بازدید 23977
۳

تلویزیون 4K بخریم یا نخریم؟

اگرچه کاربران تلویزیون‏های 4K منتظر محتوای بیشتری برای توجیه خرید خود هستند، اما تمام این تلویزیون‏های جدید می‏توانند فرمت‏های معمول اچ‌دی را به سطح کیفیت اولترا اچ‌دی نزدیک کنند.
کد خبر: ۴۷۵۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۶ 16 February 2015
تلویزیون‌های 4K جدید وضوحی معادل چهار برابر تلویزیون‏های فول اچ‌دی ارائه می‏کنند. به عبارت دیگر نمایشگر این تلویزیون‏ها به‏جای حدود دو میلیون پیکسل بیش از هشت میلیون پیکسل ارائه می‏دهند. 

به گزارش ایسنا، اگر قصد خرید یک تلویزیون 4K را دارید، در زیر به برخی از دلایل خرید و همچنین به چند دلیل برای دست نگه داشتن در خرید این تلویزیون‏ها در برهه کنونی اشاره می‌شود.

چهار دلیل خرید تلویزیون‏‌های 4K

1- زیبایی: اگر این تلویزیون‏ها را از نزدیک با چشم خود ببینید، نمی‏توانید زیبایی آنها را تحسین نکنید. واقعا افزایش وضوح تصویر(3840×2160 پیکسل) تفاوتی را ایجاد می‏کند که به وضوح قادر به مشاهده آن خواهید بود. درواقع وضوح و جزئیات افزوده شده به معنای این است که شما قادر خواهید بود جزئیاتی را که در فناوری اچ دی ممکن است از دست بدهید، در وضوح 4K با جزئیات کامل ببینید.

2- کاهش قیمت‏ها: قیمت تلویزیون‏های 4K در مقایسه با دو سال قبل، زمانی‌که برای اولین بار از آنها رونمایی شد، بالا نیست. در حال حاضر به جز تلویزیون‏های 4K خمیده یا تلویزیون‌های دارای نمایشگرOLED، قیمت بقیه مدل‏های آنها کاهش یافته است. این در حالی است که کاهش قیمت تلویزیون‏های اچ دی نسبت به اولترا‌اچ دی زمان بیشتری طول کشید. رقابت بین شرکت‌های سازنده باعث شده قیمت این تلویزیون‌ها در برخی از مدل‏ها به کمتر از هزار دلار کاهش پیدا کند. 

3- افزایش برنامه‌‏ها نسبت به قبل: مثل دوران اولیه رونمایی از تلویزیون‏‌های اچ دی، برنامه‌‏ها و فیلم‏هایی که با فناوری 4K ضبط شده‏اند، کمیاب اما رو به افزایش است. از آنجا که سی‌دی‏هایی با فرمت 4K وجود ندارند، بسیاری از برنامه‌‏ها از سوی سرویس‌‏هایی نظیر نتفلیکس، یوتیوب و سونی ویدئو تامین می‏‌شود. برخی شرکت‌های سازنده تلویزیون به همراه محصول خود یک هارد حاوی فیلم‌های 4K نیز ارائه می‌دهند. به علاوه بسیاری از گوشی‌های هوشمند قابلیت فیلمبرداری با وضوح 4K را دارند و کاربر می‏تواند فیلم‌های 4K ضبط شده را در تلویزیون خود تماشا کند.

4- قابلیت نمایش فناوری‌های پایین‌‏تر: اگرچه کاربران تلویزیون‏های 4K منتظر محتوای بیشتری برای توجیه خرید خود هستند، اما تمام این تلویزیون‏های جدید می‏توانند فرمت‏های معمول اچ‌دی را به سطح کیفیت اولترا اچ‌دی نزدیک کنند.

دلایل عدم خرید تلویزیون‏های 4K

1- نبود محتوای برنامه‏‌های کافی: اگرچه این درست است که برنامه‏‌های 4K بیشتری برای این تلویزیون‌ها نسبت به قبل ارائه شده اما هنوز بسیار کم هستند. شبکه‏‌های پخش برنامه در آمریکا هنوز حتی با وضوح اچ‌دی برنامه پخش نمی‏کنند، چه برسد به وضوح 4K. 

2- دشواری تشخیص تفاوت 4K و اچ‌دی در تلویزیون‏های کوچک: تلویزیون‌های 4K ممکن است خارق‌العاده به نظر برسند، اما نکته‌ای وجود دارد که ممکن است آن را ندانید. تلویزیون هر قدر کوچک‌تر باشد، تشخیص وضوح بالاتر در آن سخت‌تر می‏شود. برخی تلویزیون‌های 40 یا 42 اینچی 4K وقتی کنار تلویزیون‏های اچ‌دی قرار می‌گیرند و هر دو یک دیسک بلو-ری یا یک بازی رایانه‏ای جدید را نمایش دهند، تشخیص تفاوت بین آنها کار ساده‏ای نخواهد بود. 

3- تداوم کاهش قیمت‏ها: قیمت فناوری 4K نسبت به دو سال قبل کاهش قابل‌توجهی یافته اما این فناوری همچنان تکنولوژی برتر است و بالاتر از آن به بازار نیامده است. برای مثال بالاترین مدل 65 اینچی مسطح 4K سامسونگ 3 هزار دلار قیمت دارد اما مدل 65 اینچی اچ دی آن 2 هزار دلار قیمت دارد.

4- طول عمر و منسوخ شدن: چه می‏شود اگر فناوری 4K به جای اینکه جانشینی برای اچ دی باشد، محو شود؟ این امر محتمل نیست اما می‏تواند رخ دهد. هیچ‌کس خواهان یک وسیله بی‌مصرف 3 هزار دلاری نیست. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۳
میخوای بخر میخوای نخر (لطفا با ریتم بخوانید)
"از آنجا که سی‌دی‏هایی با فرمت 4K وجود ندارند" اصلا مگه میشه روی سی دی فیلم با کیفیت 4k ضبط کرد؟! شاید یه فیلم 2 دقیقه‌ای
خرید این تلویزیون ها تا وقتی که برنامه های تلویزیونی با همین رزولوشن یا تفکیک‌پذیری براشون نیومده اسراف و دور ریختنه؛ حالا گیریم اصلا شبکه‌های تلویزیون همه از فردا آلترااچ‌دی هم شدن و به ما هم فردا یکی یه دونه تلویزیون ۴کا هدیه دادن؛ عمرا فرقش رو از فاصله ۳ - ۴ متری با تصویر و تلویزیون فول‌اچ‌دی متوجه نمی‌شیم. مگه این که تلویزیون ۵۰ اینچ به بالا باشه و ما هم تو ۲ - ۳ متری صفحه باشیم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار