بازدید 3900

آفلاتوکسین در آجیل ایرانی مشاهده نشده است

آفلاتوکسین یا کپک آجیل، نوعی قارچ است که در پسته، بادام و برخی تخمه‌ها دیده می‌شود
کد خبر: ۴۸۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵ 06 March 2015
رئیس سازمان غذا و داروی کشور گفت: آفلاتوکسین یا کپک آجیل، نوعی قارچ است که در پسته، بادام و برخی تخمه‌ها دیده می‌شود که خوشبختانه کشور ما در زمینه‌ سلامت آجیل وضعیت مناسبی دارد.

به گزارش تسنیم از بوشهر، رسول دیناروند ظهر در گردهمایی مسئولان و روسای آزمایشگاههای کنترل غذا و داروی کشور در بوشهربا بیان اینکه برنامه‌ریزی برای کنترل و نظارت بر مواد غذایی در کشور شدت یافته است اظهار داشت: سلامت جامعه به ارائه غذای سالم و بهداشتی است که در این راستا وزارت بهداشت تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

وی با اشاره به شایعاتی مبنی بر ناسالم بودن آجیل و خشکبار در کشور بیان کرد: آفلاتوکسین یا کپک آجیل، نوعی قارچ است که در پسته، بادام و برخی تخمه‌ها دیده می‌شود که خوشبختانه کشور ما در زمینه‌ سلامت آجیل وضعیت مناسبی دارد.

رئیس سازمان غذا و داروی کشور با تاکید بر نگه‌داری آجیل در جای خشک افزود:  برای پیشگیری از بروز قارچ در آجیل مردم بهتر است که این خوارکی‌ها را در جاهای خشک و خنک نگهداری کنند.

دیناروند با تاکید بر پیشگیری از زیاده‌روی در مصرف شکلات شیرین تصریح کرد: از شکلات تلخ به‌جای شکلات شیرین استفاده شود ویا  اگر کسی به شکلات شیرین علاقه دارد در مصرف آن زیاده‌روی نکند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار