بازدید 1798
مجید ترکان:

هدفم احیای سبک فراموش شده‌ی "کشتی ایرانی" است

کد خبر: ۴۸۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵ 03 March 2015
مسئول جدید امور فنی رده‌های پایه کشتی آزاد گفت: مهم‌ترین هدفم این است که سبک کشتی ایرانی را احیا کنم تا مانند گذشته شاهد فنون زیبای ایرانی بر روی تشک باشیم.

مجید ترکان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره قبول سمت مسئولیت امور فنی کشتی آزاد در رده پایه و بازگشت به کشتی پس از سال‌ها دوری اظهار کرد: من از کشتی دور نبودم. پیش از این در انستیتو کشتی به عنوان مدرس فعالیت می‌کردم و همچنین بیشتر فعالیت‌هایم از آنجا که در استان مازندران بود، خیلی دیده نمی‌شد. بنابراین با کشتی همواره در ارتباط بودم اما اکنون به فدراسیون کشتی بازگشته‌ام.

مسئول امور فنی رده‌های پایه کشتی آزاد افزود: 17 سال پیش به عنوان مربی تیم ملی مشغول به فعالیت بودم و در حال حاضر نیز بنا به پیشنهادی که فدراسیون کشتی داد این سمت را قبول کردم. اما باید با خادم در جلسه‌ای که برگزار خواهم کرد مواردی را مورد بررسی قرار دهیم. البته هیچ مشکلی برای همکاری با فدراسیون کشتی ندارم.

قهرمان سابق کشتی آزاد جهان درباره برنامه‌های خود در رده‌ پایه گفت: می‌خواهم فنونی که در کشتی ایرانی به فراموشی سپرده شده را مجددا به روی تشک بازگردانم و مخصوصا در رده نونهالان کشتی‌گیران را با فنون ایرانی به خوبی آشنا کنم تا سبک کشتی ایرانی را احیا کنیم. کشتی فقط هل دادن نیست بلکه فنون بسیار زیبای ایرانی در کشتی داریم که باید احیا شده و مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین کار در رده‌های پایه و آشنایی آن‌ها با این فنون از اهمیت بالایی برخوردار است. برنامه‌های زیادی برای رده پایه داریم تا ان‌شاءالله کشتی ایرانی مانند سابق به زیبایی بر روی تشک اجرا شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست