بازدید 2369

توسعه صنعت فولاد مولود انقلاب است

کد خبر: ۴۷۵۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳ 16 February 2015
دکتر بهرام سبحانی مدير عامل فولاد مبارکه در برنامه صبح تلاش رادیو فولاد روز دوشنبه سیزدهم بهمن‌ماه حاضر شد و ضمن گفتگوی زنده با مجری این برنامه به سئوالات تلفنی و پیامکی کارکنان نواحی مختلف فولاد مبارکه پاسخ گفت.

به گزارش «تابناک» وی در اولین بخش از این برنامه رادیویی ایام ا... دهه فجر را به همه کارکنان شرکت فولاد مبارکه و هم‌میهنان تبریک گفت و در پاسخ به این سئوال که رمز موفقیت مدیریت و بطور کلی شرکت فولاد مبارکه درچیست؟ اظهار داشت: تعامل و رابطه‌ی خوب مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه در پی شکل گرفتن وفاق و همدلی نزد ایشان است قطعاً وقتی کارکنان مشاهده می‌کنند که مدیریت نیز پا به پای آنها برای عزت و سربلندی شرکت و کشور تلاش می‌کند و قدر زحمات ایشان را مي‌داند و از هیچ اقدامی برای رفاه هر چه بیشتر کارکنان فروگذاری نمي‌کند طبيعتاً در خطوط توليد تلاش خواهند کرد تا شرکت به اهداف خود دست يابد. از همه مهمتر اینکه فرهنگ قدرشناسی نه فقط در جامعه ما بلکه بطور ويژه در فولاد مبارکه نهادینه شده است.

دکتر سبحانی در پاسخ به این سئوال که رویکرد مدیریت نسبت به اهمیت و لزوم برقراری ارتباط بین مدیریت و کارکنان چیست و این ارتباط دوسویه چه تأثیری در بهبود مستمر فعالیتهای سازمان دارد گفت: در شرکت فولاد مبارکه اصفهان که نمادی از عظمت و پیشرفت تکنولوژیکی و پویایی ایرانیان است، قطعاً ارتباط تمامی لایه‌های سازمانی از مدیریت گرفته تا همه کارکنان بصورت ارتباطی دوطرفه تعریف شده است این ارتباط صرفاً بصورت یک ارتباط از رده‌های بالا به پایین و دستوری نیست بلکه همواره سفارش شده است تا از تمامی نظرات و ظرفیتهای کارکنان از پایین‌ترین رده سازمانی تا بالاترین سطح استفاده شود و یقیناً پیاده‌سازی و عمل به همین رویکرد بوده که باعث موفقیت سازمان شده است. واقعیت امر این است که وقتی در یک مجموعه 18 هزار نفر در حال کار هستند. بدیهی است که نمی‌توان آنها را بطور همزمان در جایی گرد هم آورد اینجاست که نقش رسانه و سیستم‌های ارتباطی نوین از جمله پرتال شرکت، خبرنامه و اکنون برنامه رادیویی نقش خود را بخوبی نشان می‌دهد فلذا تلاش کرده‌ايم با استفاده از امواج راديو فولاد و برنامه‌های متنوع آن پیامهای مختلف مدیریت و کارکنان را به سمع و نظر یکدیگر برسانیم.

در ادامه این برنامه زنده رادیویی دکتر سبحانی در مورد اينکه که آیا فولاد مبارکه مولود انقلاب است؟ اظهار داشت: توسعه صنعت فولاد ایران را باید در بعد از انقلاب اسلامی دنبال کرد به نحوی که قبل از انقلاب فقط شرکت ذوب آهن اصفهان را در کشور داشتیم و بعد از انقلاب فولاد خوزستان و فولاد مبارکه را شاهد بودیم این در حالی بود که قبل از انقلاب قرار بود شرکتي با ظرفیت 2.4 میلیون تن در بندرعباس ساخته شود که شورای عالی انقلاب در سال 58 تصمیم گرفت به دلایلي این شرکت را با امکان توسعه تا 8 میلیون تن به منطقه مبارکه در اصفهان انتقال دهد که بحمدا... به همت همه دولتمردان و همکارانی که از ابتدا تاکنون در این شرکت ایفای نقش نمودند این شرکت خود را با تولید 5.2 میلیون تن فولاد، بعنوان بزرگترین فولادساز خاورمیانه معرفی نموده است و بنای آن دارد تا دو سال آینده به 7.2 میلیون تن برسد. همچنین شرکت فولاد مبارکه خارج از فنس خود شرکتهای دیگری را تحت مالکیت دارد که اهم آنها عبارتند از: ناحیه سبا با ظرفيت تولید 700 هزار تن و قابل افزایش تولید تا 1.5 میلیون تن ، فولاد هرمزگان با ظرفیت 1.5 میلیون تن و قابل افزایش ظرفیت تا 3 میلیون تن ، کارخانه 400 هزار تنی تولید ورق گالوانیزه خودرو چهارمحال و بختیاری، خط تولید ورق گالوانیزه کاشان و فولاد سپید دشت چهارمحال و بختیاری و در نهایت کارخانه 5 میلیون تنی تولید کنسانتره در سنگان استان خراسان.

به گزارش خبرنگار خبرنامه فولاد در بخش دیگری از این مصاحبه رادیویی دکتر سبحانی به سئوالات تلفنی و پیامکی کارکنان پیرامون برنامه‌های بازدید مدیر عامل از قسمتهای مختلف شرکت، بازنشستگي پيش از موعد کارکنان، چگونگي تخصيص مزاياي سختي کار به کارکنان، عرضه سهام فولادهرمزگان در بورس و...پاسخ داد.

وي در خصوص برنامه‌هاي خود در رابطه با بازديد از قسمتهاي مختلف شرکت اظهارکرد: قطعاً برنامه بازدید اینجانب از قسمتهای مختلف در وحله اول بعنوان یک همکار و در درجه‌ی بعدی بعنوان یک مدیر خدمت‌گذار بصورت غیر تشریفاتي است و تلاش خواهیم کرد بنا بر وظیفه و مسلماً برای تعامل هر چه بیشتر در قسمتهای مختلف حاضر شویم و با کارکنان از نزدیک گفتگو کنیم و با مشکلات و مسایل آنها در همه زمینه‌ها بیشتر آشنا شویم.

ايشان در خصوص بازنشستگي پيش از موعد کارکنان گفت: چندی قبل معاون محترم رئیس جمهور بخشنامه‌ای به همین منظور صادر نمود اما از آنجایی که صندوق بازنشستگی صنعت فولاد، شرایط خاص خود را دارد علی‌رغم پیگیریهاي بعمل آمده، این صندوق تاکنون از پذیرش بازنشستگی پیش از موعد کارکنان استقبال ننموده است ولی با همه‌ی این احوال برای تعداد معدودی از همکاران که شرایط خاصی داشتند و این موضوع را دنبال نموده‌اند در تلاش هستیم که شرایط را فراهم کنیم.
دکتر سبحانی در خصوص چگونگی تخصیص سختی کار به کارکنان واحدهای مختلف تصریح کرد: مسلماً همه این موارد در دستورالعملهای اجرایی نیروی انسانی دیده شده است با اين حال همکاران می‌توانند با مراجعه مستقیم به معاونت نیروی انسانی مباحث خود را دنبال کنند.

مدیرعامل فولاد مبارکه در خصوص سهامی شدن فولاد هرمزگان و عرضه سهام این شرکت در بورس گفت: شرکت فولاد هرمزگان شرکت مستقلی است و از آنجایی که فولاد مبارکه برای توسعه‌ی سرمایه‌گذاریهای خود نیاز به نقدینگی دارد مع‌الوصف برنامه‌ریزی نمودیم تا بخشی از سهام این شرکت را در بورس عرضه نمائیم که به دلیل افت شاخص کلی بورس و شرایط حاکم بر بازار بورس کشور این کار را ناچاراً کمی با تأخیر و نگاه به بهبود شرایط بازار انجام خواهیم داد. ضمن اینکه یک تفاوت اساسی بین عرضه سهام فولاد مبارکه با عرضه سهام فولاد هرمزگان وجود دارد به این نحو که سهام فولاد مبارکه در زمان واگذاری، متعلق به دولت بود و در قانون خصوصی‌سازی شرایط تخصیص سهام این کارخانه به کارکنان نیز در قالب یک بلوک 5 درصدی دیده شده بود تا به صورت ترجیحی و اقساط بلند مدت به کارکنان داده شود و فولاد مبارکه هیچ‌گونه دخالتی در چگونگی عرضه آن نداشت اما فولاد هرمزگان بخشی از دارائیهای فولاد مبارکه است که می‌بایست به منظور تأمین منابع نسبت به واگذاری آن اقدام کنیم تا هزینه‌های انجام شده برگشت داده شود و بتوانیم تسهیلات بانکی استقراض شده را نیز مسترد گردانیم و یا اینکه اساساٌ درآمد حاصل از فروش سهام این شرکت را در طرحهای توسعه‌ی دیگر هزینه کنیم در عین حال با آن درآمدزايی بیشتری بکنیم. با این حال بنا داریم شرایط خاصی مهیا کنیم تا کارکنان هم بتوانند بخشي از سهام این شرکت را داشته باشند که بصورت تخصیص وامهای چندساله به کارکنان خواهد بود که شرایطی فراهم می‌کند که کسانی که در موقع عرضه سهام فولادمبارکه در این شرکت نبودند و کارکنان قرارداد مستقیم فعلی بتوانند به نوعی از سهام شرکت برخوردار شوند.

دکتر سبحانی در ادامه تمامی موفقیتهای حاصله در فولاد مبارکه را حاصل همدلی و مشارکت همه جانبه کارکنان خواند و گفت: قطعاً در شرایط سخت اقتصادی و تحریم بحمدا... توانسته‌ایم محصولات خود را به اقصی نقاط جهان صادر و درآمدزایی کنیم. این در شرایطی است که هزینه تمام شده فولاد برای سایر رقبای خارجی ما با در دست داشتن انرژی و مواد اولیه ارزان تر نسبت به ما به مراتب کمتر است و حضور آنها را در بازارهای جهانی راحتر می‌کند. قیمت انرژی و سنگ‌آهن برای ما برخلاف شرایط رقبا، امسال گرانتر شده است از اين رو می‌طلبد که همکاران در راستای افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها و موفقیت روزافزون شرکت با انگیزه‌های بالاتري همت گمارند. اساساً ما در این شرایط سخت اعتقاد نداریم که حقوق کارکنان کم شود بلعکس معتقدیم با ایجاد انگیزه معنوی و مادی بیشتر نیروی انسانی فهیم شرکت، خودشان در افزایش سودآوری و کاهش هزینه تلاش خواهند کرد. ضمن اینکه نباید فراموش کرد حدود 70 تا 80 درصد هزینه‌های شرکت مربوط به مواد اولیه، انرژی و تأمین قطعات است که اگر بتوانیم فقط در هر بار 10 درصد در هر یک از آنها صرفه‌جویی کنیم آنوقت مشاهده خواهیم کرد 7 تا 8 درصد در قیمت تمام شده بهبود عملکرد خواهیم داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست