بازدید 3271

افزایش موج گرما در مناطق شهری

کد خبر: ۴۷۱۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳ 31 January 2015
مطالعات جدید نشان می‌دهد طی 40 سال گذشته موارد تشدید موج گرما در مناطق شهری جهان، رشد مداوم داشته است.

به گزارش ایسنا، از میان پنج مورد از گرمترین و سوزان‌ترین موج‌های گرما چهار مورد آن طی چند سال اخیر و در فاصله سال‌های 2009 تا 2012 میلادی اتفاق افتاده است. در این مطالعه موج گرما به شرایطی تلقی می‌شود که در آن، حداکثر دمای روزانه در دوره سال‌های 1973 تا 2012 برای یک دوره پیوسته شش روزه یا بیشتر، گرمتر از 99 درصد روزهای این بازه زمانی بوده است.

طبق آخرین یافته‌ها چنین دوره طولانی از روزهای شدیدا گرم طی سال‌های 1973 تا 2012 در بیش از 200 منطقه شهری جهان به طور قابل توجهی افزایش یافته است. اکنون بیش از نیمی از جمعیت جهان در مناطق شهری سکونت دارند. بنابراین درک این موضوع که آب و هوا چگونه در این مناطق در حال تغییر است حائز اهمیت است.

«ویمال میشرا»، کارشناس ارشد این مطالعه گفت: علاوه بر آنکه تعداد دفعات شکل‌گیری موج گرما در مناطق شهری افزایش یافته دریافتیم که در 60 درصد این مناطق تعداد روزهایی که باد و طوفان جریان داشته کاهش یافته و در مجموع موارد شکل‌گیری موج سرما کمتر بوده است.

به نقل از نیچر ورلد نیوز، طبق گفته میشرا توجه کافی به تغییرات جوی و تاثیر آن بر مناطق شهری قابل اهمیت است زیرا شهرها کانون ثروت و رفان به حساب می‌آیند و مختل شدن فعالیت‌های شهری به آسیب‌های جدی اقتصادی منجر می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار