بازدید 13814
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

دیدگاه وزرای خارجه اروپایی درباره روند مذاکرات هسته‌ای ایران

دیدار چهار ساعته ظریف و کری در لوزان سوئیس، مشخص نبودن چشم‌انداز حل اختلافات طرفین مذاکرات طی روزهای آتی، دیدگاه وزرای خارجه اروپایی درباره روند مذاکرات هسته‌ای، مطرح شدن موضوع نامه اخیر جمهوری‌خواهان در مذاکرات ایران و آمریکا و دیدگاه یک مقام آمریکایی درباره میزان دشواری دستیابی به توافق نهایی، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۸۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵ 17 March 2015
دیدگاه وزرای خارجه اروپایی درباره روند مذاکرات هسته‌ای ایراندیدار چهار ساعته ظریف و کری در لوزان سوئیس، مشخص نبودن چشم‌انداز حل اختلافات طرفین مذاکرات طی روزهای آتی، دیدگاه وزرای خارجه اروپایی درباره روند مذاکرات هسته‌ای، مطرح شدن موضوع نامه اخیر جمهوری‌خواهان در مذاکرات ایران و آمریکا و دیدگاه یک مقام آمریکایی درباره میزان دشواری دستیابی به توافق نهایی، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

دیدگاه وزرای خارجه اروپایی درباره روند مذاکرات هسته‌ای ایران

به گزارش «تابناک»، بخش عمده مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به موضوع مذاکرات هسته‌ای اختصاص دارد. در این زمینه، روزنامه «گالف تودی» موضوع دیدار روز گذشته وزرای خارجه ایران و آمریکا را مورد توجه قرار داده و می‌نویسد، پیش از آنکه هیأت ایرانی برای دیدار با وزرای اروپایی راهی بروکسل شود، محمد جواد ظریف و جان کری در شهر لوزان سوئیس، چهار ساعت در موضوع هسته‌ای با یکدیگر گفت‌و‌گو کردند.

جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره این دیدار گفته، در حال حاضر زمان بسیار حساس است و چند روز پیش روی، روزهایی مهم و حساس در بحث هسته‌ای ایران هستند.

دیدگاه وزرای خارجه اروپایی درباره روند مذاکرات هسته‌ای ایران

در همین حال، خبرگزاری «رویترز» می‌نویسد، هنوز مشخص نیست ‌آیا اختلافات موجود میان ایران و غرب در موضوع هسته‌ای طی روزهای آینده قابل حل و فصل هست یا خیر!

این خبرگزاری به نقل از یک منبع دیپلماتیک اروپایی می‌نویسد، گفت‌و‌گوی وزرای خارجه ایران با وزرای اروپایی در بروکسل، سبب برطرف شدن اختلافات نشده و مشخص هم نیست ‌آیا این اتفاق طی چند روز آینده خواهد افتاد یا خیر!

این منبع غربی گفته: «گفت‌و‌گو‌ها طولانی و عمیق بود؛ اما ما را قادر نساخت تا اختلافات خود را کاهش دهیم». وی افزود‌: «هنوز شکاف قابل توجهی میان مواضع گروه ۱+ ۵ و ایران وجود دارد».

دیدگاه وزرای خارجه اروپایی درباره روند مذاکرات هسته‌ای ایران

در مطلبی مشابه، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز از پیشرفت اندک گفت‌و‌گوهای روز گذشته میان ایران و اروپا سخن گفته است. این خبرگزاری به نقل از فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس می‌نویسد: «ما همچنان در حال پیشرفت هستیم، اما برای رسیدن به هدف، هنوز راه درازی باید پیموده شود».

لورن فابیوس، وزیر خارجه فرانسه نیز گفته: «گفت‌و‌گو همیشه مفید است، ولی ما فرانسوی‌ها خواستار یک توافق محکم هستیم. هنوز باید نکات مشخصی حل و فصل شود. اما امیدواریم بتوانیم آن‌ها را حل و فصل کنیم، ولی تا زمانی که این کار انجام نشده، توافق حاصل نشده است». فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفته، هنوز شکاف‌هایی میان طرفین وجود دارد که باید برطرف شود.

دیدگاه وزرای خارجه اروپایی درباره روند مذاکرات هسته‌ای ایران

در همین حال، روزنامه «لس آنجلس تایمز» از مطرح شدن موضوع نامه اخیر ۴۷ سناتور آمریکایی در مذاکرات دو روز اخیر ایران و آمریکا خبر داده و به نقل از یک مقام دولت آمریکا می‌نویسد، دیپلمات‌های ایرانی موضوع نامه مذکور را در جلسات مذاکرات روز یکشنبه و دوشنبه مطرح کرده‌اند.

این مقام دولتی نگفته، دیپلمات‌های اروپایی چه پاسخی به طرف ایرانی داده‌اند و جزئیات بیشتری نیز از این موضوع نداده‌اند؛ اما درباره نامه جمهوری‌خواهان گفته: «وقتی شما درباره چیزی تا این حد مهم گفت‌و‌گو می‌کنید، این گونه انحرافات کمکی به موضوع نمی‌کند.
 

دیدگاه وزرای خارجه اروپایی درباره روند مذاکرات هسته‌ای ایران

در ‌‌نهایت‌ سایت شبکه خبری «بلومبرگ»، جدید‌ترین مواضع دولت آمریکا درباره مذاکرات هسته‌ای را بازتاب داده است. این سایت می‌نویسد، در حالی که تنها دو هفته تا پایان ضرب‌الاجل دستیابی ایران و ۱+ ۵ به چهارچوب توافق نهایی هسته‌ای باقی مانده، یک مقام ارشد دولت اوباما می‌گوید، هر یک از عناصر موجود در مذاکرات، این پتانسیل را دارد که جلوی دستیابی به توافق را بگیرد.

وی با تشبیه مذاکرات به یک پازل که هر قطعه آن باید ‌سر جای خود قرار گیرد، گفته، این احتمال وجود دارد که پیشرفت زیادی ‌شود تا اینکه متوجه شویم قرار دادن تکه‌های آخر چقدر دشوار است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
وب گردی