بازدید 3800

ادامه گروگانگیری‌های سریالی در افغانستان

در ادامه گروگانگیری‌های سریالی، برای چندمین بار در شمال افغانستان صبح امروز نیز ۱۳ نفر از شهروندان افغان در ولایت «سرپل» ربوده شدند.
کد خبر: ۴۸۷۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰ 01 April 2015
در ادامه گروگانگیری‌های سریالی، برای چندمین بار در شمال افغانستان صبح امروز نیز ۱۳ نفر از شهروندان افغان در ولایت «سرپل» ربوده شدند.

 به گزارش تسنیم، صبح امروز حدود ساعت 9:30 دقیقه، 13 مسافر در مسیر ولایت سرپل شمال افغانستان به شهرستان بلخاب توسط افراد مسلح ناشناس روبده شدند.

«اسدالله خرم» عضو شورای ولایتی سرپل ضمن تأیید این خبر گفت: چهار خودروی سواری از ولایت سرپل در شمال افغانستان عازم شهرستان بلخاب بودند که در منطقه‌ای موسوم به «ده مَرده» شهرستان سنچارک توسط افراد مسلح ناشناس متوقف می‌شوند.

وی گفت: در این آدم ربایی، 13 مسافر توسط افراد مسلح ناشناس ربوده و به منطقه «اوقاف» شهرستان «کوهستانات» انتقال می‌یابند.

خرم افزود: هنوز انگیزه این آدم‌ربایی  مشخص نیست، اما تلاش‌ها از سوی بزرگان قومی و متنفذین منطقه برای رهایی مسافران مذکور آغاز شده است.

در هفته‌های اخیر گروگان‌گیری و آدم‌ربایی گروهی در افغانستان به شکل قابل توجهی افزایش یافته به طوری که برخی کارشناسان بر این باورند که این مسئله در حال تبدیل شدن به یک روند است و از این موضوع ابراز نگرانی می‌کنند.

همچنین با وجود اعتراض‌های فراوان مردم نسبت به پیگیری ضعیف دولت افغانستان مبنی بر آزادی 31 مسافر ربوده شده در ماه گذشته توسط افراد مسلح ناشناس در «شاه‌جوی» ولایت زابل، همچنان سرنوشت این مسافران در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی