بازدید 16745

وزیرجهاد کشاورزی نیز مردم را به نخریدن مرغ دعوت کرد!

در برخورد با افزایش قیمت‌ها، برخورد فرافکنانه نه تنها کمکی به اصلاح قیمت و جلوگیری از گران‌فروشی نمی‌کند، بلکه باعث نارضایتی مردم خواهد شد. مردم هنوز خاطره افزایش قیمت گوجه فرنگی را از یاد نبرده‌اند که با پیشنهاد خرید گوجه از محله رئیس جمهور سابق روبه‌رو شدند.
کد خبر: ۴۷۸۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲ 24 February 2015
هنوز انتقاد‌ها ‌به آمار اخیر رئیس جمهور در‌باره نرخ تورم صفر درصدی در بهمن ماه تمام نشده بود که دم خروس افزایش قیمت بی‌رویه قیمت مرغ خوراکی در بازار‌ غیر طبیعی آشکار شد و همچنان ادامه دارد.

به گزارش «تابناک»، در حالی قیمت منطقی فروش هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه در بازار مصرف ۶۸۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان برآورد می‌شود که در روزهای اخیر، قیمت مرغ به ۹۰۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است. با توجه به اینکه منبع اصلی تأمین گوشت سفید در سبد غذایی مردم مرغ است، هرگونه افزایش قیمت در این کالا به معنای به خطر افتادن سلامت و امنیت غذایی قشرهای بسیاری ‌از مردم خواهد بود.

در حالی این افزایش قیمت در بازار مرغ رخ داده ‌که اظهارات عجیب و غریب مسئولان دولتی نیز نمکی بر زخم آسیب دیدگان از بی‌نظمی‌های موجود در عرصه عرضه و همچنین نظارت بر قیمت‌هاست.

بر همین اساس، در حالی این بی‌نظمی‌ها وجود دارد که محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در اظهاراتی با اعلام اینکه مرغ در دولت تدبیر و امید گران نشده است، گفت: «مردم نباید مرغ را به‌ قیمت ۸ و ۹هزار تومان ـ که می‌گویند در مغازه‌ها وجود دارد ـ خریداری کنند. در حال حاضر مرغ به‌ قیمت ۶هزار و ۹۸۰ تومان به ‌صورت گرم در تره‌بار و میادین توزیع شده است و مرغ منجمد نیز ۵هزار و ۹۰۰ تومان در میادین تره‌بار به دست مصرف‌کننده می‌رسد‌».
وزیرجهاد کشاورزی نیز مردم را به نخریدن مرغ دعوت کرد!

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که آقای حجتی پاسخ نگفتند، ‌مرغ‌های ۹۰۰۰ تومانی در این مغازه‌ها چگونه توزیع می‌شود و چرا با متخلفان گران فروش برخورد نمی‌شود؟ مردم چگونه می‌توانند مرغ نخورند؟ آیا جایگزین مکمل گوشت مرغ که ماهی است، ارزان‌تر است؟

نکته بعدی اینکه چگونه در دولت تدبیر و امید، قیمت گوشت مرغ افزایش پیدا نکرده است، در حالی که امروز شاهدیم حتی مرغ در جایگاه‌های قانونی فروش مرغ به قیمت ۹۰۰۰ تومان فروخته می‌شود. شاید این افزایش قیمت نیز به مثابه گذشته واقعی کردن قیمت‌هاست‌!

به نظر می‌رسد در برخورد با افزایش قیمت‌ها، برخورد فرافکنانه نه تنها کمکی به اصلاح قیمت و جلوگیری از گران فروشی نمی‌کند، بلکه باعث نارضایتی مردم خواهد شد. مردم هنوز خاطره افزایش قیمت گوجه فرنگی را از یاد نبرده‌اند که با پیشنهاد خرید گوجه از محله رئیس‌جمهور سابق روبه‌رو شدند.

این نوع ادبیات که از مردم می‌خواهد یک کالا را نخرند یا از مکان‌های ارزان‌تر تهیه کنند، ادبیات علمی و اقتصادی نیست و نمی‌تواند منجر به نتیجه شود. مردم از دولت تدبیر و امید خواستار پاسخ‌گویی منطقی و تلاش برای رفع مشکلات هستند، نه فرافکنی‌های پوپولیستی غیر کار‌شناسی.

دولت باید در اسرع وقت با توجه به نزدیک شدن به ایام عید نوروز، عرضه مرغ را افزایش دهد و در یک اقدام جدی با تثبیت قیمت مرغ در یک قیمت تعادلی و منطقی و برخورد با گران فروشان از هر گونه فشار به قشرهای آسیب‌پذیر جلوگیری کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۶۵
انتشار یافته: ۲۳
گل گفتي تابناك اين مسؤولين بجاي حل مسءله صورت مسءله رو پاك ميكنن خدارو شكر تو محله وزير محترم مرغ ارزون تر نيست
خوب اين مشكل هم حل شد -نخريد و نخوريد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
خب اگر میخرید با شیب ملایم بخرید نه ده کیلو ده کیلو!!!
مگه همین چند روز پیش نبود که به مرغ فروش ها هشدار دادند ، پس چی شد ؟!!! زورتون به کسی به جز مردم بدبخت نمی رسه ؟
کی گفته این یک برخورد علمی نیست؟اتفاقا خرید نکردن از گران فروش بسیار علمی و منطقی هم هست.آیا این وطیفه ی وزارت کشاورزیه که با واحدهای گران فروش برخورد کنه که شما انتظار پاسخ از وزیر کشاورزی رو دارید؟ ایشون به یک مطلب منطقی اشاره کردن و من هم شاهدم که مرغ ارزانتر از بازار در میادین تره بار موجوده.
پاسخ ها
مضی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
دولت وعده نظارت و کنترل بر بازار و قیمت ها رو در انتخابات داده بود. دستور از اینجا نخرید و از اونجا نخورید رو من هم بلدم. از دوستان مدبر انتظار دیگری میرفت.
این یعنی حمایت از تولید داخلی . حالا تواین زمینه باید هر نوع بی رحمی اعمال شده ازطرف تولید کننده های داخلی باید مردم ببچاره تحمل کنند !!!!!!
ویزر محترم تشکر تشکر !!

راه حل وزیر ممکلت رو ببینید . نمی تونن قیمت یک مرغ رو کنترل کنند بعد راه حل های اینچنینی می دن .
وقتی مسولین مردم رو تحقیر میکنن کشورهای دیگه هم ...........
تورم که صفر شده خبر ندارید؟
الآن اوکراین جنگه .دلار هم نسبت به پارسال نزدیک به چهار برابر گران شده قیمت مرغ به پول ما بین 5 تا 6 هزار تومان است..
بوی احمدی نژاد میاد
این حرف جناب مسئول یعنی اعتراف به ناتوانی دولت در مدیریت و تنظیم بازار.
این دولت هم مانند دولت قبل داره با آمارهای ساختگی دروغ گفتن را چاشنی کارهاش کرده.
1-تابناك عزيز فراموش كرده اي اتفاقاً بودن اين مرغ كه با هورمون و مواد شيميايي تغذيه مي شود در سبد مصرف خانوار بيشتر موجب به خطر افتادن سلامتي خانواده هاست فكر مي كنيد اينهمه بيماري و سرطان...عجيب و غريب از كجا مي آيد؟
2- كي ميگه مرغ گرانه؟ اگر گران باشه مردم نمي خرند مگر دولت ميتونه به توليد كننده بگه به اين قيمت توليد كن؟ دولت مي تونه با كاهش و افزايش تعرفه وارداتي تو بازار دخالت كنه و هر از گاهي توليد كننده و يا مصرف كننده را بيچاره كنه همين.
آيا اين مشكل رو حل مي كنه؟ خير. قيمت رو توازن عرضه و تقاضا مشخص مي كنه عرضه كه هست تقاضا يعني رضايت مردم به خريد كه اگه راضي نباشند نمي خرند و قيمت خودبخود تعديل مي شود غير از اين است؟؟
3-ما هميشه يك طرف قضيه را فراموش مي كنيم و آن اينكه بسياري از همين مردم از طريق توليد همين مرغ ارتزاق مي كنند از حال آنها هم جويا شويم ببينيم آياا براي توليد كننده مرغ هم آيا كمتر از اين قيمتها مي صرفد يا بايد تعطيل كنند؟
خب حالا مردم مرغ نخرن
رستورانها
فست فود ها
هتل ها
بیمارستان ها
ناهارخوری دانشگاه ها
پادگان ها

اینها هم مرغ نخرن؟
پاسخ ها
مضی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
آره دیگه. مرگ بر مرغ!
نه اینکه اصلا نخرید ونخورید . 10روز نخرید بزارید گند بزنه خودبخود قیمتش میاد میشکنه هر کالای گرونی رو اینجوری مبارزه منفی کنیم قیمتش میشکنه
سلام دوستان

اینو بدونید مرغ سرشار از مضراته
تابناک هم که خدای موج سواری شده. خوب برین از میدون تره بار بخرین. آدرسش رو هم باید وزیر بدبخت بده ؟ هر جای دنیا که کسی گرونفروشی کنه، ازش خرید نمیکنن . یعنی بازار خودش جواب بازار رو میده. همون زمان گوجه و سیب زمینی هم حنجره ی خودمون رو جر دادیم از بس که گفتیم بابا ملت نخرید. یک هفته سیب زمینی رو از غذاتون حذف کنید. نمیمیرید که. البته اون موقع سیب زمینی و گوجه توی میدون تره بار هم قیمتش بالا بود. الان که ارزونش هست، مردم برن بخرن.
متاسفم برای نویسنده محترم مقاله ! همه تقصیرها را به گردن دولت میندازید ! پس سهم تو و من چیست ؟ مدام شکایت می کنیم ! خودمان چه قدمی برداشتیم ؟ هر چیزی که گران می شود ملت عزیز همیشه در صحنه هجوم می برند و بیشترش را می خرند برخی به اندازه نیاز یک سال را یک شبه می خرند ! یادم می آید در بحبوحه گرانی برنج ، عده ای آمدند و صدها کیلو برنج خریدند و به بهانه اینکه برنج قحط می شود در خانه ذخیره کردند و به بقیه هم توصیه می کردند ! حالا وزیر هم در اظهار نظری مناسب و به جا گفته به اندازه نیاز مرغ بخرید ! و از محل های توزیع خاص که ادرسش را داده اند بخرید ـ این به نظر شما در خواست غلطی است !؟ در ضمن مدام از سخن ریس جمهور روحانی مبنی بر تورم صفر می گویید ، منظور ایشان تورم نقطه ای است و احتمال اینکه درست باشد بعید نیست ! مثلا سال قبل که برای خرید مانتو عید رفته بودیم قیمت ها میانگین 250 هزار تومان بود ولی امسال قیمت میانگین حدود 200 هزار تومان است ، به نظرم پوشاک کمی از سال قبل ارزانتر هم شده که بدون شک از مایحتاج اصلی خانوارها است ـ
سلام
برق
آب
کرایه حمل و نقل
حقوق کارگر
خوراک مرغ
و .....
همه هر روز گرون میشه به زور میگن قیمت مرغ باید ثابت باشه
جلو صادرات مرغ به عراق را بگیرند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار