بازدید 9416

کشف فسیل انسان 2 میلیون ساله در کنیا

دانشمندان آمریکایی بقایای مربوط به سه نوع انسان اولیه منقرض شده را در کشور کنیا یافتند.
کد خبر: ۴۸۸۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵ 06 April 2015
دانشمندان آمریکایی بقایای مربوط به سه نوع انسان اولیه منقرض شده را در کشور کنیا یافتند.

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از ScienceNews، دانشمندان موفق به کشف سه نوع انسان عصر قدیم با نام علمی Homo در شرق آفریقا شدند. این کشف موجب اضافه شدن تیره جدیدی به انسان­‌های اولیه مرتبط با سرده بزرگ مغزهای آفریقایی که شامل انواع گونه‌­ها و مشخصه بدنی مختلف هستند، می‌شود.

در سال‌های 2012 و 2013، یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی میو لیکی از دانشگاه استونی بروک نیویورک در حال حفاری در کنیا، یک دندان از فک پایینی یک انسان بالغ پیدا کردند.

دانشمندان بر اساس قدمت لایه­‌های خاک موجود تخمین زدند که این انسان حدود 2 میلیون سال پیش زندگی می­‌‌کرده است. تکه‌هایی از یک انسان بالغ 2 میلیون ساله دیگر شامل استخوان­‌های بازو، کتف و استخوان S شکلی مشابه استخوان ترقوه انسان نیز در این منطقه یافت شد.

استخوان­‌‌های نمونه بالغ سوم که قدمت 1/85 میلیون سال دارد شامل قسمتی از استخوان بازو و تقریبا استخوان کامل پای راست می­‌شود.

این دندان باستانی بزرگترین دندان نیش کشف شده انسان عصر قدیم به شمار می‌­رود. دانشمندان بر اساس تجزیه و تحلیل­‌های صورت گرفته بر این دندان آن را متعلق به یک «انسان ماهر» می‌­دانند.

انسان ماهِر با نام علمی هومو هابیلیس Homo habilis یکی از گونه­‌های سرده انسان بود که نزدیک به 2 میلیون سال پیش در شرق آفریقا می‌‌زیست. این گونه انسان به یقین 1/9 میلیون سال پیش از باشندگان آن منطقه بود و شاید که 2/3 میلیون سال پیش نیز آنجا می‌‌زیسته‌است. آخرین سنگواره‌‌های به دست آمده از وی از آن 1/6 میلیون سال پیش است.

دانشمندان احتمال می‌­دهند که یافته‌­ها از دو گونه دیگر متعلق به «انسان راست قامت» است. انسان راست‌قامت با نام علمی Homo erectus یکی دیگر از انواع سرده انسان بود. این انسان در آفریقا تکامل یافت و نخستین انسانی بود که در حدود 1/8 میلیون سال پیش به بیرون آفریقا مهاجرت کرد.

بنا به گفته­ دانشمندان، فسیل 1/85 میلیون ساله کشف شده در کنیا مشابه فسیل انسان راست قامت به قدمت 1/77 میلیون سال است که در غرب آسیا یافت شده است. آنالیزهای انجام شده بر پای این فسیل 1/85 میلیون ساله حاکی از آن است که قد این فرد 4 فوت و 7 اینچ بوده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی