بازدید 3960

یمنِ بدون ارتش رؤیای دیرینه عربستان است

کد خبر: ۴۸۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵ 01 April 2015

یک روزنامه یمنی در گزارشی با اشاره به اینکه عربستان از سال‌ها پیش رؤیای یمن بدون ارتش و قدرت را در سر می‌پروراند، دلیل ترور یکی از رؤسای جمهوری این کشور را مخالفتش با همین مسئله اعلام کرد.

به گزارش فارس، یک روزنامه یمنی در گزارشی اطلاعاتی تاریخی درباره آخرین پیشنهاد عربستان سعودی به «ابراهیم الحمدی» رئیس‌جمهور پیشین یمن منتشر کرد.

بر اساس گزارش «المساء پرس»، عربستان پیش از ترور الحمدی و برادرش در 11 اکتبر 1979، به او پیشنهاد داده بود یمن به یک کشور سیاحتی نظیر تونس تبدیل شود و دولت آن به پلیس، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و چند یگان نمادین نظامی محدود شود.

11 اکتبر 1979 إبراهیم الحمدی رئیس جمهور وقت یمن و برادرش در شرایطی بسیار پیچیده و مشکوک کشته شدند، پس از الحمدی «أحمد الغشمی» به ریاست جمهوری یمن رسید، اما هنوز یک سال از حکومت الغشمی نگذشته بود که او نیز طی توطئه ای ترور شد و «علی عبدالله صالح» رئییس‌جمهور شد.

«جمال عامر» روزنامه‌نگار یمنی با انتشار این خبر در ادامه نوشت: یکی از وزرای وقت یمن در آن زمان این درخواست را به باد تمسخر گرفته و گفته بود: « لابد عربستان برای ما رقصنده‌ها و دختران را وارد خواهد کرد

این روزنامه‌نگار یمنی در ادامه می‌نویسد، یمن بدون ارتش آرزو و رویای دیرینه عربستان بوده است. امروز آل سعود معتقد است که می‌تواند این رویای خود را محقق کند بدون اینکه بداند این رویا به کابوس تبدیل خواهد شد زیرا امکان تحقق این امر وجود ندارد و کشور و ملت یمن نابود نخواهند شد و این بخشی از تاریخ است که نمی‌توان آن را کتمان کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی