بازدید 4245

تازه ترین آمار قربانیان حمله هوایی سعودی به یمن

حملات هوایی امروز عربستان سعودی در یمن دست کم 8 کشته بر جای گذاشته است.
کد خبر: ۴۸۶۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲ 31 March 2015
حملات هوایی امروز عربستان سعودی در یمن دست کم 8 کشته بر جای گذاشته است.

بنا بر گزارشهای ارسالی از یمن جنگنده‌های تحت امر سعودی سه‌شنبه (11 فروردین) منطقه یاریم در استان اِب یمن را بمباران کردند.

 به گفته منابع پزشکی، بر اثر این حملات دست‌کم هشت غیر نظامی از جمله چهار کودک کشته و 28 تن دیگر زخمی شدند.

در همین حال، گزارش‌ها حاکی از آنست که فرودگاه بین‌المللی صنعا نیز هدف بمباران جت‌های جنگنده سعودی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، حملات هوایی عربستان قسمت خروجی مسافران در این فرودگاه را هدف قرار داد.

حملات هوایی عربستان به یمن که بدون مجوز سازمان ملل انجام شده روز سه‌شنبه وارد ششمین روز پیاپی خود شده و تاکنون ده‌ها کشته بر جا گذاشته است.



روز گذشته در حملات هوایی سعودی به کمپ پناهندگان «المزرق» در استان حجه یمن دست‌‍ کم 45 تن کشته و 200 تن دیگر مجروح شدند.

رسانه‌های یمن همچنین دوشنبه گزارش دادند بر اثر حملات تحت امر سعودی در منطقه العریش شهر عدن چهار تن کشته و در حمله به یک وسیله نقلیه عمومی نیز شماری دیگر مجروح شدند.

عربستان سعودی حملات هوایی خود را به یمن و مواضع حوثی‌ها از روز پنج شنبه (6 فروردین) آغاز کرده است. بر اساس گزارش‌ها، هدف عربستان از تجاوز به یمن نابودی انصارالله و بازگرداندن منصور هادی، رئیس جمهور متواری به قدرت است.

پیشتر، درپی درگیری‌های چند روزه در صنعا، پایتخت یمن و تصرف کاخ ریاست جمهوری به دست جنبش انصارالله و محاصره محل اقامت هادی، وی در ژانویه (دی ماه) از سمت ریاست جمهوری یمن استعفا کرد. انصارالله دولت را به ناتوانی در اداره امور کشور و فساد متهم کرده بود. 

هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن، روز شنبه (2 اسفند) به شهر جنوبی عدن گریخت و پس از خروج از صنعا در تازه‌ترین اظهارات خود اعلام کرد که وی رئیس جمهور قانونی کشور است و کلیه تصمیماتی را که پس از استعفای او در کشور اتخاذ شده «غیرقانونی» خواند.

در پی این اظهارات کمیته عالی انقلاب یمن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد هادی از مشروعیت لازم برای تصدی ریاست جمهوری یمن برخودار نیست و تحت تعقیب است.

بدنبال این تحولات، عربستان سعودی و قطر و برخی دیگر از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اعلام کردند فعالیت سفارتخانه های خود را از صنعا به عدن منتقل خواهند کرد. آمریکا و برخی کشورهای عربی و اروپایی از ماه گذشته سفارتخانه های خود را بدلیل آنچه که مسائل امنیتی خوانده شده بود تعطیل کردند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی