بازدید 3592

دیدار ظریف با اشتاین مایر و کوفی عنان

رایزنی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با جان کری همتای آمریکایی اش دقایقی پیش به پایان رسید و بلافاصله دیدار وزیران ایرانی و آلمانی اغاز شد.
کد خبر: ۴۷۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۶ 07 February 2015
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران پس از پایان دیدار با با جان کری همتای آمریکایی اش، بلافاصله با همتای آلمانی دیدار کرد.

به گزارش ایرنا، دیدارهای ظریف در هتل بایریشر هوف در مونیخ و در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ انجام می شود. سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان ظریف نیز در این هتل هستند.

رایزنی ظریف و کری که با هدف ترسیم روند مذاکرات ایران و 1+5 انجام شد دو ساعت و نیم طول کشید.

منابع خبری آلمانی اعلام کردند که بلافاصله پس ازپایان دیدار ظریف و کری، وزیر خارجه ایران با همتای آلمانی خود فرانک والتر اشتاین مایر به گفت و گو نشست.

پنجاه و یکمین کنفرانس امنیتی مونیخ در روزهای 17، 18 و 19 بهمن در «باواریا» در آلمان برگزار می شود.

قراراست ظریف روز یکشنبه در میزگردی با حضور لوران فابیوس وزیرخارجه فرانسه، جان کری وزیرخارجه امریکا و فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه المان در اجلاس مونیخ شرکت کند. موضوع این میزگرد، ایران خواهد بود.

به گفته رییس کنفرانس امنیتی مونیخ احتمال دارد هماهنگ کننده سیاست خارجی اروپا هم به میزگرد ملحق شود.

دیدار ظریف با کوفی عنان

رییس دستگاه دیپلماسی ایران بلافاصله پس از دیدار با فرانک والتر اشتاین مایر، با کوفی عنان و برخی از رهبران سابق سیاسی جهان که در قالب گروه (The Elders ) فعالیت می کنند دیدار کرد.

گروه The Elders را کوفی عنان بر آن ریاست می کند نلسون ماندلا در سال 2007 پایه گذاری کرد. برخی از رهبران سیاسی سابق جهان برای صلح و حقوق بشر در قالب این گروه در کنار یکدیگر فعالیت می کنند.

اسقف دزموند توتو شش سال ریاست این گروه را بر عهده داشت و هم اکنون نیز رییس افتخاری است.

4 عضو ارشد گروه الدرز بهمن سال 92 در راس هیاتی به سرپرستی کوفی عنان دبیر کل اسبق سازمان ملل برای دیدار با مقامات ایران به تهران آمد.

کوفی عنان را در ان سفر، دزموند توتو، فعال صلح و از رهبران جنبش ضد آپارتاید آفریقای جنوبی و مارتی آهتیساری و ارنتستو زدیو روسای جمهور پیشین فنلاند و مکزیک همراهی می کردند.

هدفی که نلسون ماندلا برای این گروه تعریف کرده است استفاده از مجموع هزاران سال تجربه برای حل و فصل مشکلات بی شمار جهان مانند تغییرات جوی، ایدز، فقر و کمک به حل برخی منازعات بین المللی است.

برخی از اعضای آن شامل کوفی عنان، اخضر ابراهیمی، فرناندو هنری کاردوسو رییس جمهور اسبق برزیل، جیمی کارتر رییس جمهور اسبق آمریکا و ماری رابینسون، رییس جمهوری اسبق ایرلند و کمیسر عالی سابق حقوق بشر سازمان ملل هستند.

گزارش خبرنگار ایرنا حاکی است، در حال حاضر مذاکرات کارشناسی ایران و آمریکا در حاشیه اجلاس مونیخ در جریان است. دیدارهای هیات ایرانی در هتل بایریشرهوف در مونیخ انجام می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار