بازدید 3449
جنتی:

ارشاد براساس قوانین مجوز صادر می‌کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که این وزارتخانه برای صدور مجوزهای مختلف، بر اساس موازین و قوانین عمل می کند.
کد خبر: ۴۷۳۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹ 07 February 2015
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که این وزارتخانه برای صدور مجوزهای مختلف، بر اساس موازین و قوانین عمل می کند.

«علی جنتی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وزارت ارشاد در صدور مجوز در حوزه برگزاری کنسرت موسیقی، انتشار آلبوم موسیقی، انتشار کتاب و ... بر اساس وظایف قانونی و دیدگاه اسلامی و انقلاب اقدام می کند.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خود را حافظ ارزش‍های اسلامی و انقلابی می داند، اظهار کرد: در صدور مجوزهای بخشهای مختلف، وزارت ارشاد به دنبال کمرنگ کردن ارزش های اسلامی و ملی نیست.

وی در پاسخ به این سوال که با تغییر مدیرکل توسعه کتاب و کتابخوانی آیا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاست جدیدی را در صدور مجوزها دنبال می کند، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب به بهترین شکل عمل می کند.

جنتی با بیان اینکه به رمان های مبتذل به هیچ وجه اجازه انتشار داده نمی شود، اضافه کرد: در عین حال سعی می شود کتابهایی که برای جامعه مفید است، به چاپ برسد.

وی افزود: بیش از 20 متخصص مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه های مختلف کودک، فلسفه، دین و ... ، ناظر بر حوزه کتاب هستند به شکلی که وزارت ارشاد سیاستهای کلی را تعیین و آنها نظارت دارند.

وی با اشاره به اینکه در 10 ماه امسال 55 هزار عنوان کتاب به چاپ رسیده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته 66 هزار عنوان کتاب در کشور به چاپ رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه با هدف افتتاح نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی و هنری، آیین اختتامیه دو سالانه کتاب و همایش انقلاب اسلامی، توسعه فرهنگی، عدالت و تمدن اسلامی به استان سمنان سفر کرده است.

* برگزاری نمایشگاه دوسالانه کتاب

با حضور «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دومین دوره نمایشگاه دوسالانه کتاب استان سمنان در فرهنگسرای کومش سمنان برگزار شد.

«علی جنتی» در این آیین با تاکید بر لزوم توسعه ابعاد مختلف جامعه به طور متوازن، گفت: توسعه اقتصادی و فرهنگی، بدون وجود آزادی بیان برای نشر افکار به توسعه یافتگی کامل و متوازن نمی انجامد.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی سابقه دیرینه فرهنگی دارد، اضافه کرد: آثار بزرگانی چون خیام به زبانهای مختلف ترجمه شده و منطق الطیر عطار نیشابوری، سال گذشته توسط دو مترجم به زبان فرانسوی ترجمه شد.

وی با اشاره به نقش فرهنگی انقلاب اسلامی ایران، اضافه کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی ایران تاکنون بیش از 30 هزار عنوان کتاب ایران به زبانهای مختلف دنیا ترجمه شده است که حدود هشت هزار عنوان آن اکنون در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موجود است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جوانان خواست انقلاب اسلامی ایران را از طریق کتابهای نوشته شده توسط سردمداران و عناصر وابسته به رژیم شاهنشاهی بشناسند و ادامه داد: حدود 100 عنوان کتاب توسط این عناصر در کشور به چاپ رسیده است که می تواند مرجع مناسبی برای شناخت ظلم دوران طاغوت باشد.

در این آیین با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از کتاب برگزیده داستانهای 9 دوره جشنواره کبوتر حرم و همچنین پوستر یازدهمین دوره این جشنواره که در سال آینده برگزار می شود، رونمایی شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی