بازدید 9391

پاسخ بیمه پاسارگاد به مخاطب یزدی

کد خبر: ۴۸۲۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸ 11 March 2015
با تشکر،سرویس با بینندگان ، مطلب زیر توسط یکی از کاربران تابناک و از طریق ایمیل اختصاصی با بیینندگان ( karbar@tabnak. ir ) برای سایت ارسال شده است. تابناک بر حسب کارکرد رسانه ای خود، تلاش خود را برای پاسخگویی سازمان و مسئولان مرتبط با این درخواست به عمل آورد که نتیجه این پیگیری در قالب گزارش زیر برای اطلاع مخاطب محترم منتشر می گردد.

طرح مشکل:
اینجانب ساکن شهرستان یزد هستم ، صاحب یک عدد کامیونت ایسوزو ۶ تن و دارای گواهینامه ب ۲ . تقریبا ۱۰ روز پیش در تهران بنده با یک عدد پراید وانت تصادف نمودم ، که بعد از گزارش تصادف به پلیس ۱۱۰ با شرکت بیمه گذار شخص ثالث ماشینم که شرکت بیمه پاسارگاد میباشد تماس گرفتم ، بعد از حضور کارشناس این شرکت سرمحل حادثه بعد از پرکردن فرم های مربوطه بعد از مشاهده گواهینامه بنده ، احضار نمودن که این گواهینامه مناسب رانندگی برای خودروی ۶ تن نمبیاشد و از تقبل خسارت سرباز زدند .هر چه اینجانب و مامور راهنمایی در مورد تطبیق این گواهیمنامه ها با قانون جدید به ایشون گفتیم فایده نداشت و طبق پیگیری هایی که اینجانب از شرکت بیمه گذار دیگری نمودم در این باب بیان فرمودن ، که طبق بخشنامه بیمه مرکزی ، تعهد انها حداکثر برای ۵/۲ تن میباشد ، حال انکه متولی امر راهنمایی و رانندگی در قانون جدید گواهینامه ب ۲ را برابر پایه دوم دانسته و مجاز برای رانندگی خاور ۶ تن و مینی بوس.
لطفا پیگیری نمایید .

پاسخ:
احتراما،بازگشت به نامه شماره113/341 مورخ93/11/05به استحضار می رساند حسب استعلام از معاونت فنی مهندسی وخدمات ترافیک پلیس راهور ناجا،براساس آیین نامه راهنمایی ورانندگی دارندگان گواهینامه ب1 مجاز به رانندگی با خودروهای تا9نفر ظرفیت ووانت تا3/5تن(شخصی) ودارندگان گواهینامه های رانندگی ب2 مجاز به رانندگی با خودروهای10تا15نفر وخودروهای خدمات عمومی تا3/5 تن(مجموع وزن وسیله نقلیه ووزن بارگیری)می باشند.لذا،نظر به معتبر بودن بیمه نامه ،شرکت بیمه موظف به پرداخت خسارت به زیاندیده بوده وبا توجه به عدم تطبیق بیمه نامه با وسیله نقلیه مورد استفاده توسط بیمه گذار،شرکت بیمه می تواند مبلغ خسارت را از ایشان بازیافت نماید.

عبدالوهاب جاذبی
مدیر روابط عمومی وبین الملل
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی