بازدید 3849

حمله یه یمن فقط کار ائتلاف عربی نیست!

به گفته یک تحلیل‌گر مسائل راهبردی ساکن نیویورک، اقدام نظامی عربستان سعودی علیه یمن توطئه پلیدی است که با حمایت سیاسی و نظامی امریکا و با هدف حفظ استیلاء بر خاورمیانه شکل گرفته است.
کد خبر: ۴۸۷۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲ 02 April 2015
به گفته یک تحلیل‌گر مسائل راهبردی ساکن نیویورک، اقدام نظامی عربستان سعودی علیه یمن توطئه پلیدی است که با حمایت سیاسی و نظامی امریکا و با هدف حفظ استیلاء بر خاورمیانه شکل گرفته است.

به گزارش «تابناک» اریک دریتسر، بنیانگذار تارنمای «استاپ امپریالیسم» چهارشنبه (12 فروردین) به پرس تی ‌وی گفت: «اگر به کل این عملیات نگاه کنید واضح است این اقدام سراپا مورد حمایت سیاسی، لفظی، دیپلماتیک و نظامی امریکا است.»

دریتسر افزود به جای آن که روایت رسانه‌های امریکایی را از ائتلاف تحت حمایت عربستان باور کنیم صراحتا معتقدم باید آن را یک طرح امریکایی تحت حمایت عربستان در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: «این اقدام توطئه پلید نظام سلطه در راستای گسترش و تداوم سیطره بر منطقه است که برای دهه‌ها در دستور کار قرا داشته است.»

جنگنده‌های تحت امر ریاض از ششم فروردین حملات مرگبار خود را علیه یمن و مبارزان شیعه حوثی در این کشور آغاز کرده‌اند.

عربستان سعودی در تلاش برای بازگرداندن عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور متواری یمن و متحد نزدیک ریاض به قدرت تهاجم نظامی به یمن را آغاز کرد.

از زمان آغاز حملات هوایی عربستان سعودی به یمن تاکنون بیش از 140غیرنظامی از جمله دست‌کم 62 کودک کشته شده‌اند.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا حمایت خود را از تجاوز به مردم یمن اعلام کرده است. دولت اوباما می‌گوید از این عملیات حمایت تدارکاتی و اطلاعاتی به عمل می‌آورد.

به گفته یک منبع نظامی، نیروی دریایی آمریکا مستقیما در حملات هوایی یمن مشارکت دارد. این منبع که خواست نامش فاش نشود سه‌شنبه به پایگاه خبری «اسپوتنیک» روسیه گفت ناوهای آمریکا دوشنبه در یک حمله هوایی به صنعا شرکت داشتند.

منبع: پرس تی وی
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی