بازدید 5418

نگاه شما: اندر حكايت عيد و عيدي

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۸۴۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰ 19 March 2015
محمدامين حسامي: در شرايط معمول حقوق يك مدير اقلاً سه تا چهار برابر كارمند زير دست اوست اما با كمي دقت متوجه ميشويم ،‌ مدير مخارجش هم كمتر از آن كارمند بينوا است. مدير هر روز با خودروي اداره رفت و آمد ميكند كه اتفاقاً پول بنزين آن را هم دولت ميپردازد ،  پس در حقيقت هزينه رفت و آمد ندارد اما در عوض كارمند ساده بايد از روي حقوق ماهيانه خود هزينه رفت و آمد به محل كار را تأمين نمايد چرا كه ديگر از سرويس هاي كاركنان هم خبري نيست. مدير به بهانه جلسات و يا بدون بهانه ، سفارش ناهار و ميوه و شيريني دارد تا وجود مبارك از آسيب و گزند در امان باشد اما كارمند بيچاره يا بايد از منزل غذا بياورد و يا اينكه با زخم معده و مشكل گوارشي بسازد. البته ادامه اين داستان جالب تر است چون كارمند به دليل سوء تغذيه بيشتر مريض ميشود و به ويزيت و صرف هزينه نيازمند است اما مدير از اين مخارج هم مستثني است. مدير با ارباب رجوع ملاقات و سر و كار ندارد و اين را دون شأن خود ميداند لذا آرامش اعصاب خود را هم حفظ ميكند لكن كارمندان با اعصابي پولادين هر روز در كنش و واكنش با مراجعين هستند و در مراجعت با روحيه اي خراب و كسل وارد منزل ميشوند. كارمند براي تأمين مخارج روزمره گاهي ممكن است بعد از ساعت اداري مجبور باشد با زحمت بسيار شغل ديگري پيدا كند اما مدير بدون هيچ زحمتي پست ها و شغل هاي مختلف به دنبالش مي آيند و او در همان ساعت اداري به چندين و چند شغل مشغول است كه البته اغلب آنها را فقط مديريت ميكند.

همه اينها و خيلي بيش از اينها در روزهاي عادي سال اتفاق مي افتد اما در روزهاي پاياني سال مدير مجموعه كه يقيناً موارد پيش گفته نتوانسته رضايت او را جلب نمايد منتظر دريافت عيديهاي آنچناني است ! كسانيكه با سيستم هاي اداري آشنا هستند ديده اند كه به عنوان عيدي همواره بهترين هدايا را براي مديران مجموعه مي آورند و حال آنكه آن مدير به لحاظ مالي و مادي (و نه حرص و ولع) شايد كمترين نياز را به آن تحفه ها داشته باشد اما . . .

ممكن است بگوييد بالاخره مدير داراي مسئوليت است و اداره مجموعه تحت امر لوازمي ميخواهد و يا اينكه مدير بايد نسبت به عملكردش به افراد بالادست پاسخگو باشد و ميطلبد كه بيش از ديگران از تسهيلات برخوردار باشد ولي فقط يادآوري ميكنم كه تمام اختلاس ها توسط همين مديران انجام شده است و متأسفانه چنان گريخته اند كه باد هم به گرد پايشان نرسيده و براي خالي نبودن عريضه و به عنوان متهم درجه فلانم همواره اين كارمندان زير دست بوده اند كه مورد محاكمه قرار گرفته اند.

خداوند ما را با ميز رياست آزمون نكناد !

آمـــــــــــــــــين


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار