بازدید 2907

انقلابی که صُنع الهی است

قصد نداریم بگوئیم ما که از برکات این انقلاب بهره می‌بریم، مرتکب هر کاری شویم، خدا آن را نادیده می‌گیرد و بی‌چون و چرا انقلاب را برای ما حفاظت می‌کند. دقیقاً و قاطعانه به این کلام الهی که «ان‌الله لایغیر مابقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» اعتقاد داریم
کد خبر: ۴۷۱۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۱ 01 February 2015
جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز نوشت:

هر ساله هنگامی که به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می‌رسیم، درباره این انقلاب و عوامل پیروزی و ماهیت خود انقلاب، تحلیل‌های زیادی مطرح و منتشر می‌شود که در روشنگری اذهان به ویژه اذهان نسل جوان مفید و موثر است. در میان این تحلیل‌ها، جنبه معنوی، امدادهای غیبی و توجهی که خدا به انقلاب اسلامی دارد شاید کم‌تر مورد توجه قرار گرفته باشند درحالی که از سایر موارد مهم‌تر و قابل توجه‌تر هستند.

قصد نداریم بگوئیم ما که از برکات این انقلاب بهره می‌بریم، مرتکب هر کاری شویم، خدا آن را نادیده می‌گیرد و بی‌چون و چرا انقلاب را برای ما حفاظت می‌کند. دقیقاً و قاطعانه به این کلام الهی که «ان‌الله لایغیر مابقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» اعتقاد داریم و می‌دانیم که انسان‌ها در شکل دادن به سرنوشت خود دخالت دارند و چه بسا انقلابی را که خدا در اثر مجاهدت‌های عده‌ای از مردم نصیب آنها کرده، در اثر عدم شایستگی و از دست دادن معیارها و شایستگی‌های لازم از دست بدهند. بنابر این، مقصود این نیست که نقش خودمان را در حفاظت از انقلاب انکار کنیم و خراب‌کاری‌های خودمان را در صدمه زدن به انقلاب و از دست دادن آن نادیده بگیریم، بلکه مقصود اینست که علاوه بر نقشی که ما می‌توانیم در حفاظت از انقلاب داشته باشیم، قوانین خلقت که مستقیماً در دایره تدبیر الهی قرار دارند نیز در سرنوشت انقلاب دخالت دارند.

علت اصلی این مواظبت الهی نسبت به انقلاب اسلامی اینست که درخت این انقلاب به دست یک عبد صالح خدا غرس و با خون شهدا آبیاری شده است. در فضائی که ما زندگی می‌کنیم، امام خمینی زندگی کرده، با مجاهدت‌های خود یک ملت بزرگ را به صراط الهی هدایت نموده و با ریشه کن ساختن یک رژیم حکومتی ظالم و طاغوتی و فاسد و وابسته، یک نظام مبتنی بر اراده مردم و احکام الهی را تاسیس نموده تا جامعه به سوی توحید و استقرار عدالت به پیش برود. بدین ترتیب، بنیان این انقلاب بر اخلاص و تقوای الهی نهاده شده و نَفَس گرم امام خمینی این عبد صالح خدا همواره همراه آنست. به همین دلیل، هر وقت هر کس یا هر جمع و جریانی بخواهند به این انقلاب صدمه و ضربه‌ای وارد کنند، تا زمانی که عامه مردم بر تعهد خود نسبت به احکام الهی استوار باشند، خدا با ضربه زنندگان مقابله می‌کند و حفاظت از انقلاب را برعهده خواهد داشت. میزان بهره‌وری جامعه از انقلاب البته به میزان همراهی مردم با اصول آن و میزان مدیریت وتدبیر مسئولان نظام جمهوری اسلامی بستگی دارد.

واقعیت انکارناپذیر توجه الهی به انقلاب اسلامی به معنائی که توضیح داده‌ایم را در طول 36 سال گذشته بارها شاهد بوده‌ایم. عبور پیروزمندانه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی از شورش‌های قومی و گروهکی سال‌های اول انقلاب، جنگ تحمیلی، تحریم‌های اقتصادی،‌ فشارهای سیاسی، تهاجم‌های تبلیغاتی و فرهنگی و مصیبت‌هائی که از ناحیه اولین رئیس‌جمهور بر این نظام و این ملت تحمیل شد، نمونه‌های روشنی هستند که این واقعیت را به اثبات می‌رسانند.

در سال‌های اخیر نیز بعد از 8 سال حاکمیت دولت‌های نهم و دهم که مالامال از بی‌قانونی، تهمت‌زدن‌ها، سوءاستفاده‌های اقتصادی و عوام فریبی بود، علیرغم تمام مشکلاتی که پدید آمدند و علیرغم عقب گرد شدیدی که برای اصول و ارزش‌های انقلاب ایجاد شد و صدمه‌هائی که بر نظام جمهوری اسلامی و ملت وارد شد، خدای متعال با قدرت نمائی خود، اصل انقلاب و نظام را حفظ کرد و ضربه‌ها را یکی پس از دیگری به خود ضربه‌ زنندگان برگرداند. تازه‌ترین مورد را هفته گذشته با نامه‌های رد و بدل شده میان رئیس‌جمهور دولت‌های نهم و دهم و معاون اول او شاهد بودیم. هنگامی که حکم محکومیت قطعی معاون اول رئیس‌جمهور دولت‌های نهم و دهم به 5 سال و 91 روز زندان و باز گرداندن سه میلیارد و هشتصد و پنجاه میلیون تومان به بیت‌المال اعلام شد، رئیس او با انتشار اطلاعیه‌ای، حساب خود را از او جدا دانست و او باانتشار نامه سرگشاده‌ای همه چیز را به گردن رئیس خود انداخت و با صراحت اعلام کرد که لج‌بازی‌ها و آبروبری‌های شما مرا به این روز انداخته است.

هر چند روشن است که این اطلاعیه دادن‌ها و نامه‌پراکنی‌ها با هدف تبرئه خودشان صورت گرفته، ولی آنچه در این میان بسیار قابل تامل و عبرت‌آموز است، حضور پررنگ دست غیبی و رسوا ساختن کسانی است که با همدستی یکدیگر و با توسل به دروغ و نیرنگ و تهمت زدن به افراد آبرومند هرچه خواستند نسبت دادند و هر کاری که خواستند کردند و خود را بهترین مدیران و دولت خود را «دولت پاک» و حتی «پاک‌ترین دولت در طول تاریخ» نامیدند! اینکه این‌ آقای معاون اول سابق در نامه خود خطاب به رئیس‌جمهور سابق با صراحت از آبروبری‌های او سخن می‌آورد، نکته بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شد. او هر چند درصدد حل مشکل خود است،‌ ولی این واقعه نشان می‌دهد خدا دست‌اندرکار دفاع از مومنانی است که در دوران حاکمیت همین آقایان با آبروی آنها بازی شد. خدا در قرآن وعده داده است که از مومنان دفاع خواهد کرد «ان‌الله یدافع عن الذین آمنوا». برای مشاهده تحقق این وعده الهی، کمی صبر لازم است. خدا به آنچه گفته عمل می‌کند هر چند ممکن است به مقداری زمان نیاز باشد. آن «آبروبری‌ها» که در نامه معاون اول رئیس‌جمهور سابق آمده،‌ امروز به آبروبری همان کسانی که آبروی دیگران را برده بودند منجر شده است و هیچکس را از این گردش روزگار که براساس سنت‌های الهی صورت می‌گیرد، گریزی نیست. آنچه بر سر صدام و حامیان او آمد نیز از همین مقوله است.

به انقلاب اسلامی ایران اگر از این زاویه نگاه کنیم، صُنع الهی را در آن خواهیم دید. به چنین نگاه ژرفی سخت نیازمندیم و به قدر این نعمت الهی را دانستن نیازمندتر.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم