بازدید 6979

شناسایی ۳ میلیون پردرآمد از یارانه‌بگیران تهرانی

استاندار تهران گفت: ۱۲ میلیون و ۵۲۲ هزار نفر در تهران یارانه می گیرند که اگر ۳ میلیون قشر پردرآمد حذف شوند برای تهران و توسعه آن مهم است.
کد خبر: ۴۷۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰ 31 January 2015
استاندار تهران گفت: ۱۲ میلیون و ۵۲۲ هزار نفر در تهران یارانه می گیرند که اگر ۳ میلیون قشر پردرآمد حذف شوند برای تهران و توسعه آن مهم است.

سید حسین هاشمی در گفت‌وگو با مهر می گوید: اگر توزیع یارانه ها بر عهده استانها بود خیلی به نفع تهران تمام می شد. چون هم اکنون ۱۲ میلیون و ۵۲۲ هزار نفر یارانه می گیرند و اگر ۳ تا ۴ میلیون قشر پردرآمد تهران را حذف کنیم بخشی از این یارانه برای توسعه تهران تعلق می گیرد.

در ادامه گفته های استاندار تهران نعمت الله ترکی معاون برنامه ریزی استان تهران هم در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: همین ۳ میلیون نفری که استاندار گفته را ضرب در ۴۵۵۰۰ تومان کنیم ماهانه حدود ۱۳۶ میلیارد تومان می شود.
ترکی گفت: تاکنون ۴۰۴ هزار نفر از دریافت یارانه انصراف داده اند. حالا اگر عدد یارانه بگیران تهران را در عدد ۴۵۵۰۰ تومان یارانه ضرب کنید که چیزی حدود ۵۷۰ میلیارد تومان می شود که در سال عدد ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان می شود. حالا می آیند و می گویند پول و بودجه دولت کجا می رود. معاون برنامه ریزی استانداری تهران گفت: دولت اگر بودجه ریزش یارانه بگیران پردرآمد را در اختیار خود استان قرار دهد انقلابی در بودجه استان ها رخ می دهد.

استاندار تهران همچنین در این گفتگو در پاسخ به اینکه شهروندان مسکن مهر اسلامشهر از عدم امنیت در این منطقه گلایه دارند گفت: امنیت خوب است اما باید ارتقا دهیم. البته این را هم قوبل داریم که امکانات خوبی به شهرستان های جدید تعلق نگرفته و این را بنده منعکس کرده ام.

هاشمی در مورد پرونده اسید پاشی در تهران هم گفت: متهمان دستگیر شدند و دیگر پرونده از روی میز استانداری کنار رفته و قوه قضائیه به آن رسیدگی می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۱۸
لطفا به آقايون برنامه ريزان متخصص و كارشناسي كه دارند زحمت مي كشن بفرماييد هزينه زندگي در تهران حداقل دو برابر اصفهان و مشهد و سه برابر شهرهاي درجه دوم كشور است. لطفا مقايسه نفرماييد. بله يارانه پول دارها بايد قطع شود اما يادتان باشد معيار پولدار بودن در تهران و شهرستان ها فرق مي كنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
والا اون موقع که گوجه تو تهران شده بود کیلویی 4000 تومن ،منم تو شوشتر که قطب تولید گوجه تو ایرانه گوجه خریدم 4000تومن.الان هم یه ماست سون رو دارم به قیمت تهران میخرم.یه لیتر بنزین ما هم با تهران برابر.فقط میمونه خونه که من ماهی 500 اجاره میدم ،و شما احتمالا 700.فکر نکنم این 200تومن در ماه جای زیادی رو برات بگیره داداش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
آقا مشکل دارین بیاین بیرون . سرمایه و پول مملکت همه رفته تهران . والا بقیه هم تو این مملکت آدمن . علت افزایش هزینه زندگی و مسکن تو تهران هم علتش همینه
امار عددی درست است ولی واقعیت چیز دیگر! یه جای کار می لنگد!
همسر من با توجه به مخالفتهای بنده از گرفتن یارانه انصراف داد با اینکه خودمان از قشر کارمند هستیم . دلیلیش هم میگفت به دست مستحق تر از من برسد . ولی حالا پشیمان شده
پاسخ ها
نا شناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
این کامنت ادامه هم داشت ولی سانسور شده . ادامه که چرا خودش یارانه را نگرفته تا بدست مستحقش بده و اینکارو سپرده به دولت ...
حالاشما یه زحمتی بکشین جلو این اختلاس کنندگان محترم رو بگیرین کلی به نفع مردم و بیت المال میشود.یارانه حق همه مردمه چه ثروتمند چه فقیر.کسر بوجه یه امتحانیه برای دولت تا تامین بودجه بدون دست کردن توجیب مردم بکنه.
مجید در تصویر رایانه با یارانه قاطی شده
اگر فقط یک قلم از اختلاس های میلیاردی به خزانه برگردد هزینة یارانة یکسال برای همة ملت ایران تامین می شود.
سالی حدود 7 هزار میلیارد رایانه !
اصلا اگر همه نگیرند شما رضایت می دهید یا خیر
تو تهران كه نصف خانه ها و املاك ميلياردي مي ارزد چطور فقط 3 ميليون ؟
تو تهران فقط بخواهيم منطقه زندگي (قيمت خانه) افراد رو بررسي كنيم 70 درصد تهراني ها ميلياردر هستند
البته منظورم حذف يارانه نيست با اين دليل نيست
سلام
اسلام دین انسانها نیست اسلام دین خداست و انسانها باید حتی از دانش مطلق هم برخوردار باشند فرامین ان را متعبدانه عمل کنند.
بیت المال در اسلام به طور مساوی متعلق به همه است و فقیر و غنی نمیشناسد.
تازه اگر دولت به علت بی لیاقتی باعث فقر مردم شده باید عذرخواهی نموده و کار را به دست کاردان دیگر بسپارد ولی اگر لایق بوده هر کسی باید به اندازه استعداد و تلاش خود انتفاع ببرد وگرنه در بدترین حالت مثل زمان پیامبر فرقی بین افراد نیست.
اگر به عدالت نگاه کنیم باید به ثروتنمدان به علت نقش بیشتر در تولید ملی و نقش بیشتر در هزینه یارانه بیشتری هم بدهیم
با این اگر فقط ۱درصد صاحبان ثروت کشور را ترک کنند حداقل در برابر ان اشتغال اسیب میبیند.
چرا مسولان نظام کمی فکر نمیکنند و بعد حرف بزنند؟؟؟
اگر بیت المال است همه مساوی حق دارند
اگر برای انجام کاری است خوبست به لیاقت پرداخت شود.
اگر جبران هزینه های تحمیلی مختلف است باید به نسبت تحمیل هزینه پرداخت شود.
اگر پول پدرتان است هرجور دوست دارید به بادش بدهید.
خوب بود اثار مخرب پرداخت یارانه به اقشار کم درامد غیر مسول در تولید بررسی میشد تا مسولان به جای ادای پدرانه میفهمیدند در گداپروری چه ها که نکردند
آره شماها هم که ریزش یارانه رو در استان هزینه می کنید و انقلابی در استان بوجود می آورید!!بابا یه چیزی بگید آدم باورش بشه
میدونید با 7000 میلیارذ تومان در سال چند تا کارخونه و دانشگاه تو شهرستانها میشه زد تا این همه مهاجرت به تهران انجام نشه؟
هزینه ایجاد و تجهیز یک دانشگاه در حد علم و صنعت کمتر از 10 میلیارد تومان هست...
در ابتداي حذف يارانه ها تمام پيشرفت مملكت در حذف يارانه هاي حامل هاي انرژي خلاصه شده بود بعد از اينكه اين كار انجام شد حالا تمام پيشرفت كشور و استانها و توليد و انرژي هسته اي وصل شده به انصراف مردم از يارانه اگه نميتونيد كشور را اداره كنيد بفرمائيد تا تكليف روشن شود
به نظرم اگه بتونید جلوی اختلاس ها رو بگیرین همه چی درست میشه نه؟؟؟؟؟؟؟؟
اينكه يارانه پردرآمدها حذف شود قابل قبول و تقدير است، ولي طوري باشد كه مبالغ صرفه جويي شده به شهرداري هاي تهران داده شود تا از دادن جواز ساخت بدون در نظر گرفتن ملاحضات ترافيكي، محيط زيستي، آسايشي و امنيتي خوداري كنند. يا به بيمارستان هاي دولتي داده شود تا آنان از برخورد گوني سيب زميني وار با مراجعه كنندگان خوداري كنند. يا هزينه تحقيقات براي كاهش آلودگي هواي تهران و عمده شهر ها شود. اينطور نباشد كه صرف جويي يارانه به جيب افرادي مانند آقايان زنجاني يا رحيمي مانند ها برود. بطور خلاصه با تدبير كار شود تا رضايت عموم را جذب كند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی