بازدید 4761

ترکیه ۹ انگلیسی را در مرز سوریه بازداشت کرد

9 تن از شهروندان انگلیس، در زمان تلاش غیرقانونی برای ورود به خاک سوریه از طریق ترکیه، دستگیر شده اند.
کد خبر: ۴۸۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰ 02 April 2015
منابع انگلیسی روز چهارشنبه به نقل از مقامات نظامی ترکیه گزارش دارند که 9 تن از شهروندان انگلیس، در زمان تلاش غیرقانونی برای ورود به خاک سوریه از طریق ترکیه، دستگیر شده اند.

به گزارش ایرنا، شبکه اسکای نیوز گزارش داد که این 9 نفر شامل سه مرد، سه زن و چهار کودک زیر 12 سال هستند که در زمان دستگیری دارای پاسپورت انگلیسی بوده اند.

اسکای نیوز افزود: ارتش ترکیه می گوید این 9 انگلیسی به دلیل تلاش غیرقانونی برای عبور از منطقه مرزی «گولپینار» در جنوب این کشور و رفتن به داخل خاک سوریه دستگیر شده اند.

این شبکه خبری گزارش داد که این افراد هم اینک در استان «هاتای» در بازداشت به سر می برند.

در همین حال یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس عصر روز چهارشنبه گفت که لندن در حال بررسی گزارش های منتشر شده در این خصوص است.

دستگیری این 9 تن متعاقب بازداشت چهار انگلیسی دیگر از جمله یک زن در ماه گذشته، توسط نیروهای دولتی ترکیه به ظن سفر به سوریه، صورت می گیرد.

بازداشت های یاد شده، به دنبال فرار جنجالی ماه فوریه گذشته سه دختر دانش آموز انگلیسی به ترکیه و سپس رفتن آنها به خاک سوریه به قصد پیوستن به داعش صورت می گیرد.

به نظر می رسد که دولت ترکیه به دنبال انتقادات شدید صورت گرفته علیه آن در ارتباط با سه دختر نوجوانان انگلیسی، تلاش بیشتری را برای مقابله با پیوستن جوانان غربی از جمله شهروندان انگلیس به گروه داعش در سوریه به کار بسته است.

به گفته منابع غربی، ترکیه به عنوان یکی از مسیرهای اصلی مورد استفاده، در الحاق افراد به گروه تروریستی داعش در سوریه شناخته می شود.

براساس گزارش های رسمی در حدود 600 انگلیسی از زمان شروع درگیری ها در سوریه به این کشور رفته اند و تاکنون نیمی از آنها به کشورشان بازگشته اند.

به گفته دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی انگلیس بیشتر این افراد از طریق خاک ترکیه برای پیوستن به گروه های افراطی و تروریستی از جمله داعش به سوریه رفته اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی