بازدید 2411

ضرورت تسریع در رفع تحریم های داخلی

کد خبر: ۴۸۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳ 04 March 2015
عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس درباره احتمال لغو تحریمها و تأثیرات آن بر توسعه صادرات غیرنفتی کشور،گفت: با لغو تحریم ها وضعیت کشور در تجارت بین المللی بهبود خواهد یافت هرچند که عامل تمام مشکلات تحریم های خارجی نیستند بلکه بخشی از مشکلات به خاطر تحریم های داخلی است که باید آنها را از سرراه برداریم.

سید هادی حسینی در گفتگو با خبرنگاراقتصادی خانه ملت، در رابطه با وضعیت صادرات غیرنفتی ایران در صورت لغو تحریم ها، گفت: به طور قطع با لغو تحریم ها وضعیت کشور در تجارت بین الملل بهبود خواهد یافت.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار و کیا کلا درمجلس افزود: تمام مشکلات اقتصادی کشور به خاطر تحریم های خارجی نیست و اقتصاد کشور از داخل هم دچار تحریمهایی است که باید آنها هم شکسته شود، تحریم هایی که به دلیل عدم ریسک پذیری تولیدکنندگان، تصمیمات غلط مسئولان و نبود اعتماد در تولیدکنندگان به وجود آمده است.

وی در ادامه با تاکید بر صادرات با ارزش افزوده بالا و پرهیز از خام فروشی، ، گفت: بخشی از تحریم های داخلی به تصمیمات غلط مسئولان و عدم اعتماد در تولیدکنندگان به وجود آمده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه سیاستهای تجاری کشور در سال 93 بر مبنای تقویت صادرات غیرنفتی تنظیم شده بود، افزود: با کاهش قیمت جهانی برخی کالاهای صادراتی مانند سنگ آهن نتوانستیم به هدف پیش بینی شده دست پیدا کنیم.

حسینی درباره اقدامات صورت گرفته در مجلس برای تقویت بخش صادرات، گفت: مجلس در بحث حمایت از تولید تصمیماتی خوبی گرفت و فرصت خوبی فراهم کرد تا تولیدکنندگان و صادرکنندگان بتوانند در شرایط مطلوب گام بردارند.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار و کیا کلا درمجلس افزود: برای بهبود شرایط اقتصادی و تقویت تولید باید موانع صادراتی را برداشته و برای صادرات برنامه ریزی داشته باشیم که انشاالله با قوانینی که مجلس وضع می کنند و شرایطی که با وضع این قوانین در بین تولیدکنندگان شکل می گیرد شاهد برداشتن گام های محکم در تولید باشیم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار