بازدید 22042
چشم‌انتظار واکنش نهادهای امنیتی و انتظامی هستیم؛

آیا گرفتن کارمزد از کارت‌خوان‌ها به سود سارقان نخواهد شد؟!

به نظر می‌رسد، دریافت کارمزد از کارت خوان‌ها‌ در ازای مزیتی که دارد، معایب بسیاری نیز می‌تواند‌ داشته باشد که برخی از آن‌ها به شدت نگران‌کننده است؛ معایبی مانند احتمال افزایش آمار سرقت‌های خرد، که حقیقتی است تلخ که مقامات انتظامی بار‌ها بر آن صحه گذاشته‌اند.
کد خبر: ۴۷۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹ 31 January 2015
افزایش آمار سرقت‌های خرد نه سیاه‌نمایی است و نه بزرگ‌نمایی مشکلات، که حقیقتی است تلخ که مقامات انتظامی بار‌ها بر آن صحه گذاشته‌اند؛ حقیقتی که اگر فراموشش نکنیم، مقابله با آن ساده‌تر به نظر می‌رسد.

به گزارش «تابناک»، ماجرای کارمزد گرفتن از کارت خوان‌ها که مدتی به محاق رفته بود، چند روزی است ‌بار دیگر به جریان افتاده و به نظر می‌رسد قرار است‌‌این بار اجرایی شود؛ اما آیا تبعات ‌چنین تصمیمی‌ کامل تجزیه و تحلیل شده است؟

آنچه واضح است، واکنش مردم به اجرای چنین تصمیمی، دست کم در کوتاه مدت رایج‌تر شدن خرید نقدی خواهد بود؛ یعنی عده‌ای ترجیح می‌دهند ‌به جای استفاده از کارت بانکی و خرید با ‌کارت‌خوان‌ها (پوز‌ها)، پول نقد حمل و نقل کرده و خریدهای روزانه خود را به شیوه‌ای ‌انجام دهند که غیر مدرن نامیده می‌شود و مشکلاتی ‌دارد.

این بازگشت به شیوه قدیمی معاملات تا آنجا مورد استقبال قرار خواهد گرفت که می‌توان حدس زد، مبالغ بارگزاری شده در خودپرداز‌ها، خیلی زود‌تر به اتمام برسد و رجوع دوباره مردم به آن‌ها، صف انتظار برای دریافت پول را رونقی دوباره ‌بخشد و حتی در شهرهای کوچک‌تر و در ایامی چون تعطیلات پایان هفته یا مناسبت‌ها، مشکلات زیادی به همراه آورد.

این حدس زمانی تقویت می‌شود که می‌بینیم بسیاری از خریدهای روزمره مردم، به ویژه در شهرهای بزرگ، در سال‌های اخیر به نقل و انتقال الکترونیک پول (با استفاده از کارت‌های بانکی و کارتخوان‌های نصب شده در فروشگاه‌های ریز و درشت) سوق داده شده و کارکردهای پول نقد به خرید اقلام کوچک، هزینه‌های حمل و نقل و برخی امور خرد تقلیل یافته است و دریافت کارمزد از خرید با کارت خوان‌ها، می‌تواند این شرایط را دستخوش تغییراتی گسترده کند.

اگر کمی عمیق‌تر به ماجرا نگاه کنیم، آنچه در این میان جالب توجه به نظر می‌رسد، تغییر رویکرد حاکمیت به این مقوله است که ظاهرا تا به امروز بر مبنای تشویق مردم به استفاده از کارت‌های بانکی بود و شاهد آن را به وضوح در تبلیغات گسترده و رنگ به رنگ بانک‌های مختلف می‌شد دید و حالا ـ خواسته یا ناخواسته ـ در مسیر مخالف قرار گرفته و به تشویق مردم به استفاده از پول نقد شباهت بیشتری دارد.

اینجاست که برخی کار‌شناسان اقتصادی معتقدند،‌‌ همان گونه که رایج شدن کارت‌های بانکی به کاهش حجم نقدینگی در جامعه کمک کرد و مبادلات پولی را به مجاری بانکی سوق داد، اخذ کارمزد از خرید با کارت خوان‌ها، می‌تواند معکوس عمل کرده و نگرانی‌هایی را به وجود آورد؛ اما این تنها یک بخش از ماجراست.

کافی است، افزایش نقدینگی در جامعه در پی اخذ کارمزد خرید با کارت‌خوان‌ها را از منظر امنیتی مورد توجه قرار داده و حقایق تلخی چون افزایش سرقت‌های خرد، کیف زنی، کف زنی را ـ که به گفته مسئولان انتظامی کشور، ناشی از شدت گرفتن مشکلات اقتصادی است ـ ‌کنار آن بگذاریم تا به این نتیجه برسیم که افزایش نقدینگی در جامعه، مردم را به اهداف چرب‌تری برای سارقان خرد تبدیل خواهد کرد و احتمالا به رشد پرونده‌های سرقت منجر خواهد شد.

این گزاره زمانی نگران کننده‌تر به نظر می‌رسد که به جزئیات پرونده‌های زورگیری دقیق‌تر شده و جسارت زورگیران در اخذ رمزهای کارت‌های بانکی در موارد متعدد را مرور می‌کنیم؛ با این حساب می‌توان پرسید آیا شایسته‌تر آن بود که برای افزایش امنیت سرمایه نهفته در پس کارت‌های بانکی، کاری کنیم ‌یا به بی‌ارزش کردنشان همت ‌گماریم؟

اینجاست که به نظر می‌رسد دریافت کارمزد از کارت خوان‌ها، در مقابل مزیتی که دارد ـ و البته سود آن به جیب مردم سرازیر نمی‌شود ـ‌معایب بسیاری می‌تواند‌ داشته باشد که برخی از آن‌ها به شدت نگران کننده است؛ عیب و اشکالاتی که اگر از تأثیرات آن بر اقتصاد و نظام بانکی صرف‌نظر کنیم، سهم آن در افزایش سرقت‌های خرد آنقدر نگران کننده به نظر می‌رسد که توقع داشته باشیم، مسئولان امنیتی و انتظامی پا به میدان گذاشته و نسبت به عواقب دریافت کارمزد از کارتخوان‌ها ابراز نگرانی کنند!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۱۵۶
یعنی واقعا کارت بکشیم پول ازمون بیشتر به عنوان کارمزد کم میشه؟؟؟اگر اینطوری باشه من عمرا دیگه جایی کارت بکشم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
عمرا عمرا نکنید.
این راهش نیست
باید بانک ها اجبار به پرداخت این کارمزد بشن.
می خواید اینطوری برخورد بکنید باعث افتادن این اتفاق میشه و در اخر هم هم تو و هم ما مجبور میشیم استفاده کنیم
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
اگه برای بانکها سود نداره پس چرا این همه جایزه سفر دور دنیا و ماشین و ... برای استفاده از کارتخوانهاشون میدادن؟!! اگه هزینه داره همون بانکها هزینش رو بدن!
ناشناس
| Canada |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
کجای دنیا کارمزد کارتخوان رو از مشتری میگیرن؟ خودپرداز رو اگه بانک خودش نباشه میگیرن ولی کارتخوان رو نه. بخاطر همینه که همه مبادلات با کردیت کارت انجام میشه و پول کاغذی رد و بدل نمیشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
باید خود بانک ها هزینشو بدن .....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
واقعا که اوایل همین دستگاه ها کارت که میکشیدیم زیر کاغذ مینوشت برنده شدید یا نه بعد که .... متقاضی زیاد شد بر داشتن یکم رفتیم جلوتر میخوای موجودی بگیری ببینی تو کارتت چقدر پول هست بابتش شروع کردن کارمزد گرفتن حالا هم که رسیدیم به این یکی ....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
عمرا عزيز! اشتباه نكن قرار نيست از شما كه مشتري هستيد و كارت مي كشيد چيزي كم بشود. مبلغ ناچيز كارمزد را بايد فروشنده بپردازد كه با داشتن اين دستگاه ها فروش و حمل پول فروش خود به بانك را تسهيل كرده است. نويسنده مقاله جوري تحليل كرده كه انگار كشف جديدي كرده است در حالي كه اين مطالب قبلا هم پاسخ گرفته است.
مهرداد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
اگر مردم از دستگاهها کارت نکشن، بانکها هم دستگاههای خودپرداز را پر نمیکنند. آنوقت مردم مجبورن یا برن توی صف بانکها یا کارمزد را بدن. باید جلوی تصویب این قانون را گرفت.
ناصر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
دوستان عزیز این کارمزد از مغازه دار گرفته می شود و در همه جای دنیا به همین شکل است
hakim
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
این طور که معاون بانک مرکزی می گفت سالانه حدودا ده برابر سود کلی که از طریق دستگاه های کارتخوان نصیب بانک ها میشه هزینه ی این کارتخوان هاست و بعد ادامه داد با توجه به اینکه بانک ضرر نمی کند این پول را از طریق اقزایش سود تسهیلات و ... که به ضرر صنعت و مردم است جبران می کند
هانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
در بحث فوق نظرات همه دوستان درسته اما من به دو نکته توجه دوستان رو جلب میکنم
1- با این کار هزینه انتشار اسکناس افزایش پیدا میکنه
2- در صورتی که این موضوع انجام بشه فروشنده کارمزد رو روی مبلغ فروش حساب میکنه ( چون ما یه سیستم دقیق نظارتی نداریم ) این خود باعث تضعیف حقوق مصرف کننده مبشه
بانكي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
كارمزد را دارندگان كارت خوان پرداخت مي كتتد مانند تمام حدمات غيرحضوري چون اگر مي خواستند به صورت حضوري به بانك بروند كلي هزينه دارد ونگهداري پول نيز خطر افرين لذا پرداخت كارمزد جزئي به نفعشان است
(هزينه صرفه جويي دروقت وراحتي وافزايش امنيت و.....)
در کشور ایران برای ما مردم این نتیجه به اثبات رسیده که هر کاری که مسئولان انجام میدهند به نفع مردم در طولانی مدت نیست و بیشتر به نفع خودشان میباشدو نمونه اش تشویق مردم به استفاده از کارتهای بانکی و با همه گیر شدن و عادت کردن مردم به استفاده از کارتهای بانکی و سپس سو استفاده از این همه گیر شدن
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
دقیقا...
بعدا هم همین حرف های اینجا رو که اگه میخوای پولت جاش امن باشه و ندزدنش پس همون (مثلا) دو قرون کارمزدو بده و تمام . همین فکر جا می افته
امير
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
نمونه ديگرش صرفه جويي در مصرف بنزين 400 توماني بود كه با تنبيه صرفه جويان پايان يافت
فرزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
يك مورد ديگر هم اضافه كنيد به اين ليست : دستگاههاي گيرنده ديجيتال كه الان داره همه گير ميشه و فرستنده هاي آنالوگ قديمي كه با آنتن هاي معمولي ميگرفت داره يكي كي جمع ميشه، مطمئن باشيد چند سال ديگه واسه ديدن برنامه هاي تلويزيون از مردم پول ميگيرند و بايد كارت بخري واسه گيرنده ديجيتال. شاهدشم تبليغ زياد صدا و سيما براي استفاده از اين نوع گيرنده هاست.
ریال ریال از تک تک مردم میگیرن بعد میلیارد میلیارد ....
پاسخ ها
محمد مجیدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
فقط کافیه چند درصد مردم بخواهند روزانه مقداری پول از کارتشان توسط عابر بانک خارج و برای خرج احتمالی تو جیبشان بگذارند. همین باعث خروج ده ها میلیارد تومان پول روزانه از سیستم بانکی می شود و این بانک است که ضرر می کند
این طرح یک خاصیت دارد ....کمک به سارقان .....دوستان بانک مرکزی فکری بغیر از پول گرفتن هم دارند؟ روحانی مچکریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
اكبر آقاي خارج نشين! شما ديگه چرا؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
اون پرچمي كه ثبت مي شه اصلا ربطي به خارج نشيني نداره يكم تحقيق كن!!!! بعد نظر بده
سارقين هم حقي دارند، اينقدر چشم تنگ نباشيد !
پاسخ ها
حسینی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
یک بازنشسته فرهنگی هستم ، تمام طلاهای خانم بنده راآقادزدها خونه مون زدند،دستمون به هیچ جانرسید،...
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
بابا جان پولهایی که از عدم مدیریت صحیح و اختلاسها از بین رفته را باید از یه جا جایگزین کنن دیگه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
روحانی مچکریم
بهترین کار این است که مردم برای یک ماه از کارت خوان ها استفاده نکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
موافقم
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
بدجور موافقم
shaij
| Germany |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
بله ...بله...مثل چیزهای دیگه که شعار!میدیم وعمل نمیکنیم... این هم عادی میشود...تنها میگوییم:تعدادکارت خوانهارابیشترکنید...تاتوی صف!نمانیم...حکایت "آن پل گذایی"
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
خیلی خیلی موافق هستم
محمد مجیدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
من هم موافقم. مگر بانک به سپرده داخل کارت ما چقدر سود می دهد که باید پولمان را داخل بانک بگذاریم و می شود برای تقابل با بانک همه پول را از بانک به خانه منتقل می کنیم بعد بین بانک ها اختلاف می افتند و برخی کارمزد را حساب می کنند تا کارت های مردم را به سمت خود بکشند
امير
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
گل گفتي. اسفند امسال پول نقد كيميا مي شود آنوقت بانك مركزي به التماس مي افته
میشه بانک توضیح بده استفاده از کارت خوان دقیقا چه هزینه ای براش داره؟ هزینه محاسبات کامپیوتری؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
هزینه خرید دستگاه های کامپیوتری و نگهداری انها مانند نیروی متخصص ادوات خراب شده و نیار به جایگزین مانند روتر سرور و غیره این کار خط اینترنت و سیستم اداری حمایت کننده این بخش و غیره
ساسان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
هزینه نگهداری سرور ، هزینه رول ( هر رول 700 تا 1000 تومن قیمتشه ) ، هزینه پشتیبانی ، هزینه دستگاه جایگزین در هنگام خرابی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
...سود گردش پول مردم که تو کارتهاس را نمیبینی
ناشناس
| France |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
این پول توی جیب بانکها هم نمیره توی جیب بانک مرکزی میره!
محمد مجیدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
پول تو جیب هرکی میره اون حساب کنه
تازه سفر دور دنیا رو هزینه کنند و جایزه ندهند
ناشناس
| Germany |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
در جواب اونایی که میگن هزینه خرید دستگاه و نگهداری اون باید گفت که باید با همین استدلال ا انتظار داشته باشیم که فردا بگن چون افتتاح حساب و نگهداری پول نیاز به سخت افزار و نرم افزار و نیروی متخصص و رول و کاغذ داره باید به بانک برای نگهداری پول کارمزد داد. در ثانی با همین استدلال میگن که چون چاپ پول نیازمند دستگاه و نیروی متخصص است چون با هر خرید نقدی باعث استهلاک پول میشیم اگر از کارت خوان استفاده نکنیم باید باز هم کارمزد بدیم که از کارمزد استفاده از کارت خوان بیشتر خواهد بود!
بچه مسلمون
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
.
سفر دور دنيا و ايناش هم مهريه اس دلبندم!
كي داده كي گرفته؟
بانك ميخواد هم سود سپرده هاي مردم رو به جيب بزنه و هم هزينه كارتخون رو از جيب مردم بزنه!
خدا و خرما رو با هم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
هزینش برای بانک سودی هست که تو حساب صاحب دستگاه تلنبار میشه و از اون استفاده میکنه
وهمچنین پولهای کلانی که بعضی وقتا تا 72 ساعت معلوم نیست کجاست!!!!!
و..............
بانكي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
كارت خوان مجاني خدمات مجاني رول كاغذ مجاني دارنده كارت خوان هزينه اش رامي دهد نه مشتري
همه جای دنیا دارن مردم رو سوق میدن به طرف استفاده از پولهای الکترونیک ( کارت بانکی و.. ) اما در اینجا ماها داریم بر میگردیم به معاملات پایاپای !!
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
همون هزينه اي را داره كه شما براي صحبت كردن با موبايل كه رد و بدل شدن صفر و يك است پول گزاف به مخابرات مي دهيد .
جالبه ! ملت پول خرید لوازم رو به سختی جور میکنن ، حالا یه کارمزد هم بدن !! مالیات اندر مالیات ....
خرید کارتی مخصوصا زیر یک میلیون تومن به خرید نقدی تبدیل می شه. باعث می شه زورگیری از دخل مغازه ها رو هم شاهد باشیم. با توجه به قدرت شبکه های اجتماعی فکر کنم خارج کردن پول از حسابها بهترین جواب به این کار است!
پاسخ ها
محمد مجیدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
ما مردمی هستیم که به این برخوردها عادت کردیم ولی وقتی طرح شروع بشه اگه همه پول هاشون رو خارج کنند خیلی زود بانک ها تسلیم می شوند البته زرنگ ترین بانک اونه که اعلام میکنه که حاضره در برابر خرید مردم با کارتخوانش کارمزد را حساب کنه!!!
بانکها از سودی که از پول های انباشته شده در حسابها می برند کارمزد را خودشان باید بپردازند
هیچ جای دنیا کارمزد را از دارنده کارت نمی گیرند.
اگر اینطور شود همان بهتر که پول نقد استفاده کنیم
ضمنا استهلاک اسکناس و هزینه های آن را نیز به مضرات دریافت کارمزد از دارنده کارت و در نتیجه استفاده از پول نقد اضافه کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
ما پول نقد می دیم
دخل دزدی و نفل و انتقال پول نقد به حسابهای مختلف و هزینه اسگناس و... به عهده دو گروهی که قبول پرداخت کارمزد را نکردند
ناشناس
| Canada |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
موافقم
ممنون از اتابناک به خاطر توجه با این نکته ظریف. باید به جلو بریم نه اینکه به زمان قدیم برگردیم.
بجای تصیماتی که باعث ترغیب مردم به کارایی بشه که حجم نقدینگی رو کاهش بده ،دقیقا برعکسه که!

مالیات تو بعضی کشورها از 50% در آمد هم بیشتره ولی آیا خدمات رسانی تو کشور ما اندازه همین 7% هم هست ؟
مالیاتی که منجر به افزایش خدمات عمومی نشه که ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
7% نه، 7%، 7%
براساس قانون باید از کالای نهایی 7% مالیات اخذ شود در حالی که در هر مرحله این 7% ها اعمال می‌شوند.
پول زور به روش محترمانه
نرود میخ آهنین در سنگ...
فکر و ذهن مردم باید همواره درگیر مشکلاتی باشد که فرصت دیگری نداشته باشند تا عده ای بتوانند میلیارد میلیارد...
وقتی ساز دست آدم ناشی بیفتد از ته انرا می نوازد من بعنوان یک بانکی باسابقه 40ساله خواهش میکنم این مدیران غیر بانکی وشفارشی را از بانکها کنا ر بگذارید همه مشکلات حل خواهد شد شما اگر از یک کارمند معمولی بانک بپرسید میگوید ما باید به کسانی که از بانکداری الکترونیک استفاده میکنند جایزه بدهیم نمیدانید چقدر در سیستم بانکی زحمت کشیده شده تا قبوض آب وبرق.......از طریق کارتخوان ویا اینترنت انجام میشود ومردم چقدر راحت شده اند از صفهای پرداخت قسط و...... ممنون
ولی من فکر میکنم میگیرن عادی میشه
بانکها از محل پس انداز مردم ، وامهای 28% به مردم تحمیل می کنند . برای کمترین خدمت هم انتظار کارمزد دارند...
پاسخ ها
محمد مجیدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
آفرین
البته هیچ بانکی 28 درصد نمی دهد
اگر کارمند بانک آشنا دارید بدهید وام 28 درصد شما را حساب کند حدود 33 می شود
اخه این چه کاریه؟
قطعا مردم دیگه سمت کارت کشیدن نمیرن چون به محض اجرای طرح این سئوال بین مشتری و فروشنده دائم داره مطرح میشه که این پول اضافه بابت چیه ؟

بعد از مدتی که همه فهمیدن پول اضافه دارن پرداخت میکنند دیگه سمت کارت کشیدن نمیرن !

طبیعتا حجم دریافتی از خودپردازها بالا میره !

پول نقد بیشتر تو جیب مردم !

سرقت ! و بازگشت چرخه پول اسکناسی بین 70 میلیون ایرانی !

این مسئله حداقل باعث میشه الان پول نقد حداکثر 50 هزارتومن تو جیب مردم تبدیل بشه به 250 هزارتومن !
پاسخ ها
محمد مجیدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
همین الان جنگ بین فروشنده و خریدار وجود دارد
من برای پرداخت پول ماشینم که حدود 220 میلیون است با کارت اقدام کردم چون فکر میکردم فروشنده کارتخوان را از چک شخصی ام بیشتر قبول دارد ولی فروشنده در قبال خرید از کارتخوان 2 میلیون اضافه طلب کرد و گفت چون پول شما تا 3 روز دیگر به حسابم نمی رسد و روز چهارم جمعه است!!!
کارمزد چقدر هست ؟ اگه کارمزد 50 تومان باشه و هر شخص در ماه متوسط 100 بار کارت بکشه یعنی روزی سه بار میشه ماهی 5000 تومان . دعوا سر چه مبلغیه ؟
پاسخ ها
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
اگر این 5000 تومن ناقابل رو در حداقل 10 میلیون کارت (دقت کن که این تعداد کارت خیلی خیلی کمتر از واقعیته) ضرب کنی میبینی که اونوقت همین رقم اندک میشه ماهی 50 میلیارد تومن. !!!!
اونوقت من مغازه دار وقتی یه مشتری میاد و کارت میکشه مثلا 500 هزار تومن ، این مبلغ 24 ساعت بعد میاد تو حسابم. حالا این 500 هزار تومن رو هم در 1 میلیون کارت (این رقم بین شاغلین بازار ها بسیار کم تر از واقعیته)ضرب کن ببین مغزت سوت میکشه یا نه. میدونی این پولا کجا میره؟؟؟؟ ....

تابناک جون بچه ت منتشر کن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
فرض كن 1 ريال. به هر حال پول زوره.
محمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
دعوا بر سر چند میلیارد تومن در ماه هست دوست عزیز مردم باید حداقل یک ماه پولشون رو از بانک ها خارج کنند .چون همین ماندن پول مشتری در بانک ها سود و اعتبار بالایی برای بانک ها دارد حالا یه کار مزد هم اضافه بشه فکرشو بکن ببین چقدر از حساب این مردم....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
البته کاملاً دلیل واضح است. یک حساب سرانگشتی نشان می‌دهد، در صورت اجرایی شدن دریافت کارمزد از پذیرنده‌ها با تصویب رقم ۱۰۰-۱۵۰ تومانی، اگر آمار یک ماه تراکنش را در ۱۲ ماه ضرب و حاصل را در کارمزد احتمالی ۱۰۰ تومان ضرب کنیم، عددی که به دست می‌آید، درآمد ۵۰۰ میلیارد تومان در سال است که بسیار قابل توجه است.
تابناک یه نظرسنجی بذار ببین جند درصد مردم با این قضیه موافقند؟
پاسخ ها
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
0%
همين الان هم كارمؤى كم ميشه وقتي پول به حساب کسی واریز میکنید توجه کنید ان وقت میبینید که حدود 500 تومان از حساب کم میشه
سلام
بنده مدیر فروشگاه اینترنی هستم اگر واقعا این طرح اجرا بشه به همه شماره حساب خواهم داد میگم از طریق بانک واریز کنید .
در مورد دوم بهتر است مسئولان بانکی خیلی راحت بیاین جلوی کلاه برداری را بگیرند همانطور که بنده بارها پیشنهاد مبسوط دادم ولی گوشی برای اینکار شنوا نیست و نمیخواهند انجام دهند .با پیشنهاد بنده جلوی کلیه کلاه برداری های اینترنتی و ای تی ام گرفته خواهد شد .
....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
داداش گلم اینطوری که مردم اسیر میشند برن توی صف بانک یا عابر بانک
در استرالیا فروشگاه ها به بانک کارمزد دستگاه کارتخوان می دهند اما از مشتری چیزی نمی گیرند. مگر برخی فروشگاه های کوچک که خرید زیر مبلغ مشخص (مثلا 10 دلار) را با کارتخوان قبول نمی کنند یا 1-2 درصد از مشتری می گیرند. اما عمده فروشگاه ها از مشتریان خود کارمزد را نمی گیرند و این هزینه ها بعنوان هزینه های دوره ای مطرح است.
در ایران گویا فروشگاه ها از مردم چنی مبالغی را می گیرند... سازمان تعزیرات می تواند اقدام کند...
دوستان عزیز
وجود خدمات الکترونیک این مزایا را برای بانک‌ها دارد:
- حذف ساختمان‌های فیزیکی (کاهش نسبت به حجم گردش مالی)
- حذف خدمات تاسیساتی و تجهیزات و ...
- حذف کارمند ( حقوق، بیمه، بازنشستگی و ...)
- حذف عملیات حسابداری و کاغذبازی زائد
- سرعت در خدمات
و ...
حال باید پرسید: چرا بانک‌ها هزینه‌ی ناشی از خدمات الکترونیک را (چون می‌پردازند) می‌بینند! اما سود ناشی از کاربست بانکداریالکترونیک را نه!
یا به‌بیانی، چرا بانک‌ها، ملت را در زیان (هزینه) شریک کرده!، اما در سود شریک نمی‌دانند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
این همان چیزیست که به ان میگویند امپریالیسم !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
چراااا ؟ معلومه زیاده خواهی
sina
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
احسنت .من اکثر نظرات را خواندم و همه به نوعی یک حرف رو زدن اما نظر شما بهترین و پخته ترین بود.شما حساب استهلاک رد و بدل شدن اسکناس رو اگر بکنید ،میبینید که استفاده از کارت چقدر بنفع بانک و نظام بانکی هستش و این سود رو که سرازیر شده به بانکها رو نمیبینن و امدن میگن استفاده از کارت برای بانک هزینه داره.بحق مردم باید کارتها رو کنار بگذارند و از پول نقد استفاده کنند تا بانک مرکزی بفهمه ...
باشه بگیرن، اینم نوش جونشون، ولی قبلش قدرت خرید رو ببرن بالا، فشارهای اقتصاادی رو کم کنن، که عمرا عمرا نمیشه
خیلی خوبه که همه رو این قضیه حساس شده اند باید اعتراض کرد و نگذاشت هزینه اضافی به گردن مردم بیافته....
چرا نظرات مربوط به افزایش هزینه های مردم توسط شورای شهر را منعکس نمی کنید!!!!
گوش اگر گوش منو ناله اگر ناله توست آنچه البته به جائی نرسد فریاد است .
باید تحریم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را کلید بزنیم تا بار دیگر مسیولین عقب نشینی کنند ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
دفعه قبلش کی بود ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
ناشناس خارج نشين نكنه اين تحريمها كه چند ساله همه مردم ايران و بانكها را شامل شده با دخالت جنابعالي بوده؟
من که قطعا اول ماه کل حقوقم رو میگیرم میزارم خونه و خرج میکنم. ولی پول زور نمیدم
اصلا اسکناس را هم جمع کنند و همه از روش معاملات پایاپای استفاده کنند. نه دزدی می شود و نه خرج اضافی.
به یمن پیشرفت تکنولوژی الان در بعضی کشورها از سیستم NFC اسمارت فون ها برای پرداخت هزینه خرید ویا غیره به جای کارت بانکی ویا استفاده از سایر تکنولوژی هااستفاده میکنند . ولی متاسفانه ما پس رفت میرویم .
سیستم غیرمنصفانه و ناعادلانه شاپرک به حد کافی سود نصیب بانکها می کند
دریافت کارمزد ظلم مضاعف به مردم هست
روز دوم اجرای این قانون من دستگاههای کارتخوانم از مغازه ام جمع می کنم مشتری هم مجبوراست پول نقد بیارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
مشتري مجبور نيست از شما خريد كنه!!!!
چرا از محل هزینه های چاپ پول بر نمی دارن قبلا مجبور بودن برتی چاپ پول هزینه کنن حالا به خاطر سیستم الکنرونیکی صرفه جویی می کنن برن از اون محل بردارن چقدر رو دارن
این کار هم مثل هشت درصد ارزش افزوده برای مالیات در نظر گرفته شده که فروشنده مواد اولیه از تولید کننده می گیرد . تولید کننده از عمده فروش می گیرد . عمده فروش هم از خورده فروش می گیرد در آخر هم همه اینها از جیب مبارک مصرف کننده بیچاره پرداخت می شود .......
پاسخ ها
ناشناس
| Georgia |
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
امیر جان هشت درصد ارزش افزوده خوب باید مصرف کننده بپردازه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
بله مصرف کننده نه این که هر بار که یه جنس جا به جا میشه ارزش افزوده بگیرن...
مالیات بر ارزش افزوده فقط برای مصرف کننده هست نه ...
عــــــــــــــــزیران
عــــــــــــــــــــــــــــــزیزان

التمــــــــــــــــــــــــــــاس میکنــــــــــــــــــــــــم از فردا حتی المقدور برای خرید از کارت بانکی استــــــــــــــــــــــــــفاده نکنید.

التماس میــــــــــــــــــــکنم.
يه خوبي ديگه كه اين طرح داره اينه كه چاپخانه هاي پول بانك مركزي فعال ميشن و بايد پول بيشتري چاپ كنن.
بانک ها مقداری از تراز منفیشون رو با گرفتن پول های خورد از حساب مردم خواهند گرفت و بعد با فرمول مسخره جدید محاسبه هر وقت بخوان یه مبلغ خرد از حسابها کم میکنن و معلومه که فساد چقدر بیشتر میشه
نشدیک خبرخوش اقتصادی برای مردم ازسوی دولت مردان بشنویم
بعد از اون برنامه مناظره که مردم گفتند بانکها باید کارمزد را بپردازند حالا باید مردم کارمزد بدهند.زور بانکاها خیلیییییی زیاد شده
اگر ضرر كاهش عمر پولهاي كاغذي و استهلاك اون رو حساب ميكردند چنين تصميمي نميگرفتند
با اینکار برمیگردیم به زمان باباهامون که از قولومبه شدن جیبشون میفهمیدی پول اومده به خونه و هر وقت باد نکرده بودش میدونستی اوظاع قمر در عقربه. من که به شخصه اگه این کارو بکنن پول نقد با خودم همراه خوام کرد. چه کنیم دیگه کسی صدا ما رو نمی شنوه که فقط وقت انتخاباته که یه ذره گوش میدن.
از بانکی ها می‌پرسیم خودتان موقع خرید راضی هستید که کارمزد ازتون کم بشه?
فقط تعدادشون و بيشتر كنيد كه ما توصف نايستيم!!!!!!!!!!!
از فردا دیگه هوا خوردن هم در ایران پولی میشود !!!
این نشون میده بانکها بدجوری به پیسی برخوردن که حالا روی کارمزد تراکنش کارت خوانها هم حساب میکنن.
پولی که از کارت میکشی 24 ساعت در حساب بانک می ماند ، دیگه واسه چی کارمزد می خوان ؟
كارت خوانها جايگزين پول نقد شدند. كسي كه هزينه چاپ اسكناس را ميداده , حالا بايد هزينه كارت خوانها رو بده . اين منطقي نيست ؟!
با سلام
خیلی جالبه در کشورهای دیگر اگر به کارت واریز کنی کارمزد مخواهد..اگر از حساب با خودپرداز برداری کارمزد می خواهد ...تنها چیزی که کارمزد ندارد و عین پول برداشت می شود همین کارت کشیدن و دستگاه کارت خوان است....یعنی درست برعکس همه جا ..عجب طرحی ؟
وقتی سر برج همه کارمندها حقوقهاشون رو از شعبه بانک کشیدن بیرون و تا آخر برج فقط پول نقد خرج کردن، قیافه حضرات دیدنی میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
هزاران لایک
این کارمزد را باید بانک پرداخت کند چون همینکه پول ملت در حساب کارتشان هست در واقع در جیب بانک است و می بایست سود ناشی از آن را به مردم پرداخت کند نه اینکه برعکس بیاد از مردم بابت آن پول بگیرد
از ملت سربلند خواهشمندیم تا وضعیت درست نشده از استفاده کارت بانک در خرید هایشان خودداری بکنند.
ببینیم دولت ضرر میکنه یا مردم؟!!!
اینقدر هزینه چاپ اسکناس بیفته گردن بانک و دولت ...
دوستان عزیز اصلا خودتان را ناراحت نکنید چون هیچ حاصلی ندارد واین موردهم مانند هزاران مورد دیگر طبیعی خواهد شد وخیلی زود عادت خواهیم کرد وانگار نه انگار که اتفاقی افتاده است ....
لطفا فقط یک کشور نام ببرید که از مردم کارمزد بگیره تازه ممنون میشن که پول نمیدن چون تولید اسکناس هزینه داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
بله هيچ كشوري از خريدار كارمزد نميگيرد. در ايران هم قرار نيست از خريدار گرفته شود اما مثل اكثر كشورها از فروشنده كارمزد گرفته ميشود. حال اگر فروشنده بخواهد اين مبلغ را از خرديار بگيرد اينكار فروشنده خلاف است چرا به اين مطلب كسي نمي پردازد. هيچ توجه كرديد كه فروشنده ها چطور با صراحت اين مطلب را ميگن اما كسي عكس العملي نشان نمي دهد؟
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
برادر عزیز
ذر تمام کشورهای جهان حدود یک درصد بابت خرید با کارت باید پرداخت کرد.
مطمئن باشيد مرحله بعدش دريافت كارمزد از خودپردازهاست . وقتي براي گرفتن پول از خودپرداز ها هم كارمزد بگيرند دوباره مردم مجبور مي شن به سمت پوز برگردند.
داداش! اصلا سیستم الکترونیک رو جمع کنید. کارمند بانک استخدام کنید اینطوری بیکاری هم کم میشه هممون میریم از بانک نقدی می گیریم، پول زور هم نمیدیم. احتیاجی به کارت هم نداریم. همون سیستم سابق رو پیاده کنید. تا بیکاری کمتر بشه ما هم میریم بانک. مشکلی نداریم.
شما یک مطلب بالا بلند نوشته اید بدون اینکه اطلاع رسانی کنید ایا خرید با دستگاه پز برای شخص هزینه دارد یا ندارد ؟ اگر دارد چقدر است؟ توسط کدام بانکهاست؟در حال حاضر ظاهرا فقط برای مشاهده موجودی هزینه کسر میشود.
نازه از رکود خارج شدیم بابا بزارید دولت مشکل بانکهای بیچاره رو هم حل کنه...
اگر این اتفاق عملی شود باید منتظر اولین تخفیف توسط بانکها شد و به ان هجوم اورد

بدنبال ان رقابت بین بانکها شروع میشود تا انشاا... رایگان شدن خدمات
بانکها آنقدر هزینه دارندکه هرروز یک ساختمان جدید مانند قارچ سربلند می کند، ازمحل درآمد های کارمزد این روند برایشان سهل تر می گردد . بیچاره مردم بی دفاع
خوشبحال خودم که اصلا خرید نمی کنم
بابت این کارتخوانها و استفاده مردم بسیاری از هزینه های سنگین مانند چاپ پول و احداث بانک های جدید و کارمندان جدید و چاپ کاغذهای دریافت و پرداخت و اسناد حسابداری و حسابرسی کاسته شده حالا باید مردم چیزی هم به بانک ها بدهند؟ لطف فرموده بانکداری را به شیوه قدیم برگردانید و سود و زیانش را خودتان بپردازید. البته تا مردم بانکها را تحریم نکرده اند.
....اگر برای بانک ها سودی نداشت این همه ساختمان های و بانک های شیک از کجا می آید، حقوق و وام های کلان برای کارکنان و مدیران از کجا می آید و ما مردم عادی روزبروز فقیرتر و با حسرت به آنها نگاه می کنیم
باید خودمان بفکر خودمان باشبم
be nazare man ham behtarin kar estefade nakardan az kartkhanha mibashad.ta banakha tajdide nzar konan
ایام دهه فجر مبارک باد - _ -
مشكل اينجاست اين سود را كي مي بره اگر تو جيب درآمد دولت بره براي عمران عمومي يا رفع نيازهاي جامعه ، حرفي نيست. ولي اگر يك عده با ايجاد شركتهاي خصوصي با اين روش ميخواهند كاسبي. پر سود و بي سرصدايي در بياورند. ناراحت كنندس
عاقا اين كارمزد نفت رو ورداريد واسه خودتون ..
اگه كم بود از رايانه ماهانه كه لطف ميكنين 45500 ميدين 5000 تومن از طرف خودتون كم كنين منم 500 ميزارم روش ايشالله خير ببينين 40000 تومن سره ماه بريزين به حسابمون ...
لطفا دستتونم بدين ببوسم از اينهمه لطفتون
این تازه مرحله اولشه. مرحله بعدی دریافت کارمزد بابت گرفتن پول از خود پردازه. بعد مردم مثل قدیم دفترچه شونو ورمیدارن میرن بانک پول بگیرن که اونم بعدا بابتش کارمزد دریافت میشه. بعد کلا بابت چاپ کردن پول دولت از مردم کارمزد میگیره. آخرشم مجبوریم به جای پول کالا باهم رد و بدل کنیم. مثلا من سوار تاکسی میشم از سیدخندان میرم ونک به جاش یه مشت نخودچی کشمش میدم به آقای راننده!
این هم از آن تدبیرهاست!!!!
قطعا برای بانکها سود دارد و این امر از زیاده خواهی بانکهاست
مقایسه بانکهای ایران با بانکهای خارجی هم مثل بعضی دیگر از مقایسه هاست...سود 2% کجا و 30% کجا؟
.....
این ایجاد هیاهو در این مورد یه هدف دیگر را دنبال می کند و گرنه برای ارسال پیامک از سوی بانک الان هزینه کسر می شود و کسی هم شکایتی ندارد و یا وقتی که از بانک غیر از صادر کننده کارت موجودی می گیرید هزینه کسر می شود و خیلی ها اینکار را انجام می دهد تنها در این مورد که جنجال شده مردم جوگیر شده اند. وگرنه صدها برابر اینها مردم هزینه می دهند و شکایتی ندارند.
پاسخ ها
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
به 2 دلیل ، 1- عدم آگاهی خیلی ها 2- اجبار .
این حرفها چیه؟ چرا دروغ تحویل مردم میدید.
قرار نیست مردم پولی بدهند .قار هست 100 تومان از پذیرنده کسر گردد
در همه جای دنیا، این پول رو مشتری میده.
فقط در ایران مجانیه.
در حقیقت بانک ها در همه جای دنیا برای این گونه خدمات پول میگیرن( حدود یک درصد) و از طرف دیگه، نرخ بهره کمی میگیرن.
در ایران برعکسه. نرخ بهره بالاست و این خدمات مجانیه
بابا صد تومن دیگه این حرفارو نداره من خودم هفته ای یکی دوبار کارت میکشم در ماه 500 تومنم کم نمیشه واقعا بخاطر این مبلغ رو بیارم به شیوه دقیانوس شاه چی میگید بخدا حالا مشکل ما شد همین صد تومن چه ملت عجیبی هستیم بخدا!!!
متاسفانه پرسیدن موجودی کارت نیز ازطریق تلفن 1240 ریال از کارت کم می کند.البته ادعاشان هم این است که برای جلوگیری از ترافیک شماره گیری این تصمیم را گرفتند که کاملا دروغ محض است.فقط برای سودبیشتر بانک می باشد.
تنها قشری که هیچ حامی ندارن و صداشون به گوش هیچکس نمیرسه "مردم" هستند.

بیچاره مردم

امام علی علیه‌ السلام هنگام سخن گفتن از عدالت می‌فرماید: ... مهدی "(عج) به شما نشان خواهد داد که سیرت عادلانه چگونه است.

مولای ما برس به فریاد ما که به هیچ کجا نمیرسد.
هر کدوممون جمع شیم خانوادگی یه بانک تاسیس کنیم بهتره !! ما که صندوق قرض الحسنه خانوادگی داریم خوب اگه بتونیم مثل این بانک ها ده برابر موجودی مون اعتبار هم درست کنیم و بانک و ها و موسسات مالی قبول داشته باشند خیلی خوب میشه اونوقت هزینه کارمزد پوز ها که هیچی می رویم بهترین مغازه ها و خانه ها را میخریم همومن ثروتمند میشیم !!!!!
من که پول ندارم تو بانک بزارم کارت بگیرم. خوش بحالم
با سلام خدمت دوستان.من به نوبه خودم مبارزه علیه این اقدام بانک ها رو شروع کرده ام.امیدوارم دوستان کاسب هم همین کارو انجام بدن.نمایندگی شال و روسری ایتالیایی رو دارم تو استان گلستان و به قول معروف اخر روز کاری پول نقد زیادی جمع میشه.ولی الان یه مدت تصمیم گرفتم پولمو به بانک ندم و به جاش توی گاوصندوق مطمعنی نگهداری میکنم و اگه خیلی مجبور نشم از سیستم بانکی استفاده نمیکنم.باور کنید رییس های بانک های شهرمون خودشون با پای خودشون اومدن نمایندگیم ک چی شده ک پولمو دگ بانک اونها نمیزارم.انواع و اقسام پیشنهاد وام گرفتن با اقساط بلند و بهره کم رو میدن!!!نمیخوام سیاه نمایی کنم ....
کارمزد از صاحب مغازه بایدکم بشه که از دستگاه کارتخوان و مزایای ان استفاده میکنه نه از مشتری
در اخبار مرتبط با اين موضوع، هرگز اعلام نشده که کارمزد را مشتري بايد بپردازد. برعکس، اين خدمتي است که فروشنده دريافت مي کند و اتفاقا بابت هر شب که وجوهش نزد بانک است سود دريافت مي کند پس بايد فروشنده بپردازد. ما هم بهتر است به جاي جو گير شدن کمي منطقي باشيم و همه ي موضوعات را به دولت و بانک مرکزي مرتبط نکنيم.
دريافت كارمزد به نفع مشتري و بانك است و اين موضوع در تمام دنيا اعمال ميشود .براي نمونه هزينه هاييكه براي خدمات الكترونيكي بانك متحمل ميشود مجبور است آن را از ساير در آمدها مانند نرخ تسهيلات جبران نمايد .دريافت كارمزد باعث پيشرفت اين خدمات خواهد شد اميدوارم هموطنان عزيز موضوع را از تمام جوانب آن بسنجند .
...
اگه بانک از طریق کارمزد سودی نگیره چطوری باید جواب سهامدار و به حیاطش ادامه بده؟! مگه وظیفه پدری بانک هاست که خدمات مفت ارائه کنن؟!
جالبه که در ایران باید به خاطر گردش پولی که به عنوان قرض الحسنه در اختیار بانک قرار می دهیم....کارمزد هم باید بپردازیم. واقعا دست مریزاد داره. امیدوارم سایت وزین تابناک برای اولین بار نظر ما را هم منتشر کند.
اگر اجرایی شود باید شاهد هجوم مردم به بانک ها برای گرفت پول باشیم و از طرفی حمل پول نقد تبعات بسیاری دارد. و نیز به طور یقین مردم برای مواقع اضطراری پول نقد در منزل نگهداری خواهند کرد که این موضوع نیز بسیار خطناک است. بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار این اقدام تابناک را نظرخواهی عمومی تلقی کند و موضوع کارمزد را منتفی نمایند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
نگران نباش مرحله بعد برای پول نقد هم کارمزد میگیرند
در كشور ما واقعا همه چيز برعكس است
مثلا دانش آموزان تيز هوش بايد براي تحصيل وكمك به رشد علمي هزينه بالا بپردازند در حاليكه د ر كشور هاي ديگر براي آنها تسهيلات قائل مي شوند . قضيه بانكها هم همينه مردم در خدمت بانكها هستند تا سود آنها بيشتر شود
در جواب ناشناس 7:22
زرشک .........
اگه کارمزد از فروشنده کم بشه دوبرابرشو از خریدار به بهانه همین کارمزد می گیرن یعنی ضرر مصرف کننده خیلی بیشتر از کارمزد دریافتی بانک میشه
به عبارت ساده :
کارمزد کاتخوان + سود اضافه ای که فروشنده میگیره = ضرر مصرف کننده
تابي جون لطفا منتشر كن
براچي با اين كار ميخاي مردم رو تحريك كني
آخه كجاي دنيا به خاطر 100 تومن يا حتي 200 تومن آدم حاضره خودشو به خطر بندازه و پول نقد حمل كنه؟؟؟؟!!
والا عقل سليم هم خوب چيزيه.
اينقد تو مغازه ها و كرايه تاكسي ها از اين پولهاي اضافه مي گيرن هيچكي هم صداش در نمياد حالا براي 100 تومن كارمزد ببين چقدر جار و جنجال ميكنن
به نظرمن تقسیم بر سه کنند دولت ..مشتری ...مغازه دار
یه روز رفتم بانک و از حساب عابر قرض الحسنم پرینت خواستم،گفتند برای هر صفحه 500 تومن بده،اونوقت بود که فهمیدم برای کار خوب کردن و رسیدن به خدا راههای دیگه ای هم هست.
یا امام زمان خودت نجاتمون بده ...
سه دستگاه کارتخوان در مغازه ام است در صورت اجرایی شدن هر سه دستگاه تعطیل
پاسخ ها
پاسخ
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
جمع كن اونوقت با گوني دوباره ببر بانك :))
بابا در بانک مرکزی یک کارشناس خبره نداره که بنشیند و این کامنت هارا ببیند ؟!!!!!!!! واینقدر دنبال گرفتن پول اضافی از مردم نباشند ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست