بازدید 1326

مسئولان به جذب توریست بی توجه‌اند

کد خبر: ۴۷۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۳ 07 February 2015
عضو کمیسیون تلفیق مجلس با انتقاد از بی توجهی مسئولان به حذب توریست، گفت: حضور مسافران خارجی در کشور، علاوه بر رونق صنعت، ارزآوری مناسبی را نیز برای کشور به همراه دارد.

سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی در گفت و گو با خانه ملت، در خصوص نقش درآمدهای گردشگری در کاهش اتکای بودجه به نفت، گفت: بخش گردشگری، وابستگی بالایی به توانمندی، مشارکت و منابع بخش خصوصی داشته و ارزآوری مناسبی را نیز برای کشور به همراه دارد، از این رو می توان با توسعه گردشگری، بخشی از نیازهای ارزی کشور را تامین کرد.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت اینکه تورهای مسافرتی و هتل ها، باعث جهت گیری و ورود توریست به کشور می شوند، لذا برای توسعه این صنعت باید توجه ویژه ای به این بخش ها داشت.

وی به آثار تاریخی و گردشگری فراوان ایران نیز اشاره کرد و افزود: ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه از پتانسیل بالاتری برای جذب گردشگر برخوردار است، البته مسایلی از قبیل کیفیت هتل ها و تورهای گردشگری نیز باید افزایش یابد تا مسافران خارجی با مشکل اسکان مواجه نباشند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درخصوص نقش گردشگری در بودجه سال 94 نیز بیان کرد: متاسفانه این بخش بدون توجه باقی مانده و دولت هم برنامه ریزی خاصی برای توسعه آن ندارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: اگر هدف ما توسعه بخش گردشگری باشد دولت باید یک درآمد مشخص برای صنعت توریسم در بودجه تعیین کند، این موضوع علاوه بر حمایت از از صنعت، باعث افزایش درآمدهای ارزی کشور نیز خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس در خصوص تلاش های مجلس در زمینه تعیین بودجه برای صنعت گردشگری نیز بیان کرد: تنها اقدام صورت گرفته اینکه، بخش گردشگری هم در زیر شاخه های صنعت دیده شده تا بتواند از منابع درنظر گرفته شده برای فعالیت های جذب گردشگری استفاده کند.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس افزود: ایران اماکن بسیاری داشته و بخش خصوصی می تواند مانند سایر صنایع و از طریق منابع در نشر گرفته شده، با اخذ تسهیلات از صندوق توسعه ملی در راستای تقویت این بخش اقدام کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی