بازدید 5764

مسئولان محیط زیست، هامون را دریابید

کد خبر: ۴۸۴۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳ 17 March 2015
رئیس فراکسیون احیای تالاب هامون، گفت: خوشبختانه به دنبال بارندگی های اخیر در کشور افغانستان و حوالی سیستان و بلوچستان مقدار کمی آب به بخش شمال شرق دریاچه وارد شده که امید است در هفته های آینده از این بارندگی ها نیز داشته باشیم.

سید باقر حسینی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، مدیریت صحیح منابع آب از سوی سازمان محیط زیست را مهم دانست و بیان کرد: با توجه به نزولات جوی اخیر در کشور افغانستان و منطقه سیستان با مدیریت صحیح و حفظ این آب و کارکارشناسانه سازمان محیط زیست، می توان بخشی از این زیست بوم ارزشمند را احیا کنیم.

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی، با ‌تاکید بر اینکه باید تکلیف دستگاه های متولی محیط زیست در خصوص حفظ تالاب هامون مشخص شود، گفت: دستگاه های متولی محیط زیست باید در خصوص  احیای این تالاب‌ اقداماتی مؤثر انجام داده و به وظایف خود عمل کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس نهم، با انتقاد از عملکرد سازمان محیط زیست، تصریح کرد: به عنوان نماینده مردم سیستان و رئیس فراکسیون احیای تالاب هامون، از مسئولان محیط زیست در مورد برنامه های احیای تالاب هامون به مدت چندین ماه پاسخ روشنی دریافت نکردیم لذا از سازمان محیط زیست تقاضا داریم در این خصوص شفاف سازی  و ما را از برنامه های خود در مورد احیای این تالاب مطلع کنند.

حسینی مبلغ پیشنهادی سازمان محیط زیست به تالاب هامون را ناچیز عنوان کرد و گفت: متاسفانه مبلغ بسیار کم  اختصاص داده شده به تالاب هامون از طرف سازمان محیط زیست  مشکلات زیست محیطی این تالاب را رفع نمی کند و بسیار ناچیز است.

رئیس فراکسیون احیای تالاب هامون با بیان اینکه وضعیت تالاب هامون در فصل بهار و تابستان بحرانی و نامطلوب خواهد بود، اظهار داشت: متاسفانه با توجه به گرمای شدید بهار و تابستان  پیش رو که توفان های شن را با خود به همراه دارد بیماری هایی چشمی، تنفسی و ریوی برای مردم این منطقه به ارمغان می آورد که امیدواریم سازمان محیط زیست هر چه سریعتر در خصوص رفع این معضل تدبیری بیاندیشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  مجلس، با انتقاد از اجرا نشدن طرح تثبیت شن‌های روان گفت: دولت در سفر به سیستان و بلوچستان طرح تثبیت شن‌های روان را مصوب کرد تا از شدت ریزگردها بکاهد ولی متاسفانه این طرح علیرغم تخصیص بودجه  تاکنون اجرایی نشده است و هنوز در این باره اقدامی صورت نگرفته است لذا از دولت و سازمان محیط زیست تقاضا داریم که این معضل را جدی بگیرند و در این خصوص پاسخگو باشند./
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی