بازدید 1839

مردم مجبور به قبول قیمت کارخانه ها هستند

کد خبر: ۴۷۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹ 31 January 2015
عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با بیان اینکه شرایط تعیین قیمت خودرو در بازار وجود ندارد، گفت: مسئولان مربوطه به نحوی سعی دارند که تعیین قیمت ها را بر اساس میزان کیفیت و عرضه و تقاضا اعلام کنند، در صورتی که این موضوع به هیچ عنوان واقعی نبوده و مردم، مجبور به قبول قیمت اعلامی از سوی کارخانه ها هستند.

عیسی امامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در خصوص واگذاری تعیین قیمت خودرو به بازار آزاد، گفت: این نظریه کاملا با قانون مخالفت دارد، چراکه قانون به شورای رقابت اختیار داده که در زمان وجود انحصار، به بحث قیمت گذاری ورود کند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: مطمئنا اگر فرآیند تعیین قیمت ها در بازار وجود داشت اکنون شاهد وضعیت بهتری بودیم، اما در حالتی که انحصار بر صنعت خودرو حاکم است، تعیین قیمت بر اساس عرضه و تقاضا صحبتی کاملا غیر منطقی است.

وی تصریح کرد: با شکل گیری فضای رقابتی در کشور، قیمت ها بر اساس عرضه و تقاضا تعیین خواهد شد، اما تولید خودرو در کشور ما انحصاری بوده و به همین دلیل هم مکانیزم واگذاری تعیین قیمت در بازار وجود ندارد.

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت، بحث های مطرح شده در خصوص تعیین قیمت بر اساس عرضه و تقاضا را انحرافی اعلام کرد و افزود: مسئولان مربوطه به نحوی سعی دارند که تعیین قیمت ها را بر اساس میزان کیفیت و عرضه و تقاضا اعلام کنند، در صورتی که این موضوع به هیچ عنوان واقعی نبوده و مردم، مجبور به قبول قیمت اعلامی از سوی کارخانه ها هستند.

امامی بیان کرد: ما معتقدیم که عملکرد شورای رقابت خوب بوده و مسئولان وزارت صنعت به جای واگذاری تعیین قیمت خودرو به بازار آزاد، به فکر ارتقای کیفیت و مهیا سازی فضای رقابت باشند، در اینصورت قیمت هم بطور طبیعی در بازار تعیین خواهد شد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس ادامه داد: اگر بازار، عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت باشد، شورای رقابت از تعیین نرخ در این بخش خارج خواهد شد، اما تعیین قیمت در بازار انحصار به عهده شورای رقابت است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی