بازدید 12553

بهترین جایگزین‌ها برای مرورگر فعلی شما

چندی است،‌ دیگر خبری از خلاقیت و توسعه در مرورگر‌ها به گوش نمی‌رسد. دلیل اصلی این امر را باید در نقش اساسی بازیگرهای بزرگ این میدان (گوگل کروم و فایرفاکس) دانست؛ اما در حالی که این بازیگران بزرگ به دنبال یک وب‌گردی بی‌آلایش و بی‌درد‌سر هستند، ‌می‌توانید بنا به ‌نیاز خود جایگزین‌های مناسبی برای وب‌گردی در فضای بین این بازیگران بزرگ پیدا کنید.
کد خبر: ۴۷۷۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰ 22 February 2015

بهترین جایگزین ها برای مرورگر فعلی شماچندی است،‌ دیگر خبری از خلاقیت و توسعه در مرورگر‌ها به گوش نمی‌رسد. دلیل اصلی این امر را باید در نقش اساسی بازیگرهای بزرگ این میدان (گوگل کروم و فایرفاکس) دانست؛ اما در حالی که این بازیگران بزرگ به دنبال یک وب‌گردی بی‌آلایش و بی‌درد‌سر هستند، ‌می‌توانید بنا به ‌نیاز خود جایگزین‌های مناسبی برای وب‌گردی در فضای بین این بازیگران بزرگ پیدا کنید.

به گزارش «تابناک»، اگر کمی از جریان اصلی توسعه و طراحی مرورگر‌های بزرگی همچون فایرفاکس و گوگل کروم فاصله بگیرید، هنوز می‌توانید در بازار مرورگر‌ها، گزینه‌هایی پیدا کنید که سعی در ایجاد خلاقیت و تسهیل وب‌گردی کاربران به راه‌های مختلف دارند. مرورگرهایی وجود دارند یا در راهند که امکانات و قابلیت‌های قابل توجهی ‌در اختیار کاربران قرار می‌دهند و به این شیوه سعی در ایجاد تفاوت با بازیگران اصلی دارند.

در اینجا نگاهی به چند نمونه از بهترین جایگزین‌های ممکن برای مرورگر فعلی شما داریم.

بهترین جایگزین ها برای مرورگر فعلی شما

1 – Vivaldi

این مرورگر که طراحی «جان فون تیژنر» بنیانگذار مرورگر اپراست، از وضعیت حداقلی مرورگرهای فعلی خودداری و بار دیگر میراث اپرا را زنده کرده است. صفحه Speed Dial بسیار قوی به همراه ادغام حساب کاربری ایمیل کاربر، یکی از ویژگی‌های اصلی این مرورگر بازمانده از ایده‌های سابق اپراست.

بهترین جایگزین ها برای مرورگر فعلی شما

هرچند این برند هنوز چندان بر سر زبان‌ها نیفتاده، ‌حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. تب را می‌توان ‌روی یکدیگر انداخت تا گروه‌های مختلف ایجاد کرد. نوار بالای صفحه به اندازه کافی فضا را در اختیار وب‌گردهایی که معمولا بیش از بیست تب همزمان را باز می‌کنند، قرار می‌دهد. همچنین می‌توان تب‌ها را به هر سمت و گوشه‌ای از صفحه نمایش که دوست دارید جابجا کرده و بچسبانید.

همچنین قابلیت نوشتن و نکته‌گذاری بر ‌صفحات وب که به تازگی در نسخه آزمایشی عرضه شده است، یک امکان فوق‌العاده برای دانشجویان و محققان فراهم می‌کند. این‌ها در کنار زرادخانه‌ای از میانبرهای صفحه کلید برای کاربران حرفه‌ای از Vivaldi یک مرورگر برای همه کاربران از مبتدی تا حرفه‌ای ساخته است.

برای دانلود این مرورگر می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

2 – Maxthon

این مرورگر پر از امکانات ریز قدرتمندی است که اگر از وجود آن‌ها بی‌اطلاع باشید، هرگز به آن‌ها مراجعه نخواهید کرد. یکی از این امکانات، Super Drag & Drop است؛ به این معنا که کافی است لینکی را کلیک کرده و نگه دارید و سپس کمی به سمت چپ بکشید تا این لینک در یک تب جدید باز شود.

همچنین می‌توانید صفحه وب‌گردی خود را به دو بخش ‌تقسیم کنید که به معنی داشتن دو مرورگر همزمان و در کنار هم با تب‌های خاص خود است. این قابلیت مخصوص صفحه نمایش‌های Wide طراحی شده است.

بهترین جایگزین ها برای مرورگر فعلی شما

این مرورگر با پلاگین Ad Block Plus به صورت پیش نصب همراه شده است. در نتیجه شما را از شر تبلیغات و ویدئو‌های Auto Play راحت ‌و نیز دکمه Mute که در نوار ابزار پیش بینی شده پخش صدا در پشت صحنه صفحات وب را متوقف می‌کند. همچنین از نکات خوب این مرورگر این است که کتابخانه‌ای از افزونه‌ها برای آن وجود دارد که می‌تواند قدرت این مرورگر را دوچندان کند.

اما Maxthon بیش از همه به دنبال آن است که خود را به عنوان یک مرورگر تحت Cloud معرفی کند. با قابلیت به اشتراک گذاری هر آنچه در مرورگر وجود دارد در بین دستگاه‌های مختلف و وجود نسخه‌های مختلف برای سیستم عامل‌های مختلف نیز این امکان را به خوبی فراهم آورده است.

برای دانلود این مرورگر می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

3 – Torch

این مرورگر یک نمونه جذاب است که برای مخاطبان علاقه‌مند به media طراحی شده. تنها هشداری که باید در خصوص آن داد این است که این مرورگر در حین نصب، به نصب Toolbar های مختلف بر سیستم تمایل دارد. در نتیجه بهتر است فرایند نصب را با دقت دنبال کنید.

بهترین جایگزین ها برای مرورگر فعلی شما

این مرورگر بر مبنای Chromium طراحی شده است. در نتیجه اگر اکنون از گوگل کروم استفاده می‌کنید،‌ همه اطلاعات مرورگر شما می‌تواند به این مرورگر Import شود. از قابلیت‌های خوب این مرورگر این است که در حین پخش Media اعم از ویدئو و موسیقی یک دکمه برای دانلود نمایش داده می‌شود و کاربر می‌تواند، بدون هیچ درد‌سری محتوای مورد نظر را دانلود کند.

همچنین کلیک بر ‌آیکون هدفون منجر به آن می‌شود که Torch Music باز شود و کاربر بتواند موسیقی‌های مورد علاقه خود را بر اساس ژانر یا خواننده، انتخاب کرده و گوش کند. البته کیفیت پخش در برخی موارد چندان مطلوب نیست.

از قابلیت‌های دیگر این مرورگر، داشتن یک موتور جستجوی داخلی برای جستجو به دنبال فایل‌های Torrent است که کار تورنت گرد‌های حرفه‌ای را تا حد زیادی ساده می‌کند.

برای دانلود این مرورگر می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

4 – Coowon

این مرورگر نیز یکی دیگر از شاخه‌های Chromium و مخصوص ‌علاقه‌مندان به انجام بازی‌های تحت وب و مرورگر طراحی شده است. برجسته‌ترین ویژگی این مرورگر، امکان سرعت بخشیدن به انجام بازی‌هاست. این مرورگر زمان انتظار شما برای عملیات‌های مختلف برای لود شدن بازی را به حداقل ممکن می‌رساند.

بهترین جایگزین ها برای مرورگر فعلی شما

این مرورگر همچنین به شما اجازه می‌دهد ‌با حساب‌های مختلف کاربری، وارد یک بازی شوید.‌ در نتیجه می‌توانید دو نسخه از یک بازی را ‌همزمان اجرا کنید. همچنین یک پلاگین قوی برای شبیه‌سازی کنترلر‌های Xbox نیز در این مرورگر تعبیه شده است.

برای دانلود این مرورگر می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۸
چه خوب بود نامی از مرورگر یوز میبردید.مرورگری که بسیار سالم و امن است خصوصا برای بچه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
داداش اونی که شما می گی موتور جستجو است نه مرورگر!! یک مقدار تحقیق بفرمایید
هیچی کروم نمیشه
امنیتش قوق العاده است
پاسخ ها
ناشناس
| India |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
سرعتش خیلی پایینه
مقدار حجم رمی که میگیره درست نیست
گوگل کروم بی نظیره
من که حدود 10 سالی میشه از اپرا دارم استفاده می کنم و به نظرم از سایرین خیلی بهتره
مهمترین معیاری که باید برای یک مرورگر در نظر گرفته شود که چقدر بروتکل SSL آن است امن است. شما وقتی می خواهید وارد ایمیل خود شوید یک رمز عبور وارد می کنید . خوب ؛ این رمز عبور شما چگونه چک می شود؟ از کچا مطمئن هستید تامین کننده اینزترنت شما آن را نمی دزدد؟ تنها یک مرور گر قوی مانند کروم یا مازیالا فاکس یا اینترنت اکسپلرور می توانند این امنیت را ایجاد کنند . درست است که روسای آنها نیز به اطلاعات ما دسترسی پیدا می کنند ولی دیگر این اطلاعات دست بقال سر کوچه نمی افتد.
پاسخ ها
علیرضا
| Canada |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
شما اگر به سایت "www.vivaldi.com" برید، کنار آدرشس یه قفل میبینید که همون نشانه امنیتشه.
انشااله بعد از html 6 ایراد های این مرورگرها هم رفع میشود : maxthone کلیک راست نداره :))))
تااااااااابی به دادم برس!!!!
تابی جون torch ای که اینقدر سنگش رو به سینه میزنی بدافزاره!!!!
اصلا از اسمش تابلوه
شما دانلود کن ببین آنتی ویروست چقدر ارور میده!!
نکن اینکارو تابی جون
پاسخ ها
شوکا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
نرم افزار spyhunter رو بدانلود و بنصب. تمام بدافزارا رو شناسایی و حذف میکنه. ضمنا احتمالا شما بدافزاری داری که روی تورچ نصب شده و حالا فکر میکنی این تورچه که بدافزاره.
من از ساینا مرورگر ملی استفاده می کنم
تقریبا میشه گفت که امکاناتش در حد کروم و فایرفاکس هستش
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
اطلاعی ندارم ازین مرورگر ولی اگه امکانات فایرفاکس رو داره احتمالا پروژه متن باز اونو دست کاری کردن و به نام ملی دادن بیرون !!!
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
اخفی جوک نگو
یه سری هم به مرورگر دلفین بزنید جالبه
اون عکس تبلیغ فیلم ضد ایرانی سیصد رو بردارین لطفا
فایرفاکس برای همیییییییییییییشه!!!
وری نایس!!
اسپارتان چی؟
خوب بود.باید امتحان کنم
فقط و فقط مرورگر ملی با نام فادرفوکس یا گورگورفاکس
من از مرورگر ملی که اصلا شبیه فایرفاکس نیست استفاده می کنم
همینطور از جستجوگرهای ملی !!!
فقط فایرفاکس
کروم به شرکت کاملا غیرقابل اطمینان گوگل متصله
....
Vivaldi تو اینا به نظرم بهتر از همه بود....قابلیت نت برداری و عکس برداری ازصفحه اش هم جالب بود...

مرورگر Lunascape هم بد نیست....مخصوصا قابلیت Rss ticker آن که به درد خبری ها میخوره...

ولی آخرش هیچی برای قدیمی ها، جای این روباه آتشین را نمی گیرد....
من از زمانی که شرکت نروژی اپرا ورژن شماره 9 مرورگر اپرا را منتشر کرده بود تا این تاریخ که ورژن شماره 27 آن را نصب و استفاده می کنم کاملا راضی هستم سرعت بسیار خوب در لود شدن صفحه اصلی مرورگر و همچنین لینکها فوق العاده می باشد سایر امکانات آن نیز راضی کننده است پشتیبانی از فایلهای فلاش عالی و کامل هست
دلفین سرعتش خوبه..ولی ب مروور هنگ میکنه ...
فقط فایرفاکس.
از تابناک تقاضا دارم لطفا از مرورگر های ایرانی مثل یوز و ... هم مقاله ای منتشر کنن و با توجه به اهمیت موضوع "امنیت " که متاسفانه خیلی از مرورگرهای خارجی ندارن، با یک تحلیل درست، یک مرورگز ایرانی را برای استفاده عموم تشویق کنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی