بازدید 4044
مهمترین نتیجه تفاهم نامه های دو طرف:

افزایش مراودات با شمال عراق

فرماندار مریوان گفت: افزایش تعاملات و روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی، از مهمترین نتایج تفاهم نامه های استان کردستان با شمال عراق است.
کد خبر: ۴۷۹۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰ 01 March 2015
 فرماندار مریوان گفت: افزایش تعاملات و روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی، از مهمترین نتایج تفاهم نامه های استان کردستان با شمال عراق است.

به گزارش ایرنا، محمد فلاحی روز یکشنبه در نشست راهبردی انعقاد تفاهم نامه های اقلیم کردستان عراق و استان کردستان که با حضور فرماندار شهر پنجوین عراق در مرز رسمی باشماق برگزار شد افزود: بر اساس مفاد تفاهم نامه میان طرفین، شرایط بسیار مناسبی برای تسهیل در امور تجاری و بازرگانی، علمی، کشاورزی، فنی و حرفه ای و فرهنگی فراهم شده است.

وی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از مرز رسمی باشماق، مراکز علمی و دانشگاهی، فنی و حرفه ای، پزشکی و توانمندی های صنعتی و کشاورزی و فرهنگی استان کردستان در طول سفر دو روزه استاندار سلیمانیه به استان کردستان گفت: شرایط بسیار مناسبی برای تحقق تفاهم نامه ها ایجاد شده است.

فلاحی در ادامه افزود: مرز رسمی باشماق همواره به عنوان گلوگاه مهم اقتصادی غرب کشور در توسعه اقتصادی و بازرگانی بین اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی داشته و عملی شدن تفاهم نامه ها و برنامه های پیش بینی شده در سفر استاندار سلیمانیه عراق باعث توسعه بیشتر این تعاملات خواهد شد.

فرماندار پنجوین عراق نیز با اشاره به گسترش توسعه روابط بین اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: روابط دو سویه روابطی تاریخی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است و در این مقطع تاریخی که اقلیم کردستان در شرایط سختی قرار گرفته است باید بیشتر از گذشته این روابط تقویت شود.

محمد رئووف با اشاره به اینکه سلیمانیه و شهر پنجوین عراق با ایران دو مرز رسمی و استراتژیک باشماق و پرویزخان دارند، یادآور شد: روابط بازرگانی و تجاری در این دو مرز در شرایط مناسبی قرار دارد اما تلاش می کنیم این روابط بهتر شود.

وی افزود: تعاملات گسترده در آینده نزدیک می تواند نوید بخش توسعه اقتصادی و گسترش فعالیت های مرزی شود و این مهم نیازمند همکاری و هماهنگی بین طرفین است.

او گفت: آماده هرگونه همکاری در راستای انجام مناسبت های اقتصادی دو طرف هستیم و همچنین این آمادگی را داریم که برای سرمایه گذاران خصوصی و علاقه مند تمام شرایط و بسترهای لازم را فراهم نمایم.

استان کردستان در چهار شهرستان بانه، مریوان، سروآباد و سقز 227 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

مبادلات تجاری ایران با اقلیم کردستان عراق در سال جاری به شش میلیارد دلار رسیده است.

مریوان در 130 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار