بازدید 12149

تردد در تونل‌ها و بزرگراه‌های پایتخت پولی می‌شود؟

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در حال بررسی یک فوریت لایحه اخذ عوارض از معابر خاص هستیم که شامل تمامی تونل‌ها و بزرگراه‌های پایتخت می‌شود.
کد خبر: ۴۷۱۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱ 31 January 2015
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در حال بررسی یک فوریت لایحه اخذ عوارض از معابر خاص هستیم که شامل تمامی تونل‌ها و بزرگراه‌های پایتخت می‌شود.

احمد دنیامالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه قرار نیست سرمایه‌گذاری‌هایی که در سطح شهر تهران می‌شود، مانند ساخت تونل، پل و بزرگراه از جیب مردمی که خودرو ندارند، گرفته شود گفت: شهروندانی که خودرو دارند اما از این تسهیلات استفاده نمی‌کنند و کسانی که خودرو ندارند نباید هزینه تردد کسانی را بدهند که می‌خواهند با خودروهایشان در خیابان‌ها تردد کنند.

وی ادامه داد: عادلانه این است افرادی که  از این معابر استفاده می‌کنند، مالیات یا عوارض راه را بپردازند که خوشبختانه امکانات و زیربناهای این کار فراهم است.

دنیامالی در پاسخ به این پرسش که چرا این لایحه به صورت یک فوریت مطرح شده است، گفت: تمامی ردیف‌های درآمدی در لایحه بودجه باید قبل از ۱۵ بهمن ماه به تصویب برسد و اگر ما بتوانیم این لایحه را تا آن زمان بررسی و تصویب کنیم، امکان محقق شدن آن از سال آینده وجود دارد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه اخذ عوارض به صورت الکترونیکی است، گفت: با نصب یک چیپسِت بر روی خودرو به صورت اعتباری، عوارض از خودروها کم می‌شود و کسانی که قصد پرداخت عوارض را ندارند، می‌توانند از این مسیرها استفاده نکنند و در صورت استفاده، جرایم سنگینی باید برای آنها در نظر گرفته شود، این موضوع به تعادل ترافیک در تهران نیز کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه تونل‌های پایتخت، پل‌هایی مانند صدر و بزرگراه‌هایی که خودروها در آن با سرعت بالای متوسط حرکت می‌کنند، شامل حال این عوارض می‌شود، گفت: تردد ماشین‌ها در سطح شهر خسارات زیادی به پایتخت وارد می‌کنند؛ مانند آلودگی هوا، صدا و تلفات جانی که به نظر می‌آید که با این کار که پیچیدگی خاصی ندارد، می‌توان این مشکلات را کاهش داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰۹
انتشار یافته: ۲۲
یعنی اونی که ماشین نداره با تاکسی یا اتوبوس از بزرگراه و تونل استفاده نمیکنه؟؟
خیلی ایده خوبیه، اگر این اتفاق بیفته تقریباً نصف افراد که مثلا از اتوبان همت عبور می کردند، سعی می کنند از خیابانهای غیر اتوبان عبور کنند. بعد خیابانهای غیر اتوبان ترافیکشون قفل می شه و ما با دادن 200 تومان عوارض اتوبان به راحتی و به سرعت از اتوبان استفاده می کنیم. پیشنهاد می کنم عوارضش را بکنند 1000 تومان که تقریبا اتوبان خالی بشه و دوستان بتواندد با سرعت 200 کیلومتر ویراژ بدهند و به مردم کمتر دارا، بخندند.
آقای دنیا مالی مگرکسانی که اتومبیل ندارند عوارض اتومبیل پرداخت می کنند که این فرمایش را می فرمایید لااقل بگویید عوارضی که در حال حاضر از صاحبان اتومبیلها دریافت میشود جوابگوی هزینه های شهرداری را نمیدهد.این پیشنهاد شما وضعیت تردد را در تونلها و بزرگراهاسنگینتر میکند
این کار در واقع یکی از نحوه‌های درست تامین مخارج شهرداری ها در تمام دنیاست. کارشناسان سال‌هاست که عنوان می‌کنند به جای تراکم فروشی که مشکلات تهران را تشدید می‌کند باید مالیات‌هایی از این دست گسترش یابد. از مزایای دیگر این طرح کاهش آلودگی و ترغیب مردم به استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی است که از این مالیات‌ها معاف هستند. انشالله که هرچه زودتر تصویب و اجرایی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
كدوم حمل و نقل عمومي
همين الان شما صبحها به سختي سوار مترو و اتوبوس ميشوي
ما تو حمل و نقل عمومي خيلي ضعيف هستيم
...
پس این پولی که هر سال به عنوان عوارض میدیم دقیقا چی هست؟
یعنی اونا که خودشون خودرو ندارن هیچوقت با خودروی هیچ کسی دیگه ای تردد نمیکنن؟ همشون پیاده راه میرن؟ یا دم تونل پیاده میشن اونور تونل سوار میشن؟؟؟
پس مالیات و عوارض خودرو کجا می ره؟؟؟
این یعنی ترافیک
پس مردمی هم که ماشین ندارن یا بیرون نمیبرن و با وسیله حمل و نقل عمومی از این معابر استفاده میکنن حق استفاده رو ندارن و هیچ وسیله نقلیه عمومی نباید از این معابر تردد کنه
منی که خودرو دارم و استفاده نمیکنم عوارضشو ازم گرفتن و خواهند هم گرفت
باسلام
مشکل با شدت بیشتری زیاد می شود
پس عوارض سالانه خودرو که توسط شهرداریها اخذ می شود برای چه است ؟
می توانید مبلغ عوارض را بیشتر کنید - اخذ عوارض از تردد تونلها و برخی بزرگراهها کرایه های تاکسی ها را افزایش می دهد و باعث تورم ترافیک در سایر محورهای شهری می شود
باسلام
اين طرح موجب ترافيك سنگين در بزرگراهها و تونل ها در مسير ورودي ها مي شود پيشنهاد ميشود در عوارض خودروها لحاظ شود در شهر تهران
مگه کسانی که خودرو ندارند از منازلشان خارج نمی شوند و مگر از وسایل نقلیه عمومی و تاکس که در این بزرگراهها تردد می کنند استفاده نمی کنند که ایشان اینطور صحبت می کنند.
کسانی هم که خودرو ندارند از یارانه حمل و نقل استفاده می کنند که از جیب خودرو دارها پرداخت می شود با این حساب
از بزرگراهها تمام استفاده ميكنند. چه انكه اتوموبيل شخصي دارد چه انكه ماشين ندارد. مگر وسايل عمومي از بزرگراه تردد نمي كند. مگر مردم از وسايل عمومي استفاده نمي كنند.

شخصي كه ماشين شخصي دارد عوارض ساليانه پرداخت ميكند اقاي محترم.................
برای رانندگان تفاوتی نمی کند چون پول عوارض را از جیب مردم می پردازند. فرقی به حالشان نمی کند. یعنی عملا شهرداری این پول را از همان شهروندان بی خودرو می گیرد چرا که وقتی سوار تاکسی می شویم راننده همان مبلغ عوارض را با سودش روی کرایه می کشد.
ترافیک کم بود حالا بیایید عوارضی هم بزارید
شما تمام خیابان های شهر رو بخاطر احداث بزرگراه ناقص و بن بست کردید، حالا اگر کسی نخواد از بزرگراه استفاده کنه از کجا باید عبور کنه؟! همین حالا هم بزرگراه ها قفل هستن، ممکنه بفرمائید مردم برای چی باید برای توی ترافیک موندن پول بدن؟!!!!
ضمنا شما که اینقدر بفکر مردم بدون وسیله نقلیه هستید چرا بجای پولی کردن بزرگراه ها، شبکه حمل و نقل عموم رو تجهیز نمیکنید و گسترش نمیدین تا مردم توی بی آر تی و مترو کنسرو نشن؟!!
آقای دنیامالی تمام خودرو داران عوارض خودرو پرداخت می کنند ولی افرادی که خودرو ندارند این عوارض را نمی دهند کمی منصفانه نگاه کنید تازه این افرادی که خودرو دارند بعلت طرح غیرقانونی زوج و فرد نیمی از سال را از خودرو استفاده نمی کنند در حالی که عوارض را کامل پرداخت می کنند.
ناشناس محترم 13:8 فرمایش شما متین اینکه گفتید "یکی از نحوه‌های درست تامین مخارج شهرداری ها در تمام دنیاست. " اما چرا در ایران فقط از این ایده ها برای مردم استفاده والگو برداری می کنن چرا در سایر امور که رفاه حال اکثریت مردم در نظر گرفته شد الگوبرداری نمی شه
ما ها كه ماشين نداريم و مسافر تاكسي و اتوبوس هستيم بايد از فردا كرايه هاي بيشتر رو به خاطر همين خبر بديم و باز هم سواره ها به زيش ما بخندن . دستتون درد نكنه آقايون مسئولين
اخذ عوارض از معابر خاص هستیم که شامل تمامی تونل‌ها و بزرگراه‌های پایتخت می شود
دقیقا کجاها معابر خاص نیست ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی