بازدید 3964

ریزگردهای‌دریاچه‌ارومیه‌کشاورزی را به خطر‌انداخته

مدیرکل ستاد بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: طوفان و ریزگردهای نمکی بر اثر خشک شدن دریاچه ارومیه وضعیت کشاورزی و اشتغال منطقه را با خطر مواجه کرده است.
کد خبر: ۴۸۱۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸ 06 March 2015
مدیرکل ستاد بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: طوفان و ریزگردهای نمکی بر اثر خشک شدن دریاچه ارومیه وضعیت کشاورزی و اشتغال منطقه را با خطر مواجه کرده است.

به گزارش فارس ، خلیل ساعی عصر امروز در جلسه کار گروه آب و کشاورزی شهرستان بناب با اشاره به اینکه در اثر انتشار ریزگردهای نمکی وضعیت کشاورزی و اشتغال به خطر می‌افتد، اظهار داشت: مسئولان باید در این خصوص بیش از پیش اهتمام کنند.

وی افزود: حفاظت از منابع زیرزمینی مهم‌تر از حفاظت از دریاچه ارومیه است.

ساعی تصریح کرد: اگر روند استفاده از منابع زیرزمینی به همین شکل ادامه یابد، در آینده نزدیک آب شرب هم به مخاطره می‌افتد.

مدیرکل ستاد بحران استانداری آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: برای احیای دریاچه ارومیه 26 برنامه در نظر گرفته شده است که مهم‌ترین آنها آبیاری نوین، لایروبی مسیر رودخانه‌ها و تغییر الگوی کشت هستند.

ساعی گفت: دولت قول داده است اعتبارات مورد نیاز در این بخش سال آینده تحقق یابد.

گزارش فارس حاکی است، بر اساس اعلام کارشناسان کشاورزی هم اکنون شهرستان بناب دارای 2 هزار و 366 حلقه چاه دارای پروانه و قابل بهره‌برداری است که سالانه 23 میلیون مترمکعب آب از آنها برداشت می‌شود و این درحالی است که از 4 هزار و 819 حلقه چاه غیرمجاز موجود در این شهرستان سالانه 36 میلیون مترمکعب آب غیرمجاز برداشت می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی