بازدید 6101
وزیر ارشاد:

کسی‌نمی‌تواند ابن‌سینا را متعلق‌به ملت‌دیگر بداند‌

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: کسی نمی‌تواند ابن‌سینا را متعلق به یک ملت دیگر بداند و این امر اثبات‌شده است.
کد خبر: ۴۸۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲ 05 March 2015
وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: کسی نمی‌تواند ابن‌سینا را متعلق به یک ملت دیگر بداند و این امر اثبات‌شده است.

به گزارش تسنیم، علی جنتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران بابیان اینکه مسئولان اسدآباد و استان همدان باید برای ایجاد بنای یادبود زادگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی اقدام کنند، گفت: در وزارت ارشاد نیز به دنبال ترویج و انتشار آثار فرهنگی سید جمال‌الدین از قبیل کتب و آثار مکتوب این عالم فرهیخته هستیم و اقداماتی که در این زمینه انجام می‌شود باید برای نسل جدید آموزند باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انجمن آثار و مفاخر ملی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و یکی از اقدامات این انجمن شناسایی مفاخر ملی و شخصیت‌های برجسته در هر استان و کمک به برگزاری بزرگداشت این مفاخر در استانها است.

او با اشاره به اینکه در هر استان شخص استاندار و مدیرکل ارشاد در حال پیگیری و شناسایی مفاخر ملی هستند، ابراز کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بر اساس وظیفه و رسالت خود به این مجموعه کمک می‌کند تا همایش‌ها به‌خوبی برگزار و آثار مربوطه چاپ و منتشر شود و مردم نیز با این چهره‌های اسلامی بیشتر آشنا شوند.

وزیر ارشاد همچنین در پاسخ به سؤال تسنیم مبنی بر برپایی بازگشت جشنواره فیلم کودک به همدان گفت: دبیرخانه جشنواره در اصفهان است اما برای استان همدان با توجه به مزیت‌های فرهنگی و هنری که دارد جشنواره‌های دیگری را طراحی کرده‌ایم.

جنتی گفت: کسی نمی‌تواند ابن‌سینا را متعلق به یک ملت دیگر بداند و این امر اثبات‌شده است و نیاز به اثبات ندارد برای مثال نمی‌توانند میرسید علی همدانی را متعلق به‌جایی جز همدان بدانند حال‌آنکه محل تدفین آن خارج از کشور در تاجیکستان است.

او گفت: مزار مولانا نیز در کشور ترکیه قرار دارد اما همه می‌دانند که این شخصیت متعلق به ایران است چراکه تمام شعرهای آن به زبان فارسی است و کسی نمی‌تواند بگوید که مولانا متعلق به‌جای دیگریست چراکه مولانا متعلق به‌جایی است که مردم آن منطقه زبان اشعار آن را می‌فهمند.

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: در سالهای دور کل افغانستان در تملک خراسان بزرگ بوده است و بخش بزرگی از آسیای میانه، سمرقند و بخارا و شخصیت‌هایی که از آنجا بر خواسته اند جز ایران اسلامی بوده‌اند و در این زمینه هیچ نگرانی وجود ندارد.

او گفت: برای مثال نظامی گنجوی متعلق به ایران است حال‌آنکه در کشور آذربایجان شهری به نام گنجه وجود دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی