بازدید 11105
۱

کشف 3 محموله میلیاردی طلای قاچاق

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از کشف و ضبط سه محموله میلیاردی قاچاق طلا طی سال جاری خبر داد و گفت: این محموله های قاچاق به ارزش 382 میلیارد و 958 میلیون و 234 هزار ریال با تلاش کارگروه حقوقی و قضایی این ستاد تحت عنوان پرونده های ملی و مهم منجر به نتیجه رسیدن و صدور حکم سه پرونده مهم قاچاق طلا در استانهای هرمزگان، آذربایجان غربی و بوشهر شد.
کد خبر: ۴۸۳۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۰ 12 March 2015
حبیب الله حقیقی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سال جاری سه محموله بزرگ قاچاق طلا در استان های یاد شده کشف و جمع آوری شد که خوشبختانه تمام این سه پرونده به نتیجه قطعی رسید.
 
وی با بیان اینکه مهمترین پرونده قاچاق طلا مربوط به کشف 214 کیلو و 123 گرم و 49 میلی گرم طلا در استان هرمزگان است، اظهار داشت: این میزان قاچاق شامل یک هزار و 911 قطعه سکه تمام بهار آزادی، 50 قطعه نیم سکه بهار آزادی و 149 قطعه ربع بهار آزادی به ارزش 323 میلیارد و 668 میلیون و 234 هزار و 270 ریال بوده است.
 
حقیقی ادامه داد: متهم این پرونده قصد داشت این میزان طلای قاچاق را با استفاده از لنجی تحت پوشش بار سیب زمینی به امارات عربی متحده انتقال دهد که توسط سربازان گمنام در آب های خلیج فارس کشف و ضبط شد.
 
به گفته وی، این پرونده در دادگاه انقلاب شهرستان بندرعباس رسیدگی و متهم به پرداخت 647 میلیارد و 336 میلیون ریال جزای نقدی محکوم و طلای کشف شده نیز به نفع دولت ضبط شد.
 
رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: پرونده دیگر مربوط به قاچاق میلیاردی قاچاق طلا به ارزش حدود 29 میلیارد و 35 میلیون ریال است که در شعبه قوه قضاییه در استان بوشهر مطرح، رسیدگی و منتج به صدور حکم شد. این پرونده مربوط به فردی است که قصد داشت از طریق امارات عربی متحده اقدام به قاچاق 24 کیلو و 208 گرم و 750 میلی گرم و با استفاده از شگرد چمدانی به کشور کند که توسط ماموران فرودگاه بوشهر شناسایی و کشف شد.
 
حقیقی افزود: این پرونده قاچاق در شعبه اول دادگاه شهرستان دشتستان رسیدگی شد و متهم به پرداخت 34 میلیارد و 538 میلیون و 326 و 543 ریال معادل دو برابر بهای کالای کشف شده و تحمل 2 سال حبس محکوم و طلای کشف شده نیز به نفع دولت ضبط و تحویل بانک مرکزی شد.
 
وی با بیان اینکه در اقدام دیگری ماموران ایست و بازرسی در شهرستان ارومیه موفق به کشف 27 ظرف پر از طلا که در کپسول سی.ان.جی یک خودروی سمند جاسازی شده بود، شدند، گفت: سهم متهم دستگیر شده در این ارتباط قصد داشتند که 27 ظرف پر از طلا به وزن 19 کیلوگرم را که ارزش آن حدود 29 میلیارد ریال برآورد شده است از طریق مرزهای شمال غربی وارد کشور کنند.
 
به گفته وی، پرونده متهم در دادگستری شهرستان ارومیه رسیدگی و متهمان به پرداخت 86 میلیارد و 957 میلیون ریال جزای نقدی معادل سه برابر ارزش کالای قاچاق شدند.
 
حقیقی همچنین در ادامه با اشاره به قاچاق سوخت گفت: در سال جاری با وجود افزایش بیش از یک میلیون و 300 هزار دستگاهی خودرو در کشور و اقداماتی نظیر بسترسازی سهمیه ها، برخورد با کارتهای غیرمجاز و اقدامات در مناطق مرزی میزان قاچاق سوخت کاهش داشته است.
 
وی با بیان اینکه آمار قاچاق سوخت پس از بررسی های دقیق متعاقبا اعلام خواهد شد، گفت: مصرف سوخت در سال 92 نسبت به سال 91 بیش از 8 درصد افزایش داشته اما در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه خود حدود 5 درصد مصرف سوخت کاهش یافته است.
 
به گفته وی، مصرف روزانه سوخت پنج گانه طی سال جاری حدود 248 میلیون لیتر بوده است.
 
رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اقدامات این ستاد در مبارزه با قاچاق، اظهار داشت: در برنامه جامع مبارزه با قاچاق به گونه ای برنامه ریزی شده که تمام فعالیت ها مبتنی بر اقدامات توامان پیشگیرانه و مقابله ای باشد.
 
حقیقی افزود: برنامه ریزی شده تا در مرحله نخست رشد قاچاق را متوقف کنیم و سپس در مراحل بعدی مسیر کاهشی را به گونه ای تعریف کنیم که پدیده قاچاق امری قابل مهار و کنترل باشد.
 
وی ادامه داد: حجم قاچاق در سال 92 نزدیک به 20 میلیارد دلار است که این حجم قابل کنترل و مهار نیست که نیازمند برنامه ریزی برای توقف و سپس کاهش و کنترل دارد.
 
حقیقی با بیان اینکه در سال 94 این مسیر مبارزه با قاچاق ادامه خواهد یافت، گفت: هم اکنون برآورد دقیقی از حجم قاچاق در سال جاری انجام نشده اما به نظر می رسد با توجه به اقدامات صورت گرفته حجم قاچاق نسبت به سال گذشته کاهش داشته باشد.

تعداد بازدید : 166
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
این قدر ریال ریال نکنید بابا
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی