بازدید 20704
ویژه برنامه «تابناک» برای نوروز ۱۳۹۴؛

فیلم: با شور و عشق به سال نو گام بگذارید

ابتدا، «یا مقلّب القلوب...» را از زبان زنده یاد خسرو شکیبایی می‌شنویم و بلافاصله به حرم امام رضا (ع) می‌رویم... تصاویری کوتاه و دیدنی از گذر چهار فصل را تماشا می‌کنیم... «خمُش باش» با صدای همایون شجریان با هنرمندی مهتاب کرامتی را می‌بینیم... گفتار بهاری دکتر حسین الهی قمشه‌ای را می‌شنویم... سپس نوبت به شنیدن اجرای کردی بسیار ارزشمند استاد شهرام ناظری می‌رسد و در ادامه، دو نوازی استاد کیهان کلهر و استاد عالیم قاسم اف آذربایجانی...
کد خبر: ۴۸۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴ 21 March 2015
پلک‌های سنگین کودکان ایران زمین، در واپسین ساعات سال هزار و سیصد و نود سه و نخستین ساعت هزار و سیصد و نود و چهار به امید فرارسیدن روزهایی آفتابی‌تر و لحظه‌هایی خوش‌تر باز می‌ماند و ‌ای کاش، بذر امید همه مردمان این بوم‌ و بر با نوای آغازین سال نو، جوانه زند و امید به آینده در وجود تک‌تک مردمان افزون‌تر از پیش متبلور شود.

ساعت دو و پانزده دقیقه و یازده ثانیه روز شنبه اول فروردین، وقت بستن آخرین صفحه تقویم سالی است که با همه خوشی‌ها و ناخوشی‌هایش گذشت و با باران بهاری، نویدبخش آغاز سالی پربرکت شد و نشانه‌ای برای گره این ۳۶۵ روز پیش رو با اتفاقات مبارک برای ملتی بزرگ که نشان داده از همه گردنه‌های سخت و نفس‌گیر سربلند می‌گذرد و هر روز که می‌گذرد، فرصتی برای افتخارآفرینی ایشان است.

همچون نخستین ساعات سال به سرعت یک پلک بر هم زدن کودکانمان سپری شد. در این ساعات سال پیش رو که لحظاتی تکرارناشدنی است، هم‌نفس با هم خوش باشیم و خوش بگوییم و خوش بشنویم. جامه‌های نو بپوشیم و بهترین عطر‌هایمان را بزنیم و در این حال، بوسه بر پیشانی و دست بزرگان بزنیم، برکت کیسه از میان قرآن بگیریم و اسکانس‌های درشت‌تر را به کودکانمان بدهیم که برق شادی از این عیدی‌ها در چشمانشان خودنمایی می‌کند.

شیرینی و آجیل را مشت مشت بخوریم، حافظ بخوانیم، موسیقی گوش دهیم، با آنهایی که قهر بوده‌ایم به لطف و بهانه نو شدن سال، آشتی کنیم و بوسه‌های آبدار را به همین مناسبت نثار کنیم تا خداوند برای صاحبان قلب‌های روشن، زمینه رسیدن به آرزوهای روشن را فراهم سازد و این سیصد و شصت و پنج روز را نیز با آرامش و روحی سبک به پیش رفت.

سال گذشته، چنین لحظاتی را با یاد شهدا گره زدیم و از ایشان یاد کردیم و اکنون که وقت شادی و خوشی است، چه نیکوست در کنار مادران و پدرانی باشیم که چین و چروک بر دست و رویشان افتاده و نوروزهای فراوانی را برای ما وقف کرده‌اند و در همه اوقات و به خصوص در این ساعات مهم، بحق باید قدردان یک عمر تلاششان باشیم.

فیلم: با شور و عشق به سال نو گام بگذارید

سعدی در یکی از قصیده‌هایش در وصف نوروز، تصویری رویایی از این لحظات ماندگار خلق می‌کند و می‌گوید:

علم دولت نوروز به صحرا برخاست
زحمت لشکر سرما ز سر ما برخاست

بر عروسان چمن بست صبا هر گهری
که به غواصی ابر از دل دریا برخاست

تا رباید کله قاقم برف از سر کوه
یزک تابش خورشید به یغما برخاست

طبق باغ پر از نقل و ریاحین کردند
شکر آن را که زمین از تب سرما برخاست

این چه بوییست که از ساحت خلخ بدمید؟
وین چه بادیست که از جانب یغما برخاست؟

چه هواییست که خلدش به تحسر بنشست؟
چه زمینیست که چرخش به تولا برخاست

طارم اخضر از عکس چمن حمرا گشت
بس که از طرف چمن لؤلؤ لالا برخاست

موسم نغمهٔ چنگست که در بزم صبوح
بلبلان را ز چمن ناله و غوغا برخاست

بوی آلودگی از خرقهٔ صوفی آمد
سوز دیوانگی از سینهٔ دانا برخاست

از زمین نالهٔ عشاق به گردون بر شد
وز ثری نعرهٔ مستان به ثریا برخاست

عارف امروز به ذوقی بر شاهد بنشست
که دل زاهد از اندیشهٔ فردا برخاست

«تابناک»، برای سومین سال پیاپی، ویژه برنامه ویدئویی را برای این لحظات طلایی تقدیمتان می‌کند و همزمان دعای خیر شما مخاطبان ارزشمند را برای همه مردم این سرزمین، از جمله این مجموعه خبری می خواهد. در این بسته، ابتدا، «یا مقلّب القلوب و الابصار یا مدبر اللیل و النهار یا محوّل الحول و الاحوال حوّل حالنا الى احسن الحال» را از زبان زنده یاد خسرو شکیبایی می‌شنویم و بلافاصله به حرم امام رضا (ع) می‌رویم و نوای نقاره را از بلندای گدسته‌های حرم ضامن آهو می‌شنویم.

سپس تصاویری کوتاه و دیدنی از گذر چهار فصل راو متصل به این تصاویر، قطعه «خمُش باش» با صدای همایون شجریان و آهنگسازی ژانو باغومیان از آلبوم «مستور و مست» را تماشا می‌کنیم که با هنرمندی مهتاب کرامتی به عنوان بازیگر کلیپِ این قطعه، به اثری متفاوت و دیدنی بدل شده است.

در ادامه، گفتار بهاری دکتر حسین الهی قمشه‌ای را می‌شنویم که از بهار و عشق می‌گوید.‌‌ همان زمان که غرق گفتار عرفانی این فیلسوف، ادیب، سخنران، مترجم و نویسنده برجسته بودید، نوبت به شنیدن اجرای کردی بسیار ارزشمند استاد شهرام ناظری قطعه «کابوکی کابوکی لی لی» است که این استاد برجسته موسیقی ایران در سال ۱۹۹۰ در دانشگاه برلین اجرا کرده و جزو اجرای بکر و کمتر دیده شده پاواروتی ایران است.

پس از این، دو نوازی استاد کیهان کلهر و استاد عالیم قاسم اف آذربایجانی را می‌شنوید که با نوای نوازنده و خواننده آذری‌زبان همراه شده است. قطعه بعدی نیز اجرایی از گروه اوهام روی یکی از اشعار حافظ است که توسط «تابناک» ثبت و ضبط شده و برای نخستین بار در این بسته نوروزی تماشا می‌کنید.

در پایان تصاویری کوتاه از جاذبه‌های ایران را می‌بینید که توسط یک گردشگر از ایران ثبت شده و همه زیبایی‌ها را در خود جای داده که بسیاری شان را در سال می‌بینیم و برخی شان را تنها در این ایام مشاهده می‌کنید.

تماشای ویژه نامه «تابناک» برای نوروز ۱۳۹۴ را از دست ندهید.


تعداد بازدید : 35
دانلود ویژه برنامه نوروزی «تابناک»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
سال 1394 سال همدلی واقعی

همراه با شادی و شادکامی

و کاستن گرفتاری های ....................

آمین یا رب العا لمین
عید بر تک تک اهوازی‌ها، اصفهانی‌ها، اردبیلی‌ها، بندری‌ها، تبریزی‌ها، تهرانی‌ها، شیرازی‌ها، مازندرانی‌ها، گیلانی‌ها و ... همه مردم ایران مبارک
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
پس مشهدی ها چی شدن؟
شجریان؟ ناظری؟ کلهر؟ آفرین به تابناک :)
تو هنوز بیداری تابی جان؟
سال 1394 خورشیدی را به تمام دست اندرکاران سایت وزین تابناک شادباش میگویم هچنین سال جدید را به همه خوانندگان سایت تابناک شاد باش میگویم در ضمن تبریک ویژه به دوستان عزیزم محمد جعفر جعفر بندری رکسانا بندری صبری بندری زینت بندری مرمر بندری و سرکار خانم هنری و (آقا مرتضی) تقدیم میکنم
عالیم یعنی یک دنیا
سال نو مبارک بر همه ایرانیان
گشت گردا گرد مهر تابناک ایران زمین روز نو امد شد شادی برون زندر زمین ای تو یزدان ای تو گرداننده مهر وسپهر برترینش کن برایم این زمان این زمین
من هیچ ویدیویی با این حجم بالا دانلود نمیکنم این رو هم بخاطر استاد عالم قاسیم اف گداشتم دانلود شه
عید نوروز آمد
شادی آورد بهار
و تو ای معنی خوبی و طربناکی گل
هر کجا هستی یار
شاد بادت قدم سبز بهار
نوروز این جشن نور و سبزه و روشنایی بر تابناک و تابناکیان مبارکباد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار