها دسترسی یافته‌اند، طبقه‌بندی‌شده نبود، بلکه جزو اطلاعات حساس بوده‌اند. از جمله این اطلاعات، برنامه به لحظه رئیس‌جمهور است که هرچند طبقه‌بندی‌شده نیست، اما علنی اعلام‌ نشده و جزو اطلاعات حساس به شمار می‌آید.

کاخ سفید در ماه اکتبر اعلام کرد که متوجه فعالیت‌های مشکوک در شبکه غیرطبقه‌بندی‌شده فعال در دفتر اجرایی رئیس‌جمهور شده است. از آن زمان، این سیستم به صورت دوره‌ای برای ارتقا وضع امنیتی، توقف فعالیت داشته است.

به نوشته سی‌ان‌ان، در تحقیقات مربوط به این حملات، که گفته می‌شود یکی از پیچیده‌ترین حملاتی است که تاکنون علیه سیستم‌های دولت آمریکا صورت گرفته، اداره فدرال تحقیقات (اف‌بی‌آی)، سرویس مخفی و آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا، دخیل هستند.

هرچند برای انجام این حملات از رایانه‌هایی در نقاط مختلف دنیا استفاده شده، اما بازرسان پرونده مدعی هستند که کدها و نشانه‌هایی یافته‌اند که آن‌ها را به این نتیجه رسانده که هکرها روسی هستند.

با این حال سخنگویان شورای امنیت ملی آمریکا، وزارت خارجه آمریکا و همچنین سفارت روسیه در واشنگتن، از اظهار نظر در این رابطه خودداری کرده‌‌اند.

این ادعا در حالی مطرح شده که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا هفته گذشته فرمان اجرایی مربوط به تحریم نفرات و گروه‌هایی که اقدام به حملات سایبری می‌کنند را امضا کرد.

این فرمان اجرایی به وزیر خزانه‌داری آمریکا اختیار می‌دهد با مشورت با دادستان کل و وزیر خارجه، نفرات یا شرکت‌هایی را که وارد فعالیت‌های سایبریِ تهدیدکننده‌ی امنیت ملی، سیاست خارجی یا سلامت اقتصادی و ثبات مالی ایالات متحده می‌شوند، هدف تحریم قرار دهد.  

مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا دی ماه سال گذشته حملات سایبری را بسیار مخرب دانسته و هشدار داده بود این گونه حملات می توانند زیرساخت‌های حیاتی کشورش را غیرفعال کنند.

به رغم این، اندکی پیش از این اظهارات این ژنرال آمریکایی، ادوارد اسنودن افشاگر اسناد جاسوسی امریکا در مصاحبه‌ای فاش کرده بود واشنگتن با حمله سایبری به تاسیسات اتمی ایران آغازگر روند جهانی حملات سایبری مخرب علیه کشورهای دیگر بوده است.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «پی‌بی‌اس» گفت آمریکا با به کار بردن ویروس «استاکس نت» علیه تاسیسات اتمی ایران در سال 2007 و 2008 ، اولین کشوری بود که از بدافزارها علیه دیگر کشورها استفاده کرد.

مقامات آمریکایی در ماه‌های اخیر اشارات متعددی نسبت به احتمال حملات سایبری خارجی داشته‌اند. با توجه به تصویب قوانین ضدحملات سایبری در آمریکا و امکان تحریم عاملان حملات، بسیاری پررنگ کردن حملات سایبری را اقدامی با هدف ایجاد ابزار فشار تازه برای واشنگتن می‌دانند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار