بازدید 3879

انهدام باند بزرگ جعل سند در سه استان

کد خبر: ۴۸۴۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴ 18 March 2015
شش نفر جاعل حرفه‌اي كه از خانواده‌هاي زندانيان اقتصادي كلاهبرداري‌هاي ميلياردي كرده بودند از سوي پليس دستگير شدند.

به گزارش اعتماد، سرهنگ مسعود منفرد، جانشين پليس آگاهي ناجا با «پيچيده» خواندن ارتباطات اعضاي اين باند، سركرده آن را زني سابقه‌دار دانست و گفت: اعضاي اين باند در روزنامه‌ها آگهي مي‌دادند كه مي‌توانند براي آزادي زندانيان اقتصادي در قبال دريافت مبلغي، سند ارايه دهند. در حالي كه آنها با جعل سند، نقشه كلاهبرداري از مالباختگان را كشيده بودند.  به گفته سرهنگ منفرد پس از آنكه جعلي بودن يكي از اسناد در دادسراي جرايم اقتصادي مشخص شد، پليس آگاهي رسيدگي به آن را آْغاز كرد و سرانجام موفق شد سه زن و سه مرد را دستگير كند. 

به گفته جانشين پليس آگاهي ناجا، اعضاي باند با راه‌اندازي دفتري در غرب تهران، ابتدا به عنوان سندگذار به صورت فيش حقوقي متهمان را آزاد مي‌كردند، اما پس از مدتي كه درآمدزايي خوبي داشتند شروع به تبليغ در روزنامه‌هاي كثيرالانتشار به عنوان وثيقه‌گذار و سند براي آزادي زندانيان كردند. در واقع به متهمان سند اجاره مي‌دادند و در قبال آن پول‌هاي هنگفتي مي‌گرفتند كه بستگي به نوع جرم و مبلغ وثيقه‌گذاري داشت كه خوشبختانه پس از بررسي و تحقيقات ميداني موفق به دستگيري اين باند شديم. تعداد آنها شش نفر بود كه سه نفر خانم و سه نفر آقا كه يكي از آنها جاعل اصلي اين اسناد بود و ساخت مهرهاي جعلي و يكي از آنها متاسفانه وكيل بود كه با اينها از نظر حقوقي و تنظيم قرارداد هماهنگ مي‌كرده و بابت اين موضوع درصد قابل توجهي پول دريافت مي‌كرد.

 در تحقيقات ماموران مشخص شده است كه اعضاي باند نقشه خود را در سطح پايتخت، استان‌هاي اردبيل و كردستان عملي كرده بودند.

سرهنگ منفرد با اشاره به آزادي ٧ زنداني با اسناد جعلي گفت: متاسفانه در مدت كوتاه فعاليت اين باند، ٧ نفر از زندانيان توانستند با اسناد جعلي از زندان آزاد شوند كه پس از اعتراف متهمان، زندانيان آزاد شده دستگير و به زندان اعاده شدند. برخي هم با گذاشتن وثيقه در حال پيگيري بودند و با توجه به دستگيري و كشف اسناد مربوطه موفق به آزادي نشدند. 

متهمان داراي سوابق متعدد كيفري هستند به نحوي كه يكي از آنها چندين فقره سابقه كلاهبرداري و نگهداري مواد مخدر داشت. سردسته اين باند هم يكي از زنان دستگير شده است كه با آگهي در روزنامه‌ها و مذاكرات اوليه با نيازمندان و درخواست‌كنندگان و هماهنگ‌كننده نفرات بعدي و تنظيم سند از طريق جاعل سند بوده است.  تحقيقات براي تكميل جزييات پرونده همچنان ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی