بازدید 31708
منتظر سردشدن هوا باشید؛

آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ دوشنبه سوم فروردین

همان گونه که پیش بینی می‌شد، با فرا رسیدن سامانه بارشی، دمای بسیاری از نقاط کشور افت کرد و سرد شد؛ آنقدر که مطابق اخطاریه روز گذشته هواشناسی، بارش برف و کولاک هم از راه رسید. شاید به همین دلیل بود که رئیس پلیس راهور ناجا ترجیح داد بار دیگر به رانندگان پر خطر هشدار دهد و...
کد خبر: ۴۸۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷ 23 March 2015
از جمله خبرهایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند، آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این روی، «تابناک» تلاش خواهد داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان بگذارد.

به گزارش «تابناک»، همان گونه که سازمان هواشناسی در روزهای قبل پیش‌بینی کرده بود، با فرا رسیدن سامانه بارشی، دمای بسیاری از نقاط کشور با کاهش مواجه شد؛ آنقدر که مطابق اخطاریه روز گذشته هواشناسی، بارش برف در نقاط مرتفع تر رقم خورد که همراه با وزش باد، منجر به شکل گیری کولاک در این مناطق شد.

شاید به همین دلیل بود که رئیس پلیس راهور ناجا ترجیح داد بار دیگر به رانندگان پر خطر هشدار دهد و از توقف 72 ساعته خودروهایی که مرتکب تخلفات حادثه ساز می‌شوند بگوید و بیافزاید: به رانندگان توصیه می‌کنیم از ارتکاب تخلفات رانندگی به طور جدی خودداری کنند تا سفر نوروزی آنها تلخ نشود.

البته سردار مومنی آمار و ارقام قابل تاملی هم از سفرهای نوروزی تا به امروز داشت؛ افزایش واژگونی خودروها در نوروز امسال، به گونه‌ای که ۴۲ درصد تصادفات چند روز اخیر، از نوع واژگونی بوده که اغلب ناشی از خستگی و خواب آلودگی است.

علاوه بر این نکات، آمار پلیس راهور نشان می‌دهد که تردد در جاده‌های استان خراسان رضوی، قم و خوزستان نسبت به سال گذشته افزایش یافته و جاده‌های تهران-کرج، تهران-قم، چناران-مشهد و اهواز-آبادان در شبانه روز گذشته پرترددترین محورهای کشور بودند.

به این آمارها، کاهش سرعت متوسط خودروها در 24 ساعت گذشته را می‌توان افزود که در راستای کاهش سرعت متوسط خودروها در تعطیلات نوروز امسال قرار می‌گیرد؛ آماری مثبت که البته از نقش افزایش ترافیک نوروزی در پدید آمدن آن نمی‌توان صرف نظر کرد.

آخرین وضعیت ترافیک

سرهنگ حمیدی، رئیس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به تداوم بارش برف و باران در ۱۲ استان کشور گفت: برابر آخرین اخبار دریافتی در محور کرج - چالوس (از ابتدای محور) و در استان مازندران (محور هراز) به‌صورت مقطعی نیمه‌سنگین است.

وی افزود: برابر آخرین اخبار دریافتی تا ساعت 7:30 در استان‌های آذربایجان شرقی (محورهای مرند ــ تبریز و جلفا ــ مرند)، اردبیل (محور اسالم ــ خلخال)، ایلام (محور ایلام ــ سرابله)، کردستان (محورهای سنندج ــ همدان، سنندج ــ کرمانشاه و سنندج ــ مریوان)، کرمانشاه (محورهای روانسر ــ پاوه و کرمانشاه ــ سقز) بارش برف گزارش شده است.

حمیدی در ادامه با اشاره به اخطاریه سازمان هواشناسی کشور گفت: در عین حال در استان‌های چهارمحال و بختیاری، سمنان، خراسان شمالی، مازندران، گلستان (اکثر محورها)، همدان (محورهای کرمانشاه - همدان و همدان - ملایر) و تهران شرق (محور فیروزکوه) بارش باران گزارش شده است. به‌دلیل بارش برف و مه‌آلود بودن، اختلال تردد جاده‌های کوهستانی در استان‌های مازندران، تهران، سمنان، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود که با توجه به وزش باد شدید در برخی نقاط با کولاک برف همراه خواهد بود.

وی افزود: همچنین در این مدت در استان‌های سمنان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، قم، شرق استان کرمان و جنوب استان تهران وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

رئیس پلیس راه راهور با هشدار به رانندگان مبنی بر رعایت سرعت مطمئنه و عدم‌سبقت غیرمجاز گفت: در زمان بارندگی به‌دلیل سرخوردگی خودرو، شتاب آن تغییر می‌کند و همین امر موجب می‌شود که راننده و سرنشینان در معرض خطر تصادف قرار بگیرند. از سوی دیگر رانندگان حتماً فاصله طولی را رعایت کنند.

آخرین وضعیت آب و هوا و پیش بینی تغییرات جوی

امروز شاهد بارندگی در شمال شرق، شرق و سواحل دریای خزر، ارتفاعات دامنه‌های البرز و جنوب کشور هستیم و به‌صورت پراکنده در شمال غرب بارش باران و در نواحی کوهستانی نیز بارش برف پیش‌بینی شده است.

این را یک کارشناس هواشناسی به تسنیم می‌گوید و می‌افزاید: امروز شاهد مه‌آلود شدن و وزش باد در جاده‌های کوهستانی استان‌های مازندران، جنوب تهران، سمنان، قم،گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، جنوب یزد و شرق کرمان هستیم، بنابراین توصیه می‌شود برای جلوگیری از مخاطرات ناشی از وزش باد و مه‌آلود بودن، مسافران تمهیدات لازم را در نظر گیرند.

وی در ادامه وزش باد شدید در جنوب تهران و همچنین کاهش 5درجه‌ای‌ دما فردا برای پایتخت را پیش بینی می‌کند و از بارندگی همراه با رعد و برق در ارتفاعات و مناطق شمالی تهران می‌گوید و می‌افزاید: طی سه روز آینده هوای نیمه شمالی کشور (گیلان، مازندران و گلستان) سرد می‌شود و در این مناطق بارندگی خواهیم داشت.

به این نکات می‌توان افزود: امروز در جنوب شرق، شرق و شمال شرق شاهد وزش باد شدید و محسوس هستیم و  سردترین نقطه کشور امروز کردستان با دمای ۷ درجه زیر صفر و گرمترین نقطه بندرعباس با ۳۲ درجه سانتی‌گراد است. علاوه بر آن آب‌های خلیج فارس و دریای خزر امروز و فردا مواج است.

وضعیت جوی استان‌های کشور این گونه پیش بینی می‌شود؛

آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ دوشنبه سوم فروردین
آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ دوشنبه سوم فروردین
آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ دوشنبه سوم فروردین
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار