بازدید 3374

اعتراف‌دادگستری‌آمریکا‌به‌برخوردهای‌نژاد‌پرستانه‌پلیس

یک کمیته ویژه وزارت دادگستری آمریکا در پی تحقیقات اخیر خود در رابطه با وقایع فرگوسن به جریان داشتن برخوردهای نژادپرستانه درمیان نیروهای پلیس این کشوراعتراف کرد.
کد خبر: ۴۸۰۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۷ 04 March 2015
 یک کمیته ویژه وزارت دادگستری آمریکا در پی تحقیقات اخیر خود در رابطه با وقایع فرگوسن به جریان داشتن برخوردهای نژادپرستانه درمیان نیروهای پلیس این کشوراعتراف کرد.

به گزارش ایرنا، گروهی ازکارشناسان وزارت دادگستری آمریکا در پی بررسی بیش از35 هزارصفحه گزارشات مربوط به اقدامات پلیس فرگوسن به وجود برخوردهای تبعیض آمیز ونژادپرستانه ازسوی مامورین پلیس با شهروندان سیاهپوست این کشور اعتراف کردند.

این کارشناسان با اشاره به این که آمارموجود گواه روشنی از برخورد های نژاد پرستانه پلیس آمریکا با شهروندان این ایالت است یاد آور شده اند درحالی که سیاهپوستان فرگوسن فقط 67 درصد ازساکنان این شهر را تشکیل می دهند 93 درصد از آن ها قربانیان این گونه بازداشت های نژاد پرستانه قرار می گیرند.

کارشناسان یاد شده ازجمله اقدامات نژادپرستانه پلیس این شهر با شهروندان سیاهپوست به موارد زیادی از اظهارات مضحک در مورد سیاهپوستان درایمیل هایی که میان افراد پلیس این شهر مبادله شده اشاره کرده اند.

جرال کریسمس یکی از وکلای با سابقه این ایالت درگفت وگویی دراین رابطه با اشاره به این که برخورد های نژاد پرستانه پلیس این ایالت با سیاهپوستان سابقه ای طولانی داشته ، گفت : مشکل این جا است که تاکنون هیچ مامور پلیسی به خاطر این گونه برخوردها مورد پیگیری ومحاکمه ازسوی مقامات قضایی کشور قرار نگرفته است.

سخنگوی وزرات دادگستری آمریکا با اعلام نتایج این تحقیقات وعده داد که بزودی یافته های این کمیته در مورد وقایع فرگوسن دراختیار عموم قرارخواهد گرفت وافزود که مسئولین وزارت دادگستری آمریکا به زودی ازمسئولین این ایالت خواهند خواست تا تدابیر لازم برای جلوگیری ازاین اجحاف وبرخورد های تبعیض آمیز را به اجرا دربیاورند وتصریح کرده است که درصورت عدم همکاری این مقامات وزارت دادگستری آمریکا برعلیه ان ها اقامه دعوی خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی