بازدید 1862

پاسخ ونگر به انتقادهای اسکولز

کد خبر: ۴۸۱۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۰ 08 March 2015
آرسن ونگر پاسخ انتقادهای پل اسکولز را از مسوت اوزیل داد.

به گزارش ایسنا، آرسن ونگر انتقاداتی را که از مسعود اوزیل می‌شود، تند و سختگیرانه می‌داند و از هافبک آلمانی خودش حمایت کرده است.

نظرات در مورد اوزیل که با آلمان جام قهرمانی جهان و فصل قبل با توپچی‌ها جام‌حذفی را بالای سر برده، همواره متناقض بوده است اما ونگر گفته هرچه گذشته عملکرد اوزیل بهتر شده و از بازی او مقابل بشیکتاش هم دفاع کرده هرچند که این بازیکن انتقادات فراوانی را برانگیخته بود: «مردم با اوزیل برخورد بدی دارند. چون بازیکنی است که با خونسردی کارش را انجام می‌دهد اما وقتی پشت‌سر هم بازی‌هایش را دنبال کنید تازه متوجه نوع عملکردش می‌شوید. همه کارهایش را با هوشمندی انجام می‌دهد. زمانبندی‌هایش دقیق است. هیچ وقت توپ دیرتر از حد معمول به او نمی‌رسد. کمتر بازیکنی مثل او می‌تواند تا این اندازه دقیق باشد ولی با این حال مسعود به اندازه کافی تحسین نمی‌شود. او به عنوان قهرمان جهان به تیم ما برگشته. در هر 7 بازی جام‌جهانی‌ هم توی ترکیب بوده و عالی بوده است. در کشورش هم از او انتقاداتی شده اما اوزیل همیشه در خدمت تیم بوده است.» روزنامه آلمانی «بیلد» یک کمپین را برای حذف اوزیل از ترکیب تیم ‌ملی آلمان در جام‌ جهانی‌ به راه انداخته بود. با وجود نظرات ضد‌و‌نقیض و متفاوت در مورد عملکرد این بازیکن، او پس از دوره‌ای افول در ترکیب آرسنال کم‌کم دارد در فوتبال انگلیس جا می‌افتد.

ونگر در ادامه در مورد اوزیل افزود: «الان کاملاً آماده است و حضورش در مسابقات به خودش بستگی دارد. البته قدرت بدنی حرف اول را نمی‌زند. در فوتبال استفاده از قوای جسمانی و زمان‌بندی این کار هم اهمیت زیادی دارد. مثل اینکه با آرنجت بخواهی ضربه کوچکی بزنی. بازیکنانی را می‌شناسم مثلاً کلود ماکه‌له‌له که بدن خیلی ورزیده و درشتی نداشتند. اما چالش بزرگ او این بود که از تکنیک خودش بهره ببرد تا قوای جسمانی‌اش را به بهترین شکل استفاده کند. پس تکنیک از قدرت بدنی‌ برتر است. انعطاف و برنامه‌ریزی و استفاده از تمامی ماهیچه‌ها در زمان مناسب اهمیت زیادی دارد. فقط وزنه‌های سنگین بلند کردن ملاک نیست.»

اوزیل در اولین فصل بازی‌اش برای آرسنال به جام‌حذفی دست پیدا کرد و با آلمان هم قهرمان جهان شد اما سه ماه اخیر در آرسنال به خاطر مصدومیت و دوری از مسابقات برای او کابوس‌وار سپری شده است. ونگر معتقد است که این بازیکن می‌تواند حتی قدرتمندتر از گذشته بازی کند. در مورد پست او هم گفت: «سؤال خوبی است. فکر کنم پشت ‌سر مهاجمان یا در کناره میدان، جایی که خودش خوشش نمی‌آید!»

اسکولز نوشته بود: «به نظر می‌رسد اوزیل بی‌انگیزه شده و از سر اجبار دارد بازی می‌کند».

ونگر گفته است: «به نظرم یکی مانند پل اسکولز اگر حالا بازی می‌کرد دوست داشت کنار مسعود اوزیل بازی کند. به نظرم حرف او درباره اوزیل اشتباه است. او بسیار سخت تلاش می‌کند و بازیکنی بزرگ است.»

او درباره اوضاع آرسنال گفت: «ما می‌خواهیم قهرمانی به دست بیاوریم. ما در اوایل فصل به دلیل سندرم جام جهانی مشکلات زیادی داشتیم و بازیکنان مدتی طولانی غایب بودند. امتیازاتی که اکنون عقب هستیم را در ماه اکتبر از دست دادیم. از اکتبر به این سو امتیازات زیادی از دست نداده‌ایم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی