بازدید 2904

خشونت فیزیکی ریشه در آزادی غیر مسئولانه دارد

معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با بیان این که آزادی بیان و تروریسم ارتباط ارگانیک با هم دارند گفت: اگر آزادی بیان مسئولانه نباشد و تبدیل به نفرت پراکنی شود نتیجه آن خشونت فیزیکی خواهد بود.
کد خبر: ۴۷۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۳ 31 January 2015
معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با بیان این که آزادی بیان و تروریسم ارتباط ارگانیک با هم دارند گفت: اگر آزادی بیان مسئولانه نباشد و تبدیل به نفرت پراکنی شود نتیجه آن خشونت فیزیکی خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،  حسن قشقاوی معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه شامگاه شنبه با حضور در همایش ما عاشقان محمد هستیم که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد ضمن تبریک  آغاز دهه فجر گفت: به لحاظ دینی برای آزادی بیان ارزش بالایی قائل هستیم و مشکل در این است که اگر این آزادی بیان تبدیل به آزادی غیر مسئولانه و مرزآزادی دیگر را بشکند و در آن خدشه وارد کند تبدیل به آزادی در اهانت شده است.

معاون کنسولی وزیر خارجه با بیان این که آزادی بیان و تروریسم ارتباط ارگانیک دارند تصریح کرد: اگر آزادی بیان مسئولانه نباشد تبدیل به نفرت پراکنی می شود.

وی با بیان این که مثال که اگر در ایران به کسی بگویند " شیر" خوشش می آیند و اگر بگویند " خرس" بدش می آید و عکس العمل منفی نشان می دهد ادامه داد: اگر به یک سوئدی بگویید " خرس" خوشحال می شود و این به این معناست که معیار گوینده نیست بلکه معیار جمعیت مخاطب است که تعیین می کند شما توهین کرده اید یا خیر.

قشقاوی با یادآوری توهین های پیشین به پیامبر اکرم (ص) از سال 2005 اظهار داشت: در آن زمان که من سفیر بودم خبرنگاری از من پرسید که آیا شما خشونت فیزیکی را می پسندید و من گفتم خیر اما خشونت فیزیکی ریشه در آزادی غیر مسئولانه دارد.

وی با تاکید بر این که اگر یک آدم سکولار جسارت به پیامبر را بشنود عکس العمل نشان نمی دهد ولی یک آدم مذهبی عکس العمل نشان می دهد خاطر نشان کرد: آزادی مسئولانه از بیان داریم که مخاطب باید درک کند.

وی افزود: وقتی یک کاریکاتوریست می گویند من آزادم باید توجه کند که با کدام مخاطب صحبت می کند.

قشقاوی با بیان این که منحی آزادی غیر مسئولانه خشونت روانی ایجاد می کند و فرد را وادار به عکس العمل می کند تصریح کرد: در این شرایط است که فرد احساس می کند که حتی اگر در جامعه غربی زندگی می کند با آن جامعه بیگانه است.

قشقاوی فرآیند لیبراسیم و سکولاریزم در غرب را در یک فرایند طبیعی خواند و گفت: این خشونت با درگیری شکل گرفت و به خاطر تاریخ یونان و فرجام رنسانس و عصر روشن گری این فرآیند را پیمود.

معاون کنسولی وزیر امور خارجه تصریح کرد: زمانی که این فرآیند طبیعی بخواهد به یک فرهنگ دیگر تبدیل شود آن فرهنگ اورجینال را ایجاد نمی کند بلکه یک فرهنگ ناقص را تولید می کند و دینی می شود که نه اسلام است و نه مسئولیت.

قشقاوی ادامه داد: در نتیجه به نسل دختران و پسرانی بر می خورم که در قلب اروپا بزرگ شده اند و زبان مادری خود را بلد نیستند و وقتی در دل سکولاریزم رشد می کنند سر از داعش در می آورند.

وی با بیان این که 6 هزار نفر از داعشی ها در اروپا بزرگ شده اند این پرسش را مطرح کرد که چرا این افرادی که در اروپا رشده کرده اند به این جا رسیده اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: وقتی تبعیض قائل می شوندجریانی همچون فریرادیکال به وجود می آید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی