بازدید 85715

فاصله مطمئنه را با همسر خود رعایت کنید

برخی فکر می‌کنند صمیمیت یعنی از بین بردن حریم شخصی یکدیگر. این فکر اشتباه به نابودی مرزها و در نهایت از بین رفتن احترام می‌انجامد و رابطه را آسیب‌پذیر می‌کند.
کد خبر: ۴۷۱۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۸ 31 January 2015
امروز دیر‌تر از خواب بیدار شدم و با عجله خود را برای رساندن به محل کار آماده کردم. روزهایی که عجله دارم، تمام چراغ‌های قرمز صف می‌کشند تا نگذارند بموقع سرکار حاضر شوم. در چنین مواقعی فکر می‌کنم، خودرو‌های جلویی کند‌تر حرکت می‌کنند، عابران بدون توجه به سرعت من، آرام آرام از مقابلم می‌گذرند و اینها همه بیشتر عصبی‌ام می‌کند.

جام جم در ادامه نوشت: با سرعت در حال حرکت هستم که خودروی جلویی کمی‌ از سرعتش کم می‌کند و من نمی‌توانم خودروام را کنترل کنم و به او می‌خورم! همین را کم داشتم! راننده با عصبانیت خارج می‌شود و به عقب خودرواش نگاه می‌کند. چیزهایی می‌گوید که متوجه نمی‌شوم. حتی فراموش کرده‌ام که من نیز باید پیاده شوم. بعد از چند دقیقه از خودرو خارج می‌شوم. راننده می‌گوید: مگر سر می‌بری؟ چرا این‌قدر سرعت داری؟ ببین اول صبحی ما را گرفتار کردی......

می‌خواستم جوابش را به تندی بدهم اما حرف حق جواب ندارد. من از پشت به او زده بودم و خودم مقصر بودم. آن‌قدر نزدیک به او رانندگی می‌کردم که با کم شدن سرعتش تصادف کردیم. تمام کارهای عقب مانده، مثل یک قطار از مقابل ذهنم عبور کرد و من برایش دستی تکان دادم. چون می‌دانستم برای این تصادف چند ساعتی گرفتار خواهم بود‌ ...

همان‌طور که رعایت فاصله با خودروی جلویی می‌تواند تضمین‌کننده رانندگی بی‌خطر باشد و حتی اگر مشکلی پیش بیاید و تصادفی رخ دهد، با کمترین خسارت صورت بگیرد، در زندگی روزمره نیز رعایت فاصله با دیگران لازم و ضروری است. ارتباط با دیگران بسته به نقش‌شان در زندگی ما، باید با فاصله‌های مختلفی تعریف شود. همان‌طور که در یک ترافیک سنگین که خودرو‌ها سرعت ندارند، به فاصله خیلی کمی‌ از هم حرکت می‌کنند و مشکلی پیش نمی‌آید، در خط سرعت یک بزرگراه، باید فاصله چند متری رعایت شود تا خطر تصادف کاهش یابد. این قانون در روابط ما آدم‌ها هم صادق است اما اصل قانون این است: همیشه فاصله‌ای باید رعایت شود، حال چند سانتی‌متر یا چند متر !

ما با همه افراد زندگی مان باید فاصله‌ای را رعایت کنیم. این قانون استثنا ندارد اما میزان این فاصله‌ها خیلی متفاوت است. حتی در خانه و زندگی مشترکمان نیز باید فاصله‌ای وجود داشته باشد، حال فاصله‌ای به اندازه چند میلی‌متر!

حریم شخصی همان فاصله‌ای است که ما با دیگران رعایت می‌کنیم و دلمان نمی‌خواهد وارد آن شوند. اطلاعات، احساسات و چیزهایی که می‌خواهیم برای خودمان بماند و در یک قاب شیشه‌ای به معرض نمایش نگذاریم.

برخی فکر می‌کنند صمیمیت یعنی از بین بردن حریم شخصی یکدیگر. این فکر اشتباه به نابودی مرزها و در نهایت از بین رفتن احترام می‌انجامد و رابطه را آسیب‌پذیر می‌کند. درست است حریم شخصی که با یک دوست یا همکار داریم، زیر یک سقف بی‌معنی است و مرزهای کمتری بین ما و همسرمان وجود دارد اما باید مراقب باشیم همین مرزها را از بین نبریم. این‌که کسی را بی‌نهایت دوست داریم دلیل نمی‌شود نامه‌های شخصی‌اش را بی‌اجازه بخوانیم. این چیزی است که همسران در فرهنگ ما به اشتباه معنی کرده‌اند.

برای آن‌که زندگی زناشویی‌مان به مشکل برنخورد، بهتر است فاصله مطمئن را در زیر یک سقف هم رعایت کنیم. شاید اکنون تعریف مشخصی از حریم خصوصی در مقابل همسر نداشته باشید، به این مثال‌ها توجه کنید:

ایمیل باز همسرم!

ممکن است لپ‌تاپ را باز کنید و ببینید همسرتان از ایمیلش خارج نشده! در چنین حالتی چه کار خواهید کرد؟ با کنجکاوی تمام ایمیل‌ها‌ی آمده و ارسال شده را جستجو می‌کنید تا به محتوای پیام‌های آنلاین همسرتان پی ببرید یا آن صفحه را می‌بندید و به کار خودتان می‌رسید؟ شما اجازه ندارید نامه‌های همسرتان را باز کنید مگر آن‌که خودش در جریان باشد. نامه مجازی و واقعی ندارد!

وقتی تلفن‌ همراهش را جا می‌گذارد

فکر کنید که یک روز همسر شما از خانه خارج می‌شود و تلفن‌ همراهش را جا می‌گذارد و بر فرض محال برای برداشتن آن برنمی‌گردد!! شما چه عکس‌العملی نشان خواهید داد؟ اگر سراغ پیام‌های دریافتی و ارسالی‌اش می‌روید یا تماس‌های گرفته شده و دریافتی‌اش و فهرست تلفن همراهش را بررسی می‌کنید، بهتر است بدانید که مفهوم حریم شخصی در زندگی زناشویی را نمی‌شناسید. شما فاصله مطمئن از همسرتان را رعایت نکرده‌اید!

رازها و حرف‌هایی برای نگفتن

همه ما اتفاقاتی در گذشته‌مان داریم که دلمان نمی‌خواهد بر ملا شود یا موضوعاتی در خانواده‌مان اتفاق می‌افتد که ترجیح می‌دهیم همسرمان چیزی از آن نفهمد مانند اختلاف بر سر ارثیه که مادر و دایی‌مان سال‌هاست برای آن باهم سر سنگین هستند! ممکن است کسی بخواهد برای همسرش توضیح دهد و کسی صلاح نداند، مشکل جایی شروع می‌شود که همسر کسی که ترجیح می‌داده بعضی موضوعات مانند راز در زندگی‌اش بماند، بخواهد به روش کارآگاهی یا اعتراف‌گیری، از آن سر در بیاورد. اگر شما هم چنین عادتی دارید و برای همسرتان این حق را قائل نیستید که رازی داشته باشد، یعنی همسر شما یک فایل باز نشده از زندگی‌اش در خانه مشترک‌تان نمی‌تواند داشته باشد و این موضوع برای خیلی‌ها قابل تحمل نیست.

نباید به سمت فتح تمام فضاهای شخصی همسرتان پیشروی کنید. هر کسی باید بسنده کند به مقداری که خودش نیز می‌تواند تحمل کند. حواستان باشد، به میزانی که فتح می‌کنید، اجازه فتح شدن هم باید بدهید.

اصرار به فهمیدن تمام عرصه‌های یک نفر باعث می‌شود آن رابطه از یک رابطه سالم زناشویی به یک رابطه مغشوش برسد. ضمن این‌که مجاورت زیادی نوعی ندیدن همدیگر هم به دنبال می‌آورد. این اتفاقی است که ناگزیر پیش می‌آید. مقداری دوری برای راحت‌تر و بهتر دیدن همدیگر لازم است، چیزی که بسیار نزدیک باشد، راحت قابل رویت نیست. اگر هم دیده شود، همه جوانبش دیده نمی‌شود.

صمیمیت در جاده زندگی به معنی چسبیدن خودرو‌ها به هم نیست و باید در کنار هم حرکت کنیم اما فاصله لازم را با یکدیگر لحاظ کرده و وارد حریم خصوصی همسرمان نشویم. هر زمانی که لازم باشد چیزی را بدانیم، به ما گفته خواهد شد. زندگی با کسی که گوش‌هایش را تیز کرده و ذره بین دستش گرفته تا ما را واکاوی کند، کار سختی است.

باهم بودن را برای شریک زندگی مان سخت نکنیم....
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶۴
انتشار یافته: ۷۴
بسیار زیبا و گیرا بود
ممنون از نگارنده
همسر همدم است ،نه همراز.
در زندگی مشترک چیزی بنام حریم خصیوصی بین زن و مرد وجود ندارد کلا ازدواج برای همین موضوع صورت میگیرد تا زن و مرد در کنار هم بهرامش برسند نه اینکه به شک و احساس تردید برسند . متاسفانه شبکه های اجتماعی و موبایل بازی در ایران بعث شده که به جامعه القا شود حریم خصوصی یعنی اینکه در خانه نزد همسر و فرزند بنشینی و با دوست و آشنا و خدای نکرده غریبه یا وایبر و یا چت کنی و بگوئی این حریم خصوصی من است . با اینحرفها موضوع را ساده ندانسته و آنرا عادی جلوه ندهیم .
پاسخ ها
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
علی آقا خوندی مقاله رو؟ گرفتی ماجرا رو ؟ باز حرف خودتو میزنی که حریم خصوصی وجود ندارهههه؟
ناشناس
| United States |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
رحمت بر شیری که مادر به شما داد
واقعا تاسف برای این مقاله
البته اختیار ذارید نظر من را نشر.......نکنید
یا حق
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
کاملا با نظر شماali موافقم.... متاسفانه شبکه های اجتماعی فساد اخلاقی زیاد و بی بند و باری فراوانی به بار آورده...
با سلام
با تشکر از تهیه کننده و انتشار دهنده این گونه مطالب.
لطفاً در این زمینه مطالب همه مارا کمک نمایید.
موفق باشید
جالب است حتي خارج از كشور هم حريم خصوصي در روابط زناشويي بي معني است.
حريم خصوصي در يك زندگي شخصي چه معني مي تواند داشته باشد روي موبايل يا ايميل من چه مطلبي مي تواند باشد كه همسرم بايد از آن بي خبر باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
منظور نویسنده بی خبر بودن نیست احترام به طرف مقابل ست
"هر کسی باید بسنده کند به مقداری که خودش نیز می‌تواند تحمل کند."
آیا معیارها را هر کی بر اساس سطح تحملش وضع می کند؟
نوشته خوبیست ول جمله ذکر شده از مقاله نیاز به اصلاح دارد.
اگر کنجکاو نبودم که خیانت همسرم رو نمی فهمیدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
طرف همسرشو کاراشو ببینه داد میزنه که خیانت میکنه .. مگه اینکه اون خیلی زرنگ باشه و من خیلی احمق
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
عزيزم ببين خودت چقدر مقصر بودي
همش كه نميشه طرف مقابل رو مقصر دونست!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
اگر کنجکاو نبودی هم باز خیانت انجام می شد.
ناشناس
| United States |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
همدردیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
اشتباه مثبت دادم
در مورد میزان فاصله، باید اضافه کرد حداقلی است که طرف شما احساس امنیت کند.
خیلی قشنگ بود ولی کو گوش شنوا! فرهنگ زن و مرد ایرانی تفتیش و جستجو و فضولی تو کار همه است نه فقط همسر!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
بدون اینکه از فرهنگ چیزی بدونین دائما فرهنگ ایرانی رو زیر سوال میبرین
اون چیزی که تازگیا بین ما به عنوان تقلید از فرهنگ غنی دیگران بین ما رواج پیدا کرده ، یک چیز من درآوردیه که در هیچ کشوری پیدا نمیشه
شدیم عجیب ترین موجودات دنیا
3 سال اروپا زندگی کردم ولی رفتارشون اصلا رفتاری نبود که ما به تقلید از اونا انجام می دیم
اونا با ورود به یک محل بلند سلام می کنن
ساکنان یک آپارتمان حتما به هم سلام می کنن
اونا آشغال نمی ریزن
اونا احساس مسئولیت اجتماعی دارن
(آخه ما وقتی میخوایم بگیم با فرهنگیم خیلی نسبت به دیگران بی توجه می شیم)
اونا برای کاراشون حدو مرز دارن
بلند خندیدن و بی قید بودن بینشون خیلی بده و...
اونا از ما ایرانی ترن
ولی ما هم فرهنگ خودمون رو زیر سوال میبریم
هم بلد نیستیم مثل اونا رفتار کنیم
ناشناس
| United Kingdom |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
ایرانی و خارجی نداره .. روابط زندگی حساسیتهایی داره همه جا هم هست .. کم و زیاد داره از فرد به فرد نه از کشور به کشور
سلام آقای سردبیر
آنچه نویسنده محترم مطرح کرده اند، حریم نیست که شأن است. شأن یا منزلت، سرمایه معنوی و حیثیتی یک انسان است. جنین در شکم مادر و جسد مرده آدم، شأن دارد و نمی توان به آن بی احترامی نمود. پس حتماً آدم زنده شأن دارد و باید شأن هر کس را حرمت نمود. شئون جمع شأن است. از این قرار که هر کس یک شأن شخصی دارد. اما وقتی که شأن یک نفر در برابر شأن دیگری قرار می گیرد، بخشی از شأن خصوصی به دلیل امتداد شأن دیگری کم می شود، اما کاملاً محو نمی شود. بر این اساس، آنچه نویسنده محترم منظور دارند، شأن خصوصی شریک زندگی است. کیف پول مرد، و کیف لوازم آرایش زن، شأن خصوصی آنهاست. مکاتبات و طرفین هم همین طور. اما اگر برای هر یک از آنها اتفاقی روی دهد که شأن دیگری را مخدوش کند، باید او را مطلع نمود و چاره جویی کرد.
ارادتمند- علی محمد بیدارمغز
حالا خیانت همسرنو فهمیدی چه کار کردی؟
حرفهای جالبی بود. اگر اطمینان باشد دیگر نیازی به کنجکاوی نخواهد بود. به نظر من باید حس اعتماد بین طرفین تقویت شود.
مطالب جالبی بود اما متاسفانه اکثر همسران همیشه دوست دارند به همه حریم همسران سرک بکشند. وقتی از ماشین پیاده می شوم تا بنزینی بزنم یا خریدی کنم می بینم که از کوچکترین فرصت هم می نمی گذردو دارد پس و پیش تلفنم رو جستجو می کند!
خدا رو شکر موبایل من که همیشه تو خونه افتاده و خیلی وقتا هم دست همسرمه فقط نمیدونم چرا کار منو راحت نمیکنه جواب اس ام اسایی که واسم میادو نمیده
باسلام واقعا چه حریم خصوصی بین زن وشوهر هست شما مطبوعات باعث این هم طاق شدید بخدا قبلا اینجوری نبود فقط باعث شدید خانمها پر رو شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
بعضی ها انقدر تعصب جلوی چشمشونو گرفته که انگار متنو با عجله و یه خط در میون میخونن و اصل مطلب دستشون نیومده نظر میذارن. تو متن نگفته رعایت حریم شخصی خانمها که دستپاچه و عصبی شدی. گفته رعایت حریم شخصی همسران. یعنی هر دو طرف در حق هم. متوجه شدی؟ اگه آره، الان دیگه میتونی بفهمی که ربطی به پررو شدن خانمها نداره و اگر هم به نظرت، هنوز ربط داره، پس مقاله به همون اندازه باعث پررو شدن آقایون هم شده
آقای حمید رضا فرض کن در ایمیل یا تلفن من چیز شک برانگیزی هم نباشد آیا مودبانه تر و انسانی تر این نیست که ما برای سرک کشیدن به حریم همدیگه اجازه بگیریم.هر کسی از تفتیش شدن ناراحت میشه رعایت حریم خصوصی یعنی احترام به دیگری. حالا اگر خارجی ها هم بدون اجازه سراغ وسایل همدیگر می روند حتما کار درستی نمی کنند
مطلب خوبي بود ولي هميشه به خود بگوييم اگر روزي امام زمان (ع)گوشي مارا خواست آيا رويمان ميشود گوشي را به ايشان بدهيمتا ببيند
مطلب زیبایی بود. از کامنت های برخی دوستان هم مشخص است که اعتقادی به حریم خصوصی ندارند
باتشکر
بسیار زیبا و آموزنده بود . مقالاتی از این دست بسیار مورد نیاز است
حريم خصوصي ؟ تو ايران ؟؟؟ شوخيتون گرفته ؟!!!!
مرسي تابناك
تلنگر خوب و به موقعي بهم زدي
در جامعه ايران اينگونه است :
"مردخوب "کیست؟
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
مردیه که هنوز گند کاراش درنیومده, حالا یا خودش خیلی تیزه یا خانومش خیلی گیجه !!!
سلام خیلی ممنون واقعا بجا و متین فرمودید باور کنید ضربه های روحی که از بیان مسائل خودم با همسرم به من وارد شده است هر دفعه هم توبه کردم ولی باز نشد که نشد همسرم در مواقعی از اظهارات خودم بر علیه من استفاده که انگشت به دهان ماندم از این سیاست آقایان به متهمین می گویند هر چه بگویی بر علیه تو استفاده می شود من همیشه آن متهم بودم بدبخت من.
به نظر من اگه کسی از چیزی نترسه ریگی به کفشش نباشه پس به راحتی اجازه ورود به همسرش رومیده چون من و تو شده ما پس باید یکی بود این جور قایم کوشک بازی ها زندگی رو خراب می کنه آیا چیزی برای قایم کردن داری ؟ از چیزی می ترسی ؟ پس فرقی نداره ایمیل من و با تو ؟ نه تونباید نگاه کنی ایمیل منه شخصیه ! تو زندگی زنان شویی فقط مسواکه ، که شخصیه وسلام اومدی با من باشی پس باید عین کف دست باشی !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
داداش این زندگی ایده آلی فقط در کتابهاست هر کسی حرفهایی برای پنهان کردن داره واین لزوما در ارتباط با حق وحقوق طرف مقابل نیست اگر من به یک نامحرمی نگاه کردم سریع بیایم وبه زنم بگویم کار درستی کرده ام؟ مسلما نه
دردین اسلام چون مدیریت زندگی بامرد است ومرد بهتر از زن می تونه احساساتش را کنترل کرده وتصمیمات منطقی بگیرد باید همه جوره مواظب زندگیش باشد ودرعین حال مراقب رفتار خودش هم باشد که کاری برخلاف حق وحقوق همسرش باشد
با سلام . هر شخصی حریم خصوصی دارد که هیچ ربطی به همسرش ندارد .مثلا خود من ...کلا ادمی هستم که خیلیییی ها مشکلاتشان را با من در میان میگذارند و دلشان نمیخواهد که کسی از ان خبردار بشود .چرا همسر من باید بفهمد .که مثلا مشکل دختر عمه من چیه .؟؟؟ همه چیز باید متعادل باشد و این مسائل به خود زن و شوهر مربوط است .اگر با صداقت زندگی کنیم .هیچ مشکلی پیش نمی اید .نه من و نه همسرم هیچکدام علاقه ای نداریم که بدانیم توی موبایل طرف دیگر چه خبر است و یکی از دلایل مهم ان دروغ نگفتن است .بعد از 35 سال زندگی همدیگر را میشناسیم و به هم اعتماد کامل داریم .موفق باشید
مرد با عصبانیت به خانمش گفت :خانم چرا تو حریم خصوصی من سرک می کشی

زن گفت:می خواستم ببینم این خانم غریبه تو حریم خصوصی شما چیکار میکنه!؟
دمت گرم ....عالي بود ....اميني اصفهان
من با اصل مطلب موافقم ولی بارها شده که خانمی موبایل همسرشو چک میکنه و متوجه خیانتش میشه یعنی شما میگید زن و مرد نباید سر از کار هم در بیارن؟ گاهی رعایت حریم شخصی طرف مقابل، حس حماقت بعدی رو در آدم رقم میزنه
خانم ها در كشور ما اونقدر به بلوغ رسيدن كه با هركسي كه تشخيص مي دهند رابطه داشته باشند و اين جز حريم خصوصي آنها است و نبايد دائم توسط همسرانشان ماخذه شوند
همه انسانها جایزالخطا هستند یکی شرایطش براش ایجاد شده و دیگری نه. عدالت واقعی اینه کسی که قضاوت میکنه تو همون شرایط محیطی و درونی قرار بگیره بعد قضاوت کنه.
اگه نه اینطور بود همه جهنمی میشدند.
میزان در نزد خداوند است والسلام
به عبارت دیگر زن و شوهر مانند دو ستون یک خانه هستند که در صورتی که زیاد به هم نزدیک شوند و یا زیاد از هم دور شوند خانه خراب خواهد شد
آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است ؟ بنده اصلا مشکلی ندارم که همسرم موبایلم یا میلم را ببیند چرا گه چیزی برای مخفی کردن ندارم
زندگی مشترک باید بر اساس اعتماد متقابل بنا شود
مطلب شمارو نپسندیدم
ازدواج یعنی : من برای همسرم و همسرم برای من با صداقت و بدون نقطه ای خیانت
یعنی چی که خانوم من گوشیه منو نبینه
البته کنجکاوی رو دوست ندارم ولی شبها گوشی من همیشه در خدمت خانومه !
خودم در اختیارشون میزارم تا کل فیلم و مطالب جالبی که در طی روز برام میاد رو بخونه و اونم لذت ببره
(همسر من گوشی حرفه ای داره ولی اهل نرم افزار و شبکه اجتماعی نیست و نصب نمیکنه)
به نظر من بین زن و شوهر حریم شخصی یک حرف تازه , با زست روشنفکرانه و تطهیر برخی خطاهاست...


هیچ چیز بین زن و شوهر نباید وجود داشته باشه غیر از موارد قبل از ازدواج که اونهم ضرورتی نداره گفته بشه مگر اینکه جنبه طرفین خیلی بالا باشه و بعدا این حرفارو چماق نکنند!!

دروغ گفتن بسیار زشت است
حریم خصوصی بسیار هم محترم ولی اینهمه شبکه اجتماعی مثل قارچ زیاد شده و وقتی میبینی همسرت داره تو وایبر یا لاین و .... چت میکنه و بمحض اینکه نزدیکش میشی سریعا خارج میشه یعنی چی؟ قبول کنیم که این عوامل باعث فرو پاشی کانون خانواده ها شده و هیچ کاری از دست هیچکسی هم بر نمییاد متا سفانه
به نظر من حريم خصوصي بين دو نفر كه شريك زندگي هستن معني نميده،و بعضي وقتا لازم انسان سر از كار شريك زندگيش در بيار هر چقدر هم بهم اعتماد داشته باشند،چون ما معصوم نيستم و هر انساني جايز الخطاء پس با يه زير نظر داشتن ،از اتفاقاتي بعدي جلوگيري كرد
اين مقاله صرفا ترجمه يك مقاله خارجي با فرههگ و سبك زندگي متفاوت در تضاد با فرهنگ ايراني و اسلامي مي باشد. از قديم گفتند طلا كه پاكه چه منتش به خاكه. راستي هر كي هر چي گفت و ترجمه كرد كه نبايد شما نشرش بدي. اولين مطلب توجه به منطبق بودن با فرهنگ و سبك زندگي. پس معني بومي سازي چيه. برادر؟
دوست عزیز آخه این چه تیتریه واسه این متن... با همه فاصله با همسرم فاصله،!!! نمیشه که...
سلام
اصلا نوشته های متنو قبول ندارم اینکه خانواده های ما دچار فروپاشی می شود اینست که من می توانم ایمیل یا پیام هایی داشته باشم که نباید خانمم یا پدرم یا شوهرم بدانند و این زمینه ساز خلاف و فساد می شود موبایل من یا ایمیل من در یک زندگی سالم برای خانواده نباید چیز سری داشته باشد
mkh_1389@yahoo.com
اشتباه هست. تمام روانشناسان و مشاوران اینور آبی میگن اگر همسر بخواد ایمیل یا موردی رو مرور کنه پسوردی نباید باشه که همسر ازش بی خبر باشه! نه اینکه طرف همیشه به قول شما فضولی کنه ! بلکه اگر گاهی احساس کرد اتفاق خاصی در جریان هست بتونه تا جایی که میشه خیال خودش رو راحت کنه.... اون قضیه ارثیه که ذکر شد بهانه هست. اگر واقعا مورد مشکوکی وجود نداشته باشه چه گوشی چه کامپیوتر نباید رمز عبوری داشته باشه که همسر ندونه و اگرم داشته باشه 90% سیگنال هست که خبریه.

اون حریم شخصی که نویسنده داره زور میزنه بگه اما اشتباه نوشته چیز دیگه ایه. رقتن بیرون با دوستان بدون حضور همسر، یا داشتن زمان های تنهایی در زمان نیاز، یا رفتن به کلاس های گوناگون یا رفتن به سر کار و ...
چرا درهنگام فوت همسر و یا بنا به دلایلی در انتخاب همسر دوم نمی خواهیم به گذشته او بپردازیم خیلی راحت همه چیز را قبول داریم در صورتی که ممکن است همسر دوم چندین بار ازدواج کرده باشد و یا بدون ازدواج رابطه داشته باشد هیچکس به اندازه همسر اول حساس نمی باشد این موضوع نشان دهنده آن است که هیچکس مطلقا به کس دیگری تعلق ندارد ما از نظر شرعی می توانیم همسر خود را طلاق دهیم و او با شخص دیگری ازدواج کند و سپس اگر از او طلاق بگیرد دوباره می توانیم با او ازدواج کنیم .پس همسر ما مطلقا به ما تعلق ندارد در زمان قرارداد ازدواج به ما تعلق نسبی از نظر جسمی دارد. پس زیاد حساس نباشیم
توصیه های شما بدرد خودتان میخورد و در راستای حفاظت از خیانت و خیانتکار است با فرهنگ اسلام هم جور در نمی آید زن و شوهر باید همه چیزشان برای هم شفاف باشد.دست از القای فرهنگ منحط غرب در ایران بردارید شما در جهت بی بند و باری و منهدم کردن بنیان خانواده قدم بر میدارید و این خیانت به اسلام و انقلاب است خجالت بکشید .
زن و مرد که بعد از ازدواج به آنها زوج خطاب می شود همسر یکدیگر هستند هم سر یعنی اینکه هر آنچه که در سر داری با شریک زندگیت به اشتراک بگذاری اینجاست که زندگی مشترک معنا پیدا می کند.
مثال تصادف اتوموبیل مثال خوبی نیست چون زن و شوهر نه تنها با هم باید تصادف داشته باشند بلکه ...از تصادف کردن با هم باید لذت هم ببرند
هرچه شفافیت درهمه اموربین همسران بیشترباشدمشخصاًاطمینان وآرامش فراگیرتری درزندگی مشترکشان حاکم می گردد.البته اگرتمام فصلهای شخصیت همسردریکی دوسال خوانده شودکتاب وجودی اوبرای همسرش تکراری می شودیکی ازاصول حفظ جذابیت همان بخشهای نخوانده وجودی هرفردهست!
بسیار زیبا بود مرسی این نوع رعایت کردن باعث تداوم زندگی وحیات میشود وگرنه همانند نزدیک شدن ماشین ها به هم وتصادف وغیره میشود وباعث از بین رفتن زندگی میشود
اگر زندگی مشترکی وجود داشته باشد اصلاً چیز پنهانی بین زن و شوهر وجود ندارد و حریم شخصی برای زمانی است که شخص باشی نه زوج زمانی که زوج شدی باید همسرت را هم راز خودت بدانی نه سری از هم سوا و شخصی بودن معنایی جز جدایی ندارد و هرکس سر جدا داشته باشد همسری را قبول ندارد و نمی تواند اداعا کند ما همسر و هم راز هستیم. از سال 68 ازدواج کرده ام و هیچ راز پنهانی از هم نداریم و همه میدانند که گوشی همراهمان هم شخصی نیست و هرچه باشد به هم اطلاع میدهیم.
الرجال قوامون علی النسا یعنی چی؟ مرد بر اساس اسلام مدیر خانواده است و باید از ارتباطات اعضای خانواده مطلع باشد و در صورت تشخیص ضرورت به کنترل و قطع ان اقدام کند اگر جامعه غیر اسلامی باشد اگر زن و مرد که نزدیکترین محرم هم هستند بخواهند در حریم شخصی شان حقوق هم را نادیده بگیرند و به هم خیانت کنند چطور میشه تشخیص داد و کنترل کرد
اصلا سوال اساسی من این است که آیا رابطه ای که اگر همسر مطلع شود مخالفت می کند خیانت است یا نه؟
به نظر میرسد نویسنده محترم زندگی را رویایی و مثل فیلم های هندی می بیند .خیلی ساده لوح هستی . ای کاشاینچنین میشد . من توصیه میکنم مواظب زندگیتان باشید. چون زنان زود گول می خورند. وانسانهای گرگ صفت در جامعه زیادند.
شاید انتخاب ایمیل مصداق مناسبی باشد یا نباشد اما اصل مسئله را نمیتوان منکر شد به هر صورت باید برای همسرمان فضا و فرصتی شخصی هم قائل باشیم تا بتواند خودش باشد.
زن و شوهر باید از تمام اسرار هم باخبر باشند, حریم خصوصی معنایی نداره من اگه ندونم همسرم توگوشیش یا لب تاپ یا تبلتش با کیا در ارتباطه چه نامه ها, ایمیلها یا چه اس ام اس هایی رد و بدل میشه که دیگه هیچی.
آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است !!
البته بيان چنين مبحث مهم اجتماعي و حساس آن هم در چند خط، احتمالا مجالي براي بيان كامل منظور و چند و چون مطالب، به نويسنده عزيز نداده ولي اين چيزي از زحمات ايشان كم نخواهد كرد. در مورد رعايت حريمهاي شخصي، ميتوان گفت كه اين قضيه يكي از بزرگترين دغدغه هاي جوامع انسانيست. ولي كاش نويسنده عزيز از ابتدا به انتها ميرفت، منظور من اين است كه ما ها حتي در رفت و آمدها و يا استفاده از وسايل نقليه عمومي و يا حتي هنگام ايستادن در صف نان، حتي چيزي از حريم شخصي و حفظ فاصله با نفر جلويي يا عقبي خود نميدانيم، و حتي گاها نيازي نيست كه وقتي در حال خواندن يكي از پيامهاي موبايلتان هستيد به نفر بغل دستي بگوييد شما هم بخوان! چه برسد به حفظ حريم شخصي همسر و فرزند...
چیزی به اسم حریم شخصی بین زن وشوهر معنی نداره!!
در زندگي مهمترين چيزي كه مي تواند باعث ثبات در زندگي زناشويي شود صداقت است اگر من و همسرم با هم صادق بوديم خود به خود فاصله هارا از بين مي بريم اينكه بايد حريم شخصي هركس درخانواده مشخص باشد درسته اما اگر از روي غفلت يكي از زن و يا شوهرها در حريم شخصي خودش مثل وايبر يا ايميل ( كه نمونه هاش بسيار زياده تو روزنامه ها) مجبور شدن كه خيانت بكنن باز هم نبايد وارد حريم شخصي بشن و بنشينند و ببينند زندگيشون از هم داره مي پاشه لطفاً تابناك مطالب اين چنين غير كارشناسي شده را منتشر نكنه تمام جوانب را بسنجيد
از عقب به ماشین زدن چه ربطی به حفظ فاصله با همسر داره؟
من خودم خانواده درمانگر هستم اولا لطفا این مطالب رو صرف اینکه فلان خبرگزاری نوشته باز نشر نکنید و باید پشت سر همچین اظهارنظرهایی یه متخصص باشد دوما فاصله گرفتن به میزان کافی مورد تأیید است اما به معنای راز دار بودن نیست سوما مردم این چیزا رو به راحتی درک نمیکنند و معمولا ازین بحثایی که به این صورت میاد سوء برداشت میشه و چه بسا خود اینا مایه دعوا در بسیاری از خانواده ها بشه فاصله گرفتن از همدیگر یه بحث بسیار مفصله که باید حداقل در دو ساعت بهش پرداخته بشه و جای ان صدا و سیماست نه دو صفحه مطلب ساده وابله پسند! البته متاسفانه صداو سیما انتظار داره یک خانواده درمانگر ظرف 15 دقیقه مردمو توجیه کند که عملا مردم چیزی گیرشون نمیاد و اخرشم فکر میکنند این بحثا بیخود چون وسیله و قالب طرح این موضوعات از اساس غلط است از خبرگزاری تابناک انتظار ندارم اشتباهات رسانه ملی را تکرار کند
باید دید ظرفیت هر شخص چقدر است مدتهاست خانم من گوشی انروید دارد من یک بار هم کنجکاوی نکردم ولی چند روزی است که من گوشی انروید خریدم هر لحظه کنجکاوی میکند و این باعت اختلاف ما شده است .
این بهترین مقاله ای بود که درسال 1393 خواندم. خیلی جالب بود و خیلی آموزنده. خیلی پربار و پرمفهوم بودو ممنون از نویسنده . واقعا ممنونم از این مقاله بسیار جالب
متشکرم تابناک لطفا ازاین مقالات زیاد بنویسید .
با ali حمیدرضا مهدی و رها موزیک موافقم
ممنون بچه ها
داشتن حریم خصوصی خوبه، اینکه بعضی چیزای زندگیت شخصی باشه و یه حس مالکیت روبعصی قسمتای زندگیت داشته باشی... یه چیزایی که به هیچکس نگی.
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا
وب گردی