بازدید 9524

480میلیارد‌ریال اختلاس درگمرک بوشهر

ناظرگمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: تاکنون480 میلیارد ریال در مورد اختلاس از گمرک بوشهر تایید شده است.
کد خبر: ۴۷۲۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳ 04 February 2015
 ناظرگمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: تاکنون480 میلیارد ریال در مورد اختلاس از گمرک بوشهر تایید شده است.

به گزارش ایرنا، «احمد پورحیدر» روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: شورای نظارتی همچنان در حال پیگیری است و مبلغ200 میلیارد ریال دیگر از این اختلاس نیز هنوز تایید نشده است.

وی یادآور شد: در مجموع پیش بینی می شود مبلغ کل اختلاس از گمرک بوشهر 680میلیارد ریال است.

پورحیدر اضافه کرد: در بدو رسیدگی به این پرونده کارگروه های مختلفی را تشکیل دادیم و شورای نظارتی گمرک هم با حضور نمایندگانی از سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، استانداری، رییس کل دادگستری، دادستان استان و بازپرس پرونده هم وارد عمل شد.

وی بیان کرد: ما در گمرک، نحوه اختلاس و مبالغ تضییع شده را به شورای نظارتی می دادیم و شورا پس از بررسی کلی روند نهایی پرونده را به مرجع قضایی اعلام کرد.

پورحیدر ادامه داد: افراد مختلفی در این پرونده نقش داشتند از جمله چهار نفر از پرسنل گمرک بوشهر که متهم ردیف اول سال گذشته در شیراز دستگیر و سه نفر دیگر نیز با قید وثیقه آزاد شدند.

وی در پاسخ به سوالی درمورد دست داشتن مدیرکل سابق گمرک بوشهر در این پرونده اضافه کرد: صحت این موضوع را تایید نمی کنیم.

مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: همچنین 15 نفر حق العمل کار و ترخیص کار نیز در این پرونده درگیر هستند.

وی در خصوص عملکرد گمرکات بوشهر در 10 ماه گذشته نیز گفت: اعتبار مصوب ابلاغ شده به گمرک بوشهر در سال جاری هزار و 200 میلیارد تومان بود که در 10 ماه امسال دو هزار و 300 میلیارد تومان درآمد وصول شده است که از این میزان هزار و 600 میلیارد تومان نقدی و 630میلیارد تومان به صورت تضمینی وصول شده است.

وی تصریح کرد: این میزان درآمد در مقایسه با مدت مشابه پارسال 106 درصد رشد نشان می دهد.

ناظرگمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در 10 ماه گذشته یک میلیون و 300 هزار تن کالا به ارزش سه میلیارد و 200 میلیون دلار از طریق گمرکات بوشهر وارد کشور شده که از نظر وزن سه درصد و از نظر ارزش 14 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد نشان می دهد.

وی در خصوص واردات خودرو نیز تصریح کرد: در این مدت 12 هزار و 13 دستگاه خودرو به وزن 19 هزار و 500 تن به ارزش 272 میلیون دلار وارد شده است.

پورحیدر گفت: این میزان واردات خودرو از نظر تعداد 55 درصد، از لحاظ وزن 59 درصد و ارزش ریالی 69 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد نشان می دهد.

پورحیدر ادامه داد: عمده کالاهای وارداتی به گمرکات بوشهر شامل خودرو، ماژول نمایشگر، موز، برنج، لاستیک، کولر دو تیکه، اجزا و قطعات یخچال بوده که از مبدا کشورهایی همچون کره جنوبی، چین، هند، امارات متحده عربی، فیلیپین، آمریکا، ترکیه، سریلانکا، تایلند و ایتالیا وارد کشور شده است.

وی در خصوص صادرات نیز گفت: در 10 ماه امسال 21 میلیون تن کالا به ارزش 16 میلیارد دلار از گمرک بوشهر صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن 22 درصد و از نظر ارزش 28 درصد رشد داشته است.

وی گفت: در این مدت 418 تن صنایع دستی به ارزش 732 هزار دلار، 38 هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش 50 میلیون دلار، یک میلیون و 437 هزار تن کالا به ارزش 72 میلیون دلار و 20 میلیون تن کالای صنعتی به ارزش 16 میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

پورحیدر افزود: این کالاها به کشورهای قطر، کویت، عراق، امارات، ژاپن، ویتنام، لبنان، چین، تایلند، استرالیا و مالزی صادر شده است.

وی در مورد بازسازی عمارت تاریخی هفته بنگله بوشهر نیز گفت: قرار است با همکاری گمرک و میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر زمینه بازسازی چهار عمارت این مجموعه فراهم شود ضمن اینکه سه عمارت دیگر آن قابل استفاده و بازسازی نیست
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست