بازدید 3645

سختگیری پلیس پاکستان و خروج مهاجران افغان

در نتیجه اقدامات سختگیرانه پلیس علیه مهاجرین افغانستانی در شهرهای اسلام‌آباد و راولپندی بیشتر افغانستانی‌ها در حال ترک پاکستان هستند.
کد خبر: ۴۸۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳ 05 March 2015
در نتیجه اقدامات سختگیرانه پلیس علیه مهاجرین افغانستانی در شهرهای اسلام‌آباد و راولپندی بیشتر افغانستانی‌ها در حال ترک پاکستان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، روزنامه امت در گزارشی نوشت: بیشتر تاجران افغانستانی در حال تعطیل کردن فعالیت خود و مهاجرت به ایالت خیبر‌پختونخوا یا بازگشت به کشورشان هستند.

سراج‌آغا مدیر اتحادیه تجار بازار سبزی و میوه اسلام‌آباد در این زمینه گفت: اقدامات پلیس علیه مهاجران سبب شده که تاجران و کارگران افغانستانی بازار را ترک کنند.

وی افزود: این امر تأثیر منفی بر فعالیت‌های اقتصادی پایتخت دارد زیرا بسیاری از تاجران افغانستانی در زمینه مواد خوراکی و سایر موارد سرمایه‌گذاری کرده‌اند و مهاجرت آنها سبب فلج شدن بازار می‌شود.

به گفته سراج‌آغا، مهاجران افغانستانی چون اتباع خارجی هستند، نمی‌توانند تظاهرات کنند یا در برابر پلیس مقاومت نمایند بنابراین چاره‌ای جز پرداخت رشوه یا متوقف کردن فعالیت خود ندارند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد بیشتر مهاجران افغانستانی قصد بازگشت به کشورشان را ندارند و به طور موقت راهی کمپ‌های مهاجران در ایالت‌ خیبر‌پختونخوا یا مناطق محفوظ و دورافتاده در این ایالت شده‌اند.

بر اساس این گزارش، مهاجران افغانستانی از 30 الی 35 سال است که ساکن شهرهای اسلام‌آباد و راولپندی هستند و گردانندگان اصلی بازار الکترونیک و کالاهای چینی از جمله پارچه و ظروف چینی نیز می‌باشند.

گفتنی است هزاران نفر از مهاجران افغانستانی نیز به شغل‌هایی مانند مسافربری با موتور سه چرخ، واکس زدن، حمل بار و کارگری اشتغال دارند که مهاجرت آنها بر سیستم حمل و نقل همچنین سایر موارد تأثیر منفی خواهد گذاشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی