بازدید 5046

پلیس شیکاگو و اتاق تمشیت سیاه

یکی از نشریات آمریکایی به نقل از قربانیان بازجویی های پلیس شیکاگو فاش کرده است که نیروهای پلیس این شهر تاسیسات پنهانی ویژه ای دارند که به اتاق های تمشیت سیاه معروف شده است و در آن ها با استفاده از شیوه های مختلف شکنجه وآزار از متهمان بازجویی می کنند.
کد خبر: ۴۷۸۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۰ 25 February 2015
 یکی از نشریات آمریکایی به نقل از قربانیان بازجویی های پلیس شیکاگو فاش کرده است که نیروهای پلیس این شهر تاسیسات پنهانی ویژه ای دارند که به اتاق های تمشیت سیاه معروف شده است و در آن ها با استفاده از شیوه های مختلف شکنجه وآزار از متهمان بازجویی می کنند.

به گزارش ایرنا، نشریه شیکاگو سان تایمز روز چهارشنبه به نقل از گزارش جامعی که روزنامه گاردین انگلیسی درمورد رفتارهای خشونت آمیز پلیس این شهر با بسیاری از زندانیان مظنون منتشر کرده نوشته است که تاکنون شمار زیادی از جوانان این شهر توسط مامورین پلیس ربوده شده و به اماکنی که به اتاق های تمشیت سیاه موسوم شده است برده می شوند.

براساس این گزارش تا زمان آزاد شدن این مظنونین هیچ اطلاعی از سرنوشت آن ها وحتی این که آیا آنها در اختیار مامورین پلیس یا سایر نیروهای امنیتی آمریکا هستند دردست نیست.

نشریه مذکور این اماکن را با اماکن مخفیانه وهولناکی که مامورین سازمان سیا برای بازجویی از مظنونین از آن ها استقاده می کنند مقایسه کرده و به نقل از یکی از قربانیان اینگونه بازجویی ها آن ها را اتاق های تمشیت سیاه خوانده است.

گزارش یادشده به نقل از برخی وکلای افرادی که در جریان اینگونه بازداشت ها ناپدید شده وهرگز اطلاعی از سرنوشت آن ها به خانواده هایشان نرسیده اشاره کرده ونوشته است که تاکنون تعداد زیادی از قربانیان این بازداشت ها زیر شکنجه واستنطاق مامورین پلیس جان خود را ازدست داده اند و جسد آن ها سر به نیست شده است.

در این گزارش اشاره شده است که بیشتر قربانیان این بازداشت ها افرادی هستند که به خاطر اعتراض به سیاست های دولت امریکا بازداشت شده و درخودروهای وِیژه پلیس ضد تروریسم مورد استنطاق قرار گرفته اند.

گزارش مذکور برای نمونه به بازداشت 12 جوان در سال 2012 اشاره کرده است که به دلیل اعتراض به برگزاری نشست سران ناتو به دست همین مامورین ربوده شده وپس از 17 ساعت بازجویی به اتهام شرکت در عملیات تروریستی علیه منافع آمریکا آزادشده اند واز آن ها خواسته شده است که تا اطلاع ثانوی ازکشور خارج نشوند.

این نشریه اضافه کرده است که بسیاری از وکلای آمریکایی با وجود اطلاع از وجود چنین تشکیلات مخفیانه ای بخاطر وحشت از این که مورد تعقیب پلیس شیکاگو قرار نگیرند حاضر به افشای رسمی این اقدامات نشده اند.

نشریه گاردین نیز درهمین رابطه به یکی از مامورین بازجویی اداره پلیس شیکاگو به نام ریچارد زولی اشاره کرده که در سال 2002 بازجویی از زندانیان بازداشتگاه گوانتانامو را به عهده داشته و به دلیل مهارت و تجربه زیاد از سوی این اداره دعوت به کار شده است.

یکی از تخصص های این مامور به گفته گاردین این است که هنگام بازجویی از مظنونین در ابتدا به آن ها گوشزد می کند که به احتمال زیاد درصورت عدم همکاری حین بازجویی کشته خواهند شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار