بازدید 2668

برگزاری جشنواره موسیقی درحوزه محیط زیست

کد خبر: ۴۷۸۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹ 26 February 2015
مدیر کل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در نشست با سمن های فارس از برگزاری جشنواره موسیقی در حوزه محیط زیست خبر داد.

به گزارش ایسنا، درویش در جمع تشکلهای محیطی زیستی استان فارس گفت: در سال 94 برنامه دفتر آموزش و مشاکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزایش توان تشکل ها است. چرا که اگر تشکلها به دانش روز مجهز باشند می توانند در ارتباط موثر با مردم و همدیگر برنامه های محیط زیستی خود را پیش ببرند. تشکلها باید جریان ساز بوده و دانش زیست محیطی را به شکل ساده به اطلاع مردم و ذینفعان برسانند و بدینوسیله موجبات افزایش فهم اکولوژیک و سواد محیط زیستی مردم را فراهم آورند و برای دستیابی به این امر در مرحله اول باید خودشان از دانش محیط زیستی بالایی برخوردار باشند.

درویش با بیان این مطلب که هم اکنون در بدترین شرایط تاریخ طبیعت ایران قرار داریم گفت هر جا که فعالین محیط زیست پای کار بودند و به صورت مستمر پیگیر فعالیت های خود شدند، موفق بوده اند.

وی با اشاره به اینکه جامعه ما نیاز دارد که فرهنگ محیط زیستی را گسترش دهد ضمن تحسین استفاده از نمادهای محیط زیستی در راستای گسترش این فرهنگ تقاضا نمود تشکل ها کمک نمایند تا این فرهنگ نهادینه گردد.

مدیر کل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد که ما سه هدف اصلی را در سازمان محیط زیست دنبال می کنیم. رفتن به سمت مدارس جامع محیط زیستی اولین هدف ما می باشد که فکر می کنم تنها راه برگرداندن سعادت به کشورمی باشد .باید مدیرانی را تربیت کنیم که وقتی در آینده مسوولیت کشور را بر عهده می گیرند به صورت خود انگیخته عاشق محیط زیست باشند و بستری را فراهم کنیم که سواد محیط زیستی و فهم اکولوژیک دانش آموزان در اولویت باشد.

وی دومین هدف را ساماندهی تشکلهای محیط زیستی بعنوان سرمایه اجتماعی کشور عنوان کرد و گفت هر کشوری که به سرمایه های اجتماعی جامعه اش اهمیت داده، توانسته از چالش ها عبور نماید. باید تلاش کنیم که تشکلها هویت پیدا کنند و از هویت حقوقی برخوردار شوند.

درویش سومین هدف را احیاء دوباره آموزش های پرسنلی دانست و افزود با برنامه ریزی های صورت گرفته تاکنون آموزش های خوبی بویژه جهت محیط بانان صورت گرفته و همچنان ادامه دارد.

مدیر کل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست از برگزاری جشنواره موسیقی در حوزه محیط زیست خبر داد و از تشکلها خواست که پیشنهادات خود را در این خصوص در قالب پروپوزال به اداره آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط ارسال نمایند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار