بازدید 3763

اسد: منتظر اقدام واشنگتن برای مذاکره هستیم

بشار اسد رییس جمهوری سوریه در واکنش به سخنان جان کری وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: همواره سخنانی را می شنویم اما باید منتظر اقدام عملی آمریکا بمانیم و بعداز آن تصمیم گیری کنیم.
کد خبر: ۴۸۴۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷ 16 March 2015
بشار اسد رییس جمهوری سوریه در واکنش به سخنان جان کری وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: همواره سخنانی را می شنویم اما باید منتظر اقدام عملی آمریکا بمانیم و بعداز آن تصمیم گیری کنیم.

وزیر امور خارجه آمریکا در گفت وگویی خبری تاکید کرد که این کشور ناچار است با بشار اسد رییس جمهوری سوریه مذاکره کند.
اسد: منتظر اقدام واشنگتن برای مذاکره هستیم
به گزارش ایرنا، بشار اسد روز دوشنبه با علی طیب نیا وزیرامور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران که در راس هیاتی در دمشق به سر می برد، دیدار کرد و گفت: حمایت کشورهای دوست و در راس آنها ایران تاثیر بسیار زیادی در تقویت مقاومت و ایستادگی ملت سوریه داشته است.

وی اظهار داشت که دشمنان تلاش کردند با تحمیل محاصره و تحریم ملت سوریه و تخریب زیرساخت ها به اقتصاد سوریه ضربه وارد کنند.

رییس جمهوری سوریه بر اهمیت ادامه روابط راهبردی بین سوریه و ایران به ویژه در حوزه اقتصاد تاکید کرد و آن را به نفع دو ملت برادر دانست.

بشار اسد همچنین ایجاد سازوکارهای عملی و ساختارهای روشن را برای همکاری اقتصادی ایران و سوریه ضروری دانست.

طیب نیا نیز به روابط وهمکاری های مشترک ایران و سوریه در زمینه های گسترده و ریشه دار اشاره و تاکید کرد که ایران آمادگی کامل دارد تا تجربه های خود را در زمینه های توسعه ، فنی و مهندسی به سوریه منتقل کند.

وزیر اقتصاد ایران اظهارداشت: ایران باور دارد که باید در کنار سوریه و ملت آن بایستد، زیرا سوریه همچنان طرف اصلی در رویارویی با طرح های صهیونیستی در منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: پیروزی دمشق در جنگ با تروریست ها ، عاملی اساسی در بازگشت امنیت و ثبات به سوریه است.

براساس این گزارش، بشار اسد بعداز این دیدار در اظهاراتی رسانه ای تاکید کرد که تنها ملت سوریه حق دارد و می تواند در باره آینده کشور ، نظام و رییس جمهوری خود تصمیم بگیرد و این سخن ما در چهارسال گذشته بوده است.

رییس جمهوری سوریه خاطرنشان کرد که برای ما مطالبات ، درخواست ها و رویکردهای ملت سوریه مهم است و هر آنچه در خارج از مرزها گفته می شود مانند حباب هایی هستند که بسرعت از بین می روند.

بشار اسد اظهارداشت: تنها گزینه پیش روی ما دفاع از سوریه است و از روز اول هم گزینه دیگری نداشته ایم.

وی گفت: تغییرات در عرصه بین المللی اگر صادقانه و عملیاتی باشد، خوب است و ابتدا باید با توقف حمایت سیاسی ، مالی ، نظامی از تروریست ها شروع شود.

رییس جمهوری سوریه افزود: باید برکشورهای اروپایی و کشورهای وابسته به آنها در منطقه فشار وارد کرد تا کمک های لجستیک ، مالی و نظامی از تروریست ها را متوقف کنند و دراین صورت است که می توان گفت تغییرات واقعی و حقیقی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی