بازدید 7297

رنسانس و جوششی نو در غرب با پیام رهبر انقلاب

سيدعلي ميرباقري
کد خبر: ۴۷۰۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴ 29 January 2015
ما معتقدیم که دین اسلام، جامع همه ادیان الهی‌ و حضرت محمّد (ص) خاتم النبین و رحمت‌للعالمین است و قرآن نه تنها کتب آسمانی دیگر را رد نمی‌کند، بلکه کمال بخش تمام آنهاست و با صراحت و به روشنی پیروان همه ادیان را به توحید و وحدت کلمه و هدف واحد دعوت کرده است؛ این دعوت که برای نجات انسان از ستم و استعباد و استکبار صورت می‌گیرد، دعوتی کلّی و جهانی و بسوی صلح و کمال و سعادت است.

دورنمایی که اسلام از آخرین مرحله تکامل بشر‌ در پناه حاکمیّت اسلام در کل جهان می‌نگارد، بسی خوشایند و دلچسب است، در آن دوران (حکومت مصلح کلّ عجل الله تعالی فرجه الشریف)، عقل‌ها آنچنان رشد می‌یابند که فهم تمام حقایق برای همگان آسان می‌گردد، همه به تقوا و پاکی روی می‌آورند و رحم و شفقت در جامعه فزونی گرفته و همه گیر می‌شود، تمام علوم اعم از علوم فنی و نظری رشد فوق العاده می‌یابند، و حکمت، بین تمام خلق رایج خواهد شد، بیماران به راحتی معالجه شده و جمعیّت انسان فزونی می‌گیرد، منابع ثروت در اختیار مردم است و زمین با بهترین نحو، گیاهان را رشد می‌دهد و به ثمر می‌رساند، امنیّت به حدّی حاکم است که اگر زنی مسافت «شام و عراق» را بدون محافظ بپیماید و زیورهای فراوان بر او آشکار باشد، هیچ کس به او توجهی نمی‌کند، نه حقی تلف می‌شود و نه اثری از ستم باقی است.

فنون و تکنیک‌ها آنقدر پیشرفت می‌کند که هر کس در هر منطقه از کره زمین، می‌تواند برادر خود را در نقطه دیگر مشاهده و با او مصاحبه نماید. به هر جای زمین که می‌نگری، جز آبادی و خرّمی و طراوت و صفا و صمیمیّت نمی‌بینی، و تمام اهل زمین، شاد و با نشاط زندگی می‌کنند. این دورنمایی است که حاکمیّت اسلام آن را دنبال می‌کند تا به آن دست یابد؛ امّا دشمنان دین، با حیله‌ها و ترفندهای نو و کهنه، تلاش می‌کنند از دین رحمانی اسلام، چهره‌ای ناخوشایند، خشن، تند و عصبانی ترسیم کنند؛ چهره‌ای که همه جا مزاحم آسایش و شادی و نشاط و رفاه مردم است؛ هرچند این شیوه، ریشه‌ای عمیق دارد و به استناد آیه ۶۵ سوره آل عمران در قرآن، در زمان و حیات رسول الله (ص) نیز گروهی منافقانه، در شکل و لباس دین درآمدند تا چهره دین را ناخوشایند و خشن و ترسناک، معرفی کرده و با انجام کارهای زشت، نسبت به دین اسلام نفرت ایجاد کنند، امّا امروز این روش، شدت و وسعت بیشتری گرفته ‌و به ویژه دستگاه تبلیغات وسیع و پر قدرت صهیونیسم بین‌‌الملل، به راه‌های مختلف و طرفندهای شیطنت آلود، سعی دارند دین اسلام را دین خشونت و غارت و کشتن و خونریزی به جهان معرفی کنند، بر مسلمانان آگاه، این جریان پوشیده نیست، گروه‌هایی که با سبعانه‌ترین شیوه‌ها، و بنام دین، به قتل و غارت و خونریزی مشغولند، نه تنها اعتقادی به اسلام ندارند بلکه مزدوران آموزش دیده‌ای هستند که به نام دین، نفرت پراکنی و خشونت ورزی را رواج می‌دهند، تا چهره اسلام را بین کسانیکه از اصول و بنیان دین اسلام ناآگاهند، زشت و تاریک جلوه دهند، همه این کار‌ها با این نیّت انجام می‌شود که حق جویان و بخصوص جوانان، به سوی قرآن گرایش پیدا نکنند. مشکل بزرگ دیگر اسلام، متعصبان و متنسّکان جاهلی هستند که آلت دست منافقان زیرک شده‌اند، تا تعصب و خشونت را بنام دین تئوریزه و تبلیغ نمایند، خطر این جاهلان متنسّک اگر از آن آگاهان معاند بیشتر نباشد، کمتر نیست. درد بزرگ آن است که اسلام از هر دو طرف بشدت مورد تهاجم قرار گرفته است، سخن و پیام امروز رهبر فرزانه ما، صورتی از سخن پیامبر اسلام (ص) است که فرمود «آنگاه که فتنه‌ها مانند قطعه‌های شب تاریک، از هر طرف برشما می‌تازند، پس بر شماست که به قرآن پناه برید».
 
قرآن کتاب خواندنی است، باید قرآن را خواند و راه اندیشیدن و فهمیدن و هدایت را از آن آموخت و مبانی آن را در راه پیشرفت و صلح و کمال انسان به کار برد، نباید اجازه داد قرآن، چون شئی متبرک فقط در دستان جهل و تعصب قرار گیرد یا منافقان نیرنگ باز، بر سر نیزه‌اش کنند تا جمعیّت را فریب دهند. قرآن‌‌ همان کتابی است که در کنار سیره رسول الله (ص) در مدّت اندکی توانست از قبایلی پراکنده و بدوی و عقب مانده، مردانی چون ابوذر و سلمان و مقداد و عمار یاسر و... بسازد و کمتر از ربع قرن بزرگ‌ترین تمدن‌ها را در جهان بنا نهد، قرآن‌‌ همان کتابی که در تمام سوره‌هایش رحمانیّت و مودّت و مهرورزی و صلح را تبلیغ، و در همه موارد، پیروان خود را به تفکّر و تدبّر و تعقل دعوت می‌کند، قرآن‌‌ همان کتاب است که تمام توجّهش به زندگی و عزّت و کمال و دانایی معطوف است، نخستین پیامش خواندن است و به قلم سوگند می‌خورد‌ و بالا‌ترین افتخار خدا در آن، تعلیم انسان است.

ندایی که امروز از زبان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی خطاب به جوانان و آزاداندیشان جهان برآمده، ‌صفیر گرانقدری است که همه را به مراجعه به سوی قرآن و منابع اصیل و سیره پیامبر (ص) سفارش می‌کند، این ندای روشنگرانه، نه فقط خطاب به جوانان سرزمین غرب، بلکه خطابی است به همه جوانان جهان اعم از مسلمان و غیرمسلمان که به قرآن تمسّک کنند و با دقت و حوصله، حقایق آن را دریابند. توطئه مراجعه نکردن به قرآن، سال‌های متمادی است که به شکل‌های مختلف، حتی در میان مسلمانان نیز رواج یافته است، دشمنان دانا و متعصبان نادان، دست در دست هم دادند، تا به جای رواج دادن متن قرآن و حقیقت قرآن، جلدش را رواج دهند و به جای خواندن قرآن و فهم آن، فقط به تقدیس آن بپردازند، و حتی گاهی به بهانه اینکه قرآن بطن‌هایی متعدد دارد، به جای آنکه وسعت و فراگیری آن را تفسیر و نمایش دهند، از نزدیک شدن و تفکّر در آن منع کردند و گاهی سخنانی گفته‌اند که تمام راه‌های مراجعه به سوی قرآن بسته شود. این‌ها نشان می‌دهد که دشمنان قرآن، به نقش آن در حیات و نجات و بیداری ملّت‌ها، آگاهند و به شدّت از آن می‌ترسند. امید است با یاری همه متفکّران و اندیشمندان منصف، حرکتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی، با پیام خود به جوانان، آغاز کرده است، به رنسانسی بینجامد که جوششی نو و نهضتی فکری و نیرومند، با طرح مبانی اسلام راستین در جهان‌ پدیدار شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی