بازدید 1493

فعالیت مدنی و آزادی بیان در ایران محترم است

کد خبر: ۴۷۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸ 31 January 2015
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگونه مشکلی در خصوص فعالیت مدنی و آزادی بیان ندارد، تصریح کرد: آزادی‌های مدنی تا جایی محترم است که آزادی دیگران را زیر سوال نبرد.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت درباره آخرین گزارش سازمان دیدبان حقوق بشر و ابراز نگرانی از نقض حقوق بشر در ایران گفت: سازمان دیدبان حقوق بشر دارای جایگاه تعریف شده رسمی و قانونی نیست؛ از نظر جمهوری اسلامی ایران، مجامع رسمی کلان‌تر بین‌المللی تحت سیطره و کنترل و هدایت‌شده امریکایی‌هاست، چه رسد به این نهادهای حاشیه‌ای.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و نیر در مجلس شورای اسلامی افزود: مساله حقوق بشر، بازی دیگری است که غرب می‌خواهد پس از فعالیت‌های هسته‌ای، ایران را درگیر آن کند. چنین گزارشاتی نیز زمینه‌ساز همان بازی بعدی است.

حقیققت‌پور بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران باید ضمن تشریح و تبیین مبانی حقوق بشر در اسلام که شاکله رفتارها و برخوردهای قانونی در کشور را تعیین می‌کند، اشکالات عدیده حقوق بشری در کشورهای مدعی این امر را مطرح کند تا بتواند مقابله به مثل داشته باشد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس در خصوص سطح آزادی بیان در کشور ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران هیچگونه مشکلی  در خصوص فعالیت مدنی و آزادی بیان ندارد و آزادی‌های مدنی را تا جایی محترم می‌داند که آزادی دیگران را زیر سوال نبرد؛ اما نمی توان به اسم آزادی مدنی، هنجارهای اجتماعی را مورد بازی قرار داد یا با آن برخورد کرد.

وی همچنین درباره محور فشار بر اقوام و اقلیت های دینی در ایران توضیح داد: شهروندان اقلیت‌های دینی و اهل کتاب در جمهوری اسلامی محترم دانسته می‌شوند و حتی نمایندگان آنها در مجلس شورای اسلامی کشور نیز حضور و فعالیت دارند اما در این گزارش‌ها به گروه‌هایی همچون بهاییان اشاره می‌شود که ایران اصلا آنها را اقلیت دینی به حساب نمی‌آورد چراکه بهاییان یک جریان دست‌ساز انگلیسی هستند.

به گفته نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، محورهایی که سازمان‌های حقوق بشری از جمله دیده‌بان حقوق بشر به آنها اشاره و ایران را به نقض آن متهم می‌کنند، قابل اعتنا نیست و همین امر موجب می‌شود گزارش‌های آنها نیز محلی از اعراب نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سازمان دیدبان حقوق بشر در آخرین گزارش سالانه خود، از نقض حقوق بشر در ایران، وضعیت حقوق اقلیت‌ها، افزایش اعدام‌ها و برخورد با فعالان مدنی ابراز نگرانی کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی