بازدید 1630

پیشروی فنی مذاکرات مستلزم برداشتن تحریم‌هاست

کد خبر: ۴۷۹۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴ 28 February 2015
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است اگر آمریکایی‌ها موضع خود در چارچوب توافق سیاسی مشخص و شفاف کنند، شاید در چارچوب فنی هم بتوانیم به سمت جلو حرکت کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛منصور حقیقت پور نماینده مردم اردبیل، میر و نمین  با انتقاد از یک توافق دو مرحله‌ای در روند مذاکرات ایران و گروه 1+5 گفت: به هیچ وجه نباید توافق سیاسی و توافق فنی در راستای مذاکرات ایران و گروه 1+5 جداگانه صورت پذیرد.

وی با بیان این که در صورت یک توافق سیاسی آمریکا موظف است تا مواضع خود را در قبال یک توافق سیاسی مطرح کند، افزود: ‌آمریکا باید اذعان کند که چه زمانی قصد دارد دست از تحریم‌ها علیه ایران بردارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس متذکر شد: اگر آمریکایی‌ها موضع خود را در چارچوب توافق سیاسی مشخص و شفاف کنند، شاید در چارچوب فنی هم بتوانیم جلو برویم.

حقیقت‌پور در ادامه با بیان این که در صورت کلی و جزئی کردن مذاکرات، توافق ایران و گروه 1+5 باید در یک مرحله صورت پذیرد، تصریح کرد: مذاکرات حتی در شرایط فنی و سیاسی آن باید در یک مرحله به توافق بیانجامد.

نماینده مردم اردبیل با بیان این که از سوی طرف غربی تغییر رفتاری درباره رسیدن به توافق مشاهده نمی‌شود، افزود: همچنان آمریکا دست از خباثت‌های خود برنداشته و حتی بعضاً از روی میز قرار دادن گزینه نظامی، حرف به میان می‌آورد.

حقیقت‌پور بیان داشت: آمریکا باید بداند که دوران گذشته به سر آمده و باید واقعیت‌ها را بپذیرد.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ایران همواره به دنبال یک توافق خوب بوده و به هیچ وجه زیر بار یک توافق بد نخواهد رفت و اگر آمریکایی‌ها به یک توافق خوب تن دادند که هیچ، در غیر این صورت ما میز مذاکره را به رسوایی و بدنامی آمریکایی‌ها تبدیل می‌کنیم چرا که آمریکایی‌ها بر هیچ قاعده و چارچوبی در روند مذاکرات پایبند نیستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی