بازدید 12864

آب و هوای متفاوت کرمان و امدادرسانی به موقع

مناطق مختلف استان کرمان امروز شاهد آب و هوای کاملا متفاوت از یکدیگر بودند و بارش باران و توفان شن را در کنار هم تجربه کردند.
کد خبر: ۴۷۷۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۰ 22 February 2015
مناطق مختلف استان کرمان امروز شاهد آب و هوای کاملا متفاوت از یکدیگر بودند و بارش باران و توفان شن را در کنار هم تجربه کردند.

به گزارش فارس، شهرستان‌های کوهستانی استان کرمان از جمله کوهبنان، زرند و شهربابک امروز از رحمت الهی بهره‌مند شده و جان دوباره گرفتند و ساکنان مناطق ریگان، فهرج، بم، کرمان، ماهان و سیرجان با توفان شن و وزش شدید باد دست به گریبان شدند.

بارش باران و توفان شن در مناطق مختلف استان کرمان علاوه بر خانه‌نشین کردن شهروندان و تعطیلی مدارس، خساراتی را نیز در بخش فضای سبز، راه، برق‌رسانی، کشاورزی و ... بر جای گذاشت.

مدارس فهرج تعطیل شد  

ساکنان فهرج امروز را با توفان شن گذراندند و به دلیل شدت وزش توفان شن، تمام مدارس مقاطع مختلف تحصیلی و ادارات این شهرستان تعطیل و عبور و مرور وسایل نقلیه نیز با مشکل‌ روبه‌رو شد.

کاهش شعاع دید در محور فهرج - زاهدان موجب گرفتار شدن سرنشینان سه دستگاه خودروی سواری در توفان شن شد که با تلاش امدادگران نجات یافتند.

بهنام فراقی سرپرست فرمانداری فهرج اظهار کرد: توفان موجب شکستن در‌ختان و 11 تیر برق شد، همچنین برق دو موتور پمپ آب آشامیدنی شهر فهرج بر اثر توفان قطع و سبب قطع آب نیمی از شهر فهرج شد.

محور ترانزیتی ریگان - ایرانشهر مسدود شد

وزش توفان شن با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت در شهرستان ریگان موجب کاهش دید در محور ریگان – ایرانشهر شد و این محور ترانزیتی را به مدت هشت ساعت مسدود کرد و ساکنان این شهرستان نیز خانه‌نشین شدند.

سرپرست فرمانداری ریگان اظهار داشت: توفان شن در شهرستان ریگان موجب شکستگی شاخ و برگ درختان کهور منحصر به فرد ایرانی و شن‌گرفتگی قسمتی از این جنگل‌ها، آتش‌سوزی 100 اصله نخل خرما در یک نخلستان از روستاهای همت‌آباد چاه‌ملک، اختلال در شبکه برق‌رسانی، شن‌گرفتگی باغات و مزارع گندم و جو ریگان شد.

امین باقری با اشاره به قطع برق 120 روستای شهرستان ریگان براثر توفان شن افزود: 20 ماشین گرفتار در شن در محور ریگان - ایرانشهر توسط نیروهای هلال‌احمر امدادرسانی و کودکی که دچار خفگی در شن شده بود، توسط ماموران هلال‌احمر نجات یافت‌.

وی گفت: بر اثر وزش توفان شدید شن تمام مدارس کپری، چادری و کانکسی در مناطق مختلف شهرستان ریگان دچار خسارت شدند.

آبگرفتگی معابر زرند و آماده‌باش کامل ستاد بحران

با بارش شدید باران بخش عمده‌ای از کوچه‌ها و خیابان‌های شهر دچار آب گرفتگی شده است، حرکت خودروها و رفت و آمد مردم در معابر عمومی زرند و مناطق مختلف ریحان شهر‌، خانوک‌ و یزدان شهر‌ به سختی انجام می‌شود.

فرماندار زرند با بیان اینکه معابر و خیابان‌های بسیاری از مناطق شهری زرند بر اثر بارندگی شدید، دچار آبگرفتگی شده و عبور و مرور مردم به ویژه عابران را با مشکل مواجه کرده است، گفت: با تلاش ماموران شهرداری، مشکل رفع آبگرفتگی معابر شهری در حال انجام است.

حبیب‌الله خنجری گفت: تمام‌ دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این ستاد اعم از شهرداری، آب، فاضلاب، برق و ... در آماده‌باش کامل قرار هستند.

اختلال در شبکه برق‌رسانی سیرجان

علیرضا نادری مدیر برق سیرجان اظهار داشت: به دلیل شدت توفان 300 مورد خاموشی مناطق در خطوط فشار ضعیف به وجود آمد.

وی بیان داشت: در خطوط برق فشار متوسط هم 80 درصد بحران ایجاد شد که به همت شرکت توزیع برق جنوب استان و اعزام اکیپ‌های کمکی از شهرستان‌های بردسیر، بافت و ارزوئیه رفع اشکال و برق مناطق تامین و در مدار قرار گرفت.

وزش توفان در شهرستان سیرجان به مزارع و باغات پسته خسارات کلی وارد کرده است.

بارش 20 سانتی متر برف ‌در کوهبنان

بارش برف از ظهر امروز در شهرستان کوهبنان آغاز و موجب خوشحالی مردم، کشاورزان و دامداران شهر کوهبنان‌، بخش طغرالجرد و روستاهای اطراف شد و مردم و مسافران عبوری را غافلگیر کرد.

فرماندار کوهبنان اظهار داشت: میزان بارش برف در مناطق کوهستانی و روستاهای اطراف کوهبنان از 20 ‌سانتی متر تجاوز کرده و در صورت ادامه همین روند راه ارتباطی بسیاری از مناطق روستایی و صعب‌العبور بسته می‌شود.

وی افزود: با تلاش ماموران راهداری و حضور ماشین‌آلات اداره راه و شهرسازی کوهبنان، بسیاری از معابر کوهستانی و راه‌های مواصلاتی اصلی به شهرستان برف‌روبی و نمک‌پاشی شده است.

هاشمی عنوان کرد: چند اکیپ از اعضای ستاد بحران شهرستان کوهبنان به همراه جوانان داوطلب هلال‌احمر‌، ماموران راهداری به مناطق کوهستانی و صعب‌العبور اعزام شده‌اند.

وی تاکید کرد: با توجه به جاری شدن سیلاب‌ها و آبگرفتگی بسیاری از معابر و خیابان‌ها، شهرداری کوهبنان و بخش طغرالجرد به اتفاق نیروهای خدماتی و تمام‌ ماشین‌آلات از صبح امروز نسبت به رفع موانع اقدام کرده است.

اعزام 14 اکیپ امدادی به مناطق حادثه‌دیده کرمان

علی گنج‌کریمی سرپرست هلال‌احمر استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اعزام اکیپ‌های امدادی و نیروهای امدادگر به نقاط مختلف استان کرمان اظهار داشت: در مجموع 14 اکیپ امدادی و 45 نیروی امدادگر به نقاط مختلف استان اعزام شده‌اند.

وی افزود: نیروهای امدادرسانی هلال‌احمر در شهرستان فهرج با توجه به توفان شدید شن سه خودروی گرفتار را نجات و سه نفر را اسکان دادند.

گنج‌گریمی تصریح کرد: همچنین نیروهای امدادی هلال‌احمر یک خودروی گرفتار در شن در شهرستان ریگان را نجات داده و سه مورد امدادرسانی انجام دادند.

سرپرست هلال‌احمر استان کرمان عنوان کرد: بارش باران و برف در برخی از مناطق کوهستانی استان کرمان همچنان ادامه دارد و نیروهای امدادی در حالت آماده‌باش هستند.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی