بازدید 3595

ظریف و موگرینی در بروکسل دیدار کردند

محمد جواد ظریف در دیدار فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت نگارش توافق هنگامی آغاز می شود که درباره راه حل ها گفت و گو و بر سر آنها به نظر واحد برسیم.
کد خبر: ۴۸۴۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶ 16 March 2015
محمد جواد ظریف در دیدار فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت نگارش توافق هنگامی آغاز می شود که درباره راه حل ها گفت و گو و بر سر آنها به نظر واحد برسیم.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه ایران که به دعوت فدریکا موگرینی برای حضور در نشستی ویژه با سه وزیر اروپایی گروه 1+5 به بروکسل مقر این اتحادیه رفته بود، دردیدار موگرینی درباره آخرین تحولات مربوط به روند مذاکرات هسته ای، رابطه ایران و اتحادیه اروپا و همچنین آخرین تحولات منطقه ای گفت و گو کرد.

ظریف گفت: باید در باره راه حل ها صحبت و روی آنها توافق کنیم و سپس نگارش را آغاز کنیم. روی هیچ موضوعی توافق نخواهد شد مگر آنکه درباره تمامی موضوعات توافق شود.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: ماهمواره برنقش اروپا و توسعه همکاریها با کشورهای اروپایی تاکید کرده ایم و دستیابی به توافق در موضوع هسته ای می تواند جهشی در این همکاریها ایجاد کند.

موگرینی هم در این دیدار گفت: باید همه تلاش کنند تا فاصله های موجود در مذاکرات را کاهش دهند. من شخصا نهایت سعی خود راخواهم کرد تا نقش خود را در این زمینه بخوبی کنم .

هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهارداشت: انگیزه اروپاییان برای به ثمر نشستن تلاش ها جهت دستیابی به توافق هسته ای بالاست و نقش موثرترخود را در این زمینه ایفا خواهند کرد.

در این دیدار طرفین همچنین آخرین تحولات مربوط به سوریه و عراق، تهدید تروریسم و داعش در این دو کشور و منطقه را مرور و بر ضرورت مبارزه با آن تاکید کردند.

ظریف پس از این دیدار، با فیلیپ هاموند همتای انگلیسی خود ملاقات کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی