بازدید 4092

پیشنهاد افزایش 5 درصدی حق بیمه شخص ثالث

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران از پیشنهاد افزایش 5 درصدی حق بیمه شخص ثالث خبر داد.
کد خبر: ۴۸۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 05 April 2015
دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران از پیشنهاد افزایش 5 درصدی حق بیمه شخص ثالث خبر داد.

علی اکبر اولیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به پرسشی درباره تغییر تعرفه حق بیمه شخص ثالث با توجه به افزایش نرخ دیه در سال جاری، افزود: پیش فرض اولیه برای افزایش نرخ دیه در سال جاری 10 درصد است اما براساس پیشنهادات انجام شده 5 درصد تخفیف برای این امر در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: براساس پیشنهاد سندیکای بیمه گران ایران تعرفه حق بیمه برای سال جاری باید 5 درصد افزایش یابد.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران با اشاره به افزایش نرخ دیه در سال جاری، اظهار داشت: براساس این افزایش باید تعرفه حق بیمه مشخص شود و بر همین اساس نشستی با مسوولان بیمه مرکزی و مدیران عامل بیمه ها برگزار شده است.

وی تصریح کرد: براساس چارچوب قانونی باید مبنای نرخ تعرفه متناسب با تغییر دیه باشد و برهمین اساس با افزایش نرخ دیه در سال جاری باید نرخ تعرفه نیز حدود 10 درصد رشد داشته باشد اما دولت و دادگستری از صنعت بیمه کشور انتظار ارایه تخفیف برای تعیین تعرفه دارد.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران با بیان آنکه، برخی از شرکت ها توانایی ارایه تخفیف را ندارند، گفت: از آنجا که بیمه شخص ثالث زیان ده است و براساس گزارش های بیمه مرکزی نیز این رشته بیمه ای برای اکثر شرکت های بیمه زیان ده است لذا باید تبعات آن را بر عملکرد شرکت های بیمه بررسی کرد.

وی ادامه داد: اگر به شرکت های بیمه برای ارایه تخفیف در زمینه تخفیف تعرفه حق بیمه فشار وارد شود این امکان وجود دارد که مشکلاتی برای برخی از آنها ایجاد شود.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران با اشاره به برگزاری جلسه ای با محمدابراهیم امین رییس کل بیمه مرکزی و مدیران عامل شرکت های بیمه، تصریح کرد: در این جلسه مدیران دیدگاه های خود را در خصوص تعرفه حق بیمه اعلام کردند و رایزنی هایی صورت گرفت.

وی با بیان آنکه در این جلسه دو نظریه اعلام شد، افزود: براساس نظریه اول برخی از مدیران عامل معتقد بودند با توجه به تضعیف بیش از حد سال قبل و فشار مالی باید با توجه به آیین نامه ها تعرفه بیمه حدود 20 درصد افزایش یابد اما براساس دیدگاه دوم با توجه به شرایط این امر امکان پذیر نیست و باید تخفیف در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه های عمومی و رشد سهم نیروی انتظامی از تعرفه ها لذا افزایش تعرفه حق بیمه گریز ناپذیر است.

اولیا افزود: البته در نهایت قرار است بیمه مرکزی با توجه به جمیع جوانب تصمیم منطقی در خصوص تعیین تعرفه حق بیمه اتخاذ کند و بزودی این تعرفه تعیین خواهد شد.

به گزارش ایرنا، برهمین اساس بعد از آنکه شرکت های بیمه به تصمیم مشخصی برای تعیین حق بیمه شخص ثالث نرسیدند قرار است تصمیم گیری نهایی توسط بیمه مرکزی انجام شود.

آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در روزهای نخست سال 94 با ابلاغ بخشنامه ای به واحدهای قضایی و دادسراهای سراسر کشور قیمت دیه کامل از ابتدای سال جاری را یک میلیارد و ششصد و پنجاه میلیون ریال اعلام کر
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست